Τα προβλήματα σχολικής στέγης ταλανίζουν μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς απ' άκρη σ' άκρη στην Ελλάδα. Μια από αυτές τις περιπτώσεις σχολείων που εδώ και χρόνια έχουν χορτάσει υποσχέσεις για νέα σχολικά κτίρια, αλλά δε βλέπουν... ούτε τούβλο, είναι η περίπτωση του 18ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας. Το σχολείο αναγκάζεται να συστεγάζεται εδώ και δέκα χρόνια με το 3ο Δημοτικό Σχολείο της πόλης και 370 περίπου παιδιά των δυο σχολείων, να στεγάζονται σε ένα κτίριο που χωράει μόνο 240. Οι Σύλλογοι Γονέων και των δυο σχολείων αποφάσισαν να δημοσιοποιήσουν το πρόβλημα και να διεκδικήσουν αγωνιστικά τη λύση του. Ετσι διοργανώνουν σήμερα συγκέντρωση έξω από το σχολείο τους απαιτώντας άμεσο χρονοδιάγραμμα εργασιών για την ανέγερση του νέου σχολικού κτιρίου για το 18ο Δημοτικό.
Αποκαλυπτικές καταγγελίες εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ
Προσχολική αγωγή που θα σέβεται τις ιδιαίτερες ανάγκες των νηπίων απαιτεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα |
Εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ σημειώνουν, ότι στο σεμινάριο ακούστηκαν όλες οι παιδαγωγικές αλχημείες περί «σχολειοποίησης του νηπιαγωγείου», περί «αξιολόγησης» και «κατηγοριοποίησης» νηπίων και εκπαιδευτικών και η λογική του ταξικού ξεκαθαρίσματος των παιδιών απ' την προσχολική ακόμα ηλικία. Μάλιστα, όπως μεταφέρουν, οι συμβουλές που ακούστηκαν από την πλευρά των σχολικών συμβουλίων οδήγησε σε κάποιες στιγμές τη συζήτηση και σε ακραία σημεία, όπως το αν «θα πρέπει να... "προάγονται" όλα τα νήπια απ' το νηπιαγωγείο στο δημοτικό», με απόψεις του τύπου ότι «θα μπορούσαν σε κάποιες περιπτώσεις να μένουν και στο νηπιαγωγείο για άλλη μια χρονιά»!
Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ τονίζουν ότι τα βιβλία της Α΄ δημοτικού δεν έχουν μέσα προγραφικές και προαριθμητικές ασκήσεις και το βάρος και η ευθύνη αυτής της δουλειάς, έρχεται τώρα στο νηπιαγωγείο. «Αυτό, που δεν είναι αντίστοιχο ούτε με την ηλικία, ούτε και με την ωριμότητα των παιδιών του νηπιαγωγείου, αντιμετωπίστηκε στη "συζήτησή" τους σαν δεδομένο, αφού βέβαια είναι επιβεβλημένο απ' το νέο αναλυτικό πρόγραμμα, απ' τα νέα βιβλία και τη νέα αντίληψη που επιβάλλουν εδώ και χρόνια ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ, του σχολείου που πρέπει να καλλιεργεί την ανταγωνιστικότητα απ' την πρώτη στιγμή», τονίζουν, σημειώνοντας ότι στο σεμινάριο «έφτασαν να συζητούν στα σοβαρά τι πρέπει να έχει μάθει το παιδάκι στο "προνήπιο", ώστε στο νηπιαγωγείο να μπορεί να μάθει καλύτερα την ανάγνωση και τη γραφή, για να μπορεί στην πρώτη δημοτικού να μπαίνει κατευθείαν στην πρόταση. Αντίστοιχα και για τα μαθηματικά», σημειώνουν.
«Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση κάποιας νηπιαγωγού, που είπε: "Νιώθω ότι μου έχουν δώσει ένα σπαθί στο χέρι και την εντολή να κόβω κεφάλια νηπίων"!», μεταφέρουν οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ.
Μετά από όλα αυτά που αποκαλύπτονται για τους σχεδιασμούς γύρω από το περιεχόμενο του νηπιαγωγείου, γίνεται κατανοητό γιατί οι διοργανώτριες του σεμιναρίου, δεν ήθελαν τους εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ μέσα σε αυτό και επιχείρησαν να εμποδίσουν την εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών (και αντιπρόεδρο του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής), να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς για την ανεξέλεγκτη δράση εταιρειών μέσα στα σχολεία. Γιατί τα στελέχη της εκπαίδευσης γνωρίζουν καλά και την αντίθεση του ΠΑΜΕ σ' αυτές τις λογικές και τις ολοκληρωμένες θέσεις του για το θέμα της προσχολικής αγωγής.
Το ζήτημα της προετοιμασίας του περιβόητου διαλόγου κυριάρχησε στη χτεσινή συνάντηση του υπουργού Παιδείας Α. Σπηλιωτόπουλου με το ΔΣ της Ομοσπονδίας των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, που έγινε στο πλαίσιο των επαφών της ηγεσίας του υπουργείου με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Η - πάντα πρόθυμη για διάλογο και συναίνεση - πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ για μια ακόμα φορά διά του προέδρου της δήλωσε έτοιμη να προσέλθει στο διάλογο. Μάλιστα, μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρός της Μ. Κουρουτός, δήλωσε ότι «θα πρέπει να είναι όλοι στον κοινωνικό αυτό πολιτικό διάλογο», συμβάλλοντας από την πλευρά του στην καλλιέργεια της αυταπάτης ότι μέσα από τέτοιου είδους διαλόγους ο λαός έχει να περιμένει λύσεις προς όφελός του.
Ειδικά για τα ζητήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τέθηκε και το ζήτημα παραβιάσεων της νομοθεσίας σε ιδιωτικά σχολεία, το οποίο το τελευταίο διάστημα επιλέγει να «σηκώνει» η πλειοψηφία στην ΟΙΕΛΕ αφήνοντας ουσιαστικά στο απυρόβλητο τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, τα μεγάλα ζητήματα της Παιδείας και του εκπαιδευτικού. Από την πλευρά του ο Α. Σπηλιωτόπουλος επανέλαβε τα περί διαλόγου από μηδενική βάση, στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να εξασφαλίσει συναίνεση στην προετοιμασία των αλλαγών που υπαγορεύει η πολιτική της ΕΕ και των μονοπωλίων. Χτες, έγινε για μια ακόμα φορά φανερό ότι το «taboula rasa» του διαλόγου είναι τελικά κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του συστήματος και δε θίγει ζητήματα όπως αυτό της εμπορευματοποίησης, που δεν εκφράζεται μόνο στα ιδιωτικά σχολεία - τα οποία σύμφωνα με τον υπουργό «είναι δευτερευόντως επιχείρηση» - αλλά επεκτείνεται και σε λειτουργίες του δημόσιου σχολείου.
Ακαρπη ήταν η χτεσινή, πρώτη συνάντηση των παρατάξεων που συμμετέχουν στο απερχόμενο (από το 1996) ΚΣ της ΕΦΕΕ, που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία της Πανσπουδαστικής ΚΣ, για να αποφασίσει τη φετινή ημερομηνία διεξαγωγής των φοιτητικών εκλογών και του Πανσπουδαστικού Συνεδρίου. Σημειώνουμε ότι οι παρατάξεις που συμμετείχαν στο τελευταίο ΚΣ της ΕΦΕΕ (που εκλέχτηκε το 1995) και συνεχίζουν να υπάρχουν μέχρι σήμερα, νομιμοποιούνται να αποφασίζουν μόνο για τις συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Χτες ωστόσο, το συνονθύλευμα της ΕΑΑΚ φωνάζοντας συνεχώς συνθήματα και ζητώντας από τις άλλες δυνάμεις να τοποθετηθούν για τις κινητοποιήσεις του περασμένου Δεκέμβρη (λες και το συγκεκριμένο μάζεμα, συνιστά κάποιο νομιμοποιημένο όργανο που μπορεί να πάρει αποφάσεις στο όνομα του φοιτητικού κινήματος!) φρόντισαν να... μην παρθεί καμιά απόφαση. Φαίνεται όμως ότι αυτό το παιχνίδι το έπαιζαν για λογαριασμό ή τουλάχιστον μαζί με την ΠΑΣΠ, η οποία επιδιώκοντας να μετατεθούν οι εκλογές κάπου μετά το Πάσχα και πριν την εξεταστική, έφτασε στο σημείο να πει ότι μπορεί φέτος ακόμα και να μη γίνουν εκλογές... για να γίνουν φοιτητικοί αγώνες!
Συνεχίζονται οι δραστηριότητες της ΚΝΕ στο «Συρμό» και τις επόμενες μέρες με προβολή ταινίας, συναυλία και γλέντι. Συγκεκριμένα προγραμματίζεται:
Αύριο Πέμπτη, 9.30 μ.μ., προβολή της ταινίας «Κάτω από τις βόμβες». Την Παρασκευή, 10.30 μ.μ., γλέντι της Οργάνωσης Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ. Το Σάββατο, 10 μ.μ., συναυλία με τους «Ασπονδοι» και «Χαμένα Ονειρα».
Συζητήθηκε στη Βουλή Ερώτηση του ΚΚΕ για τα προβλήματα σχολικής στέγης των σχολείων της πόλης
Την απαίτηση για άμεση λύση του στεγαστικού προβλήματος των σχολείων του Δήμου Περάματος, μετέφερε χθες στη Βουλή, με Ερώτησή της, η βουλευτής του ΚΚΕ, Βέρα Νικολαΐδου, ζητώντας την έγκριση των αναγκαίων κονδυλίων και την ταχύτατη ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών.
Εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας, ο υφυπουργός Ανδρέας Λυκουρέντζος δε δεσμεύτηκε με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, επικαλούμενος ότι «τα οικόπεδα είναι δυσεύρετα» και «τα προσφερόμενα κτίρια δεν πληρούν τις προδιαγραφές». Ειδικά για το 1ο Νηπιαγωγείο, είπε ότι «έχει επιλεγεί οικόπεδο» και «θα επιχειρήσει την αγορά ο ΟΣΚ», για το 3ο Νηπιαγωγείο πως «έχει εξαγοραστεί τμήμα του οικοπέδου» και αναμένεται η εξαγορά του υπόλοιπου, ενώ για το 5ο Νηπιαγωγείο έχουν εγκριθεί 400 χιλ. ευρώ για την κατασκευή του.
«Είναι τραγική η κατάσταση των σχολείων στο Πέραμα», τόνισε ανταπαντώντας η Βέρα Νικολαΐδου, ζητώντας «να δοθούν χρήματα για να γίνουν οι επισκευές και να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες για την εξασφάλιση των ελεύθερων χώρων όπου πρόκειται να γίνουν σχολειά». Ειδικά για το θέμα των χώρων που θα ανεγερθούν σχολικά κτίρια και έχουν χαρακτηριστεί ανάλογα, επισήμανε ότι «δεν έχει νόημα να περάσουν 2 ή 3 χρόνια μέχρι να γίνουν τα δικαστήρια», αφού τα προβλήματα χρειάζονται άμεσα λύση. Συνολικά, επισήμανε ότι στο Πέραμα «το 50% των κτιρίων είναι προβληματικά». Αναφερόμενη ενδεικτικά στις πλέον επείγουσες περιπτώσεις, σημείωσε: «Το πιο σοβαρό είναι με το Ειδικό Σχολείο που δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα πιο κάτω, ενώ δεν έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί». Οσον αφορά το Επαγγελματικό Λύκειο της περιοχής, η Β. Νικολαΐδου σημείωσε πως «πρόκειται για μονάδα με 530 μαθητές και 80 εκπαιδευτικούς», όπου «εκεί δε στάζουν απλά κάποιες οροφές, είναι επικίνδυνη όλη η ηλεκτρική εγκατάσταση» και «η αυλή με την πρώτη βροχή πλημμυρίζει».
Παρέμβαση του ΚΚΕ σε συζήτηση Επερώτησης στη Βουλή
Τον υποκριτικό χαρακτήρα της «κόντρας» ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατήγγειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Ζιώγας, παρεμβαίνοντας προχθές σε συζήτηση σχετικής Επερώτησης της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βουλή. Στη συζήτηση κυριάρχησε η δικομματική ανταλλαγή κατηγοριών περί «ανευθυνότητας» και «έλλειψης σχεδιασμού και οράματος».
Αναφερόμενος στην κυβέρνηση, ο Γιάννης Ζιώγας σημείωσε ότι προώθησε «άμεσα και έμμεσα την παραπέρα ιδιωτικοποίηση της ανώτατης βαθμίδας», τονίζοντας πως «αυτές οι αντιλαϊκές, αντιδραστικές αλλαγές είναι η συνέχεια των αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που στοχεύουν στην ικανοποίηση των συμφερόντων του κεφαλαίου, σύμφωνα με την απόφαση της Λισαβόνας και, βέβαια, τις κατευθύνσεις της Μπολόνια». Εστιάζοντας στην πολιτική στάση του ΠΑΣΟΚ, επισήμανε ότι «παράλληλα με τα μέτρα και την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ πρωτοβουλία ήταν τα μη κρατικά πανεπιστήμια, δική του έμπνευση η διασταλτική ερμηνεία του άρθρου 16. Εχει πρωταγωνιστήσει ως κυβέρνηση στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας πανεπιστημίων και ΤΕΙ μέσω των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, στην αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων, στη διόγκωση και τον εκφυλισμό των μεταπτυχιακών σπουδών, στην εισαγωγή διδάκτρων».
Ο Γ. Ζιώγας τόνισε καταληκτικά πως «εμείς ως Κομμουνιστικό Κόμμα παλεύουμε για την αναδιαμόρφωση μιας πραγματικά ενιαίας ανώτατης εκπαίδευσης, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, που θα στηρίζει την εξέλιξη των επιστημών και την αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη επιστημονικού δυναμικού, ικανού να συμβάλει στην άνοδο του υλικού και πνευματικού επιπέδου του λαού μας, που θα εξασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις για πραγματικά δωρεάν σπουδές για όλους».
Ο υπουργός Παιδείας, Α. Σπηλιωτόπουλος, αναφέρθηκε στη χρηματοδότηση της Παιδείας, λέγοντας πως «το 5% για την Παιδεία στην παρούσα συγκυρία δεν είναι πραγματοποιήσιμος στόχος κάτω από συνθήκες χρηματοπιστωτικής κρίσης», παρότι αποτέλεσε κυβερνητική προεκλογική δέσμευση, υποστηρίζοντας πως «η προηγούμενη κυβέρνηση εμφάνιζε αναντίστοιχα στοιχεία από τα πραγματικά» και «η δική μας δέσμευση ήταν πάνω στα στοιχεία που είχατε εσείς παρουσιάσει».
Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, επιχειρήθηκε να συγκαλυφτεί η σύμπνοιά του με τις βασικές κατευθύνσεις της ΕΕ μέσω «νεοτερίστικων» προτάσεων. Χαρακτηριστικά για το θέμα των συγγραμμάτων, η Α. Διαμαντοπούλου υποστήριξε ότι πρέπει «τα συγγράμματα να διατίθενται στο διαδίκτυο», ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση για «τρομακτικά προβλήματα γραφειοκρατίας» στα πανεπιστήμια, ζητώντας να «λειτουργήσει το αυτοδιοίκητο πανεπιστήμιο όπως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης».
«Γκρίνια» και υποκριτικές «κοκορομαχίες» φέρνει ο «διάλογος» στη ΔΟΕ
Eurokinissi |
Από κινητοποίηση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έξω από τη ΔΟΕ, κατά τη συνάντηση του ΔΣ με τον υπουργό Παιδείας για τον περιβόητο «διάλογο» |
Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Παιδείας διαφήμισε πως η χθεσινή συνάντηση του υφυπουργού Α. Λυκουρέντζου με το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έγινε «στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία». Μια συνάντηση όμως, που, όπως φάνηκε από τις εκατέρωθεν δηλώσεις του υφυπουργού και των εκπροσώπων της ΔΟΕ, ήταν ένα φιάσκο συζήτησης για τα οικονομικά των εκπαιδευτικών, που, στο διά ταύτα, κατέληξε στο ότι ...δεν έχουν να πάρουν φράγκο! Κατά τα άλλα, οι εκπρόσωποι των δασκάλων και του υπουργείου έκλεισαν και νέα συνάντηση στα μέσα Μάρτη για να συνεχίσουν το ...«διάλογο».
Ξεκαθαρίζοντας ότι ο «διάλογος» της κυβέρνησης αποσκοπεί «να νομιμοποιήσει στη συνείδηση των εργαζομένων τα επερχόμενα αντιεκπαιδευτικά μέτρα» και σχολιάζοντας ότι «το έργο το έχουμε ξαναδεί. Μετά από κάθε κοινωνικό ή άλλο διάλογο, οι εργαζόμενοι πληρώνουν ακριβά το λογαριασμό», ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στο ΔΣ της ΔΟΕ, Κ. Παπλωματάς, είχε δηλώσει πριν από την παραπάνω συνάντηση ότι δε θα συμμετέχει σε αυτήν «γιατί κάτι τέτοιο θα νομιμοποιούσε εκ μέρους του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών το στημένο διάλογο». Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών επισημαίνει ότι ο «διάλογος» αξιοποιείται «από τις συμβιβασμένες πλειοψηφίες στις ηγεσίες σε ΔΟΕ - ΟΛΜΕ ως πρόσχημα για τη συναίνεση που παρέχουν στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και για την απροθυμία τους να προχωρήσουν, να οργανώσουν αγώνες ενάντια στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις». Σημειώνουμε ότι χθες, στη συνάντηση με το υπουργείο, συμμετείχαν τελικά μόνο οι εκπρόσωποι των ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ.
Με αφορμή το «διάλογο» της κυβέρνησης, έχει ξεκινήσει και μια υποκριτική «κοκορομαχία» στη ΔΟΕ, ανάμεσα στις σύμμαχες παρατάξεις ΠΑΣΚ και «Παρεμβάσεις». Στελέχη των «Παρεμβάσεων» εγκαλούν το ΔΣ της ΔΟΕ για τις «τυπικές» διαδικασίες της απόφασης συμμετοχής στο «διάλογο», παρόλο που αναγνωρίζουν ότι ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ που λένε «ναι» στο «διάλογο» έχουν υπέρ τους το συσχετισμό στο ΔΣ... Από την άλλη, η ΠΑΣΚ εγκαλεί τις «Παρεμβάσεις», θυμίζοντάς τους ότι μέχρι τώρα από κοινού παίρνουν τις αποφάσεις στη ΔΟΕ και ότι το πλαίσιο που έχουν συναποφασίσει είναι αυτό που κατέθεσαν ως υπόμνημα με τις θέσεις του κλάδου στο υπουργείο! Στην ουσία, μπροστά στο επερχόμενο Συνέδριο της Ομοσπονδίας, οι «Παρεμβάσεις» ψάχνουν μιαν αφορμή να διαλύσουν το «γάμο» που είχαν συνάψει μέχρι τώρα με την ΠΑΣΚ και η ΠΑΣΚ ανησυχεί που εμφανίζεται να συμμαχεί μόνο με τη ΔΑΚΕ και να χάνει (πρόσκαιρα ίσως) το «αριστερό» προσωπείο που της προσφέρουν οι «Παρεμβάσεις» στο ΔΣ.