Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Επιτακτική ανάγκη η πλήρης χρηματοδότηση των ΑΕΙ

Ανακοίνωση της Αχτίδας ΑΕΙ - ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, με αφορμή τα χρέη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου στη ΔΕΗ

Με αφορμή τη διακοπή της ηλεκτροδότησης στο εργαστήρι Μελισσοκομίας της Γεωπονικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εξαιτίας χρεών προς τη ΔΕΗ, που έγινε τις προηγούμενες μέρες και αναδεικνύει ότι η χρόνια υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων και ΤΕΙ οδηγεί στην πλήρη απαξίωση της δημόσιας Παιδείας, στην «έμμεση» περιστολή αυτού του κοινωνικού δικαιώματος, η Αχτίδα ΑΕΙ ΤΕΙ της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ καλεί σε οργάνωση και κλιμάκωση του αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Με ανακοίνωσή της, σημειώνει: «Λύση δεν μπορεί να δοθεί με λογικές "αυτοδιαχείρισης" των πανεπιστημίων όπως κατά καιρούς έχουν ζητήσει οι πρυτανικές αρχές. Διότι αυτό απαιτεί να μπουν στο ζύγι το δικαίωμα στην ολόπλευρη μόρφωση με το "κόστος" που αυτό έχει. Σημαίνει ότι αν ένα εργαστήριο, ένα τμήμα, μία σχολή είναι "οικονομικά μη αποδοτικά", μπορεί να κλείνουν ή να υφίστανται περικοπές λόγω έλλειψης χρημάτων.

Οπως λύση δεν αποτελεί η αξιοποίηση της περιουσίας του ΑΠΘ και η παροχή υπηρεσιών, αφού με πρόσχημα τα οικονομικά αδιέξοδα που έχουν διαμορφωθεί, προωθείται η λειτουργία του πανεπιστημίου στα πρότυπα των Ανωνύμων Εταιρειών, μακριά από το ρόλο τους που είναι η ολόπλευρη μόρφωση του λαού, η αποκάλυψη της επιστημονικής αλήθειας, η έρευνα για την ανακούφιση των λαϊκών στρωμάτων.

Καλούμε τους εργαζόμενους και τους φοιτητές, καθώς και τους συλλόγους και τα σωματεία του Πανεπιστημίου, αλλά και κάθε φορέα εκτός αυτού, να μην αφήσουν να περάσουν οι μεθοδεύσεις για την κατάργηση του δικαιώματος του λαού σε σύγχρονη, δωρεάν και ποιοτική εκπαίδευση. Να παλέψουν στην κατεύθυνση για:

  • Πλήρη χρηματοδότηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ από τον κρατικό προϋπολογισμό, ανάλογα με τις ανάγκες τους.
  • Δωρεάν και ποιοτική σίτιση και στέγαση.
  • Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης.
  • Ερευνα αποκλειστικά χρηματοδοτούμενη από τον κρατικό προϋπολογισμό, προς όφελος των λαϊκών αναγκών.
  • Μέτρα για τους εργαζόμενους φοιτητές.
  • Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων που εργάζονται στο Πανεπιστήμιο. Πρόσληψη προσωπικού, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες».
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Αξιολόγηση» για τον εκπαιδευτικό της «αγοράς»

Ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, ανακοίνωσε, χτες, τις διαδικασίες και το χρονοδιάγραμμα για την προώθηση της «αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και συνολικά της εκπαίδευσης

Η κυβέρνηση δηλώνει αποφασισμένη να προχωρήσει στην «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και συνολικά στην εκπαίδευση, με στόχο να συγκεκριμενοποιηθούν τα κριτήρια για τον εκπαιδευτικό του σχολείου της «αγοράς». Χτες, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα και τις διαδικασίες που θα προηγηθούν της έκδοσης του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, τον Οκτώβρη.

Συγκεκριμένα είπε ότι θα συσταθεί μια «επιτροπή εμπειρογνωμόνων», που «θα λάβει υπόψη της τη διεθνή εμπειρία, προσαρμοσμένη στην ελληνική εμπειρία», θα γίνει «διαβούλευση» με τους αρμόδιους φορείς και θα πραγματοποιηθεί μια έρευνα, στην οποία οι εκπαιδευτικοί θα απαντήσουν, σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, «για τη μέθοδο και τον φορέα αξιολόγησης».

Ο υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις για το εάν η αξιολόγηση θα συνδέεται με το μισθό ή τις επιδόσεις των μαθητών και αν θα υπάρχουν απολύσεις, είπε ότι «δε μιλάμε για απόλυση», αλλά υποστήριξε ότι «η αξιολόγηση αφορά τα πάντα».

Πρόσθεσε ότι η «αξιολόγηση» θα «δίνει κίνητρο για βελτίωση», προσπαθώντας να παρουσιάσει τη διαδικασία ως εξής: Ενας εκπαιδευτικός που εξελίσσεται συνεχώς, κάνει μεταπτυχιακές σπουδές, ανανεώνεται, πρέπει να του δώσεις το κίνητρο και το μπόνους για να μπορέσει να συνεχίσει... Μεταφέρεται πλήρως, δηλαδή, στον καθέναν εκπαιδευτικό η ευθύνη για τη μόρφωση και την επιμόρφωσή του και απαλλάσσεται πλήρως το κράτος από την ευθύνη αυτή, ενώ την ίδια στιγμή έχει πετσοκόψει από τους εκπαιδευτικούς τις αποδοχές τους και το δικαίωμα να πάρουν εκπαιδευτική άδεια για επιμόρφωση έρευνα κ.ο.κ.

Το κίνητρο που επικαλείται η κυβέρνηση θα λειτουργήσει σαν ένας μοχλός δημιουργίας άκρατου ανταγωνισμού μεταξύ των εκπαιδευτικών και των σχολείων, που σε τίποτα δεν πρόκειται να ευνοήσει το κλίμα που πρέπει να υπάρχει μέσα στις σχολικές τάξεις. Μάλιστα, ο υπουργός όταν ρωτήθηκε αν το μπόνους θα είναι μισθολογικό ή εξέλιξης απάντησε πως «όλα αυτά συνδέονται», εστιάζοντας πάλι στην υποτιθέμενη επιβράβευση των «καλών» εκπαιδευτικών.

Ολα ανοιχτά για νέες αντιδραστικές ρυθμίσεις

Το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να δώσει «επιστημονική» υπόσταση στην «αξιολόγηση» και να δείξει ότι επιδιώκει το «διάλογο», ζητώντας και τη γνώμη των εκπαιδευτικών... Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την πραγματικότητα, που είναι ότι αυτές οι «επιτροπές», οι «διαβουλεύσεις» και οι «έρευνες» δεν αποτελούν τίποτα άλλο παρά η «κάλυψη», για να συνεχιστούν οι προαποφασισμένες επιλογές, με συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Να σημειώσουμε πως το έργο της «επιστημονικής επιτροπής» είναι, μεταξύ άλλων, να έχει καταθέσει πρόταση, μετά απ' τα παραπάνω, μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη.

Το υπουργείο θέλει να συνεχίσει το έργο του σχολείου της «αγοράς» και όπως είπε ο υπουργός θα γίνει «αξιολόγηση» «υποδομών, διαδικασιών, βιβλίων και εκπαιδευτικών», δηλαδή για όλα. Συμπλήρωσε ότι η «αξιολόγηση» μπορεί να προχωρήσει με τη θεσμοθέτηση μιας αρχής, όπως η Αρχή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας (ΑΔΙΠ) στην ανώτατη εκπαίδευση, που «θα διασφαλίζει την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο της διαδικασίας».

Λες και χρειάζονται «αξιολογήσεις» και «ανεξάρτητες αρχές» για να εντοπίσουν ότι τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν λεφτά για να πληρώσουν το ρεύμα και το φυσικό αέριο, για να εντοπίσουν ότι είναι στον αέρα η μεταφορά μαθητών, ότι κενά εκπαιδευτικών σε βασικά μαθήματα καλύπτονται στα μέσα της σχολικής χρονιάς κ.ο.κ.

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός απάντησε ότι το θέμα της αύξησης των ωρών των εκπαιδευτικών, των συγχωνεύσεων σχολείων κ.ά. θα εξεταστούν σε μελέτες που αφορούν γενικά τις κινήσεις που θα γίνουν στα σχολεία. Σε ερώτηση για τη σύνδεση της «απόδοσης» του σχολείου με χρηματοδότησή του, άφησε όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, λέγοντας πως όλα αυτά θα τα δει η επιτροπή και θυμίζοντας το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που υπάρχει...

Ο Κ. Αρβανιτόπουλος ανακοίνωσε ότι οι βάσεις θα δοθούν τη Δευτέρα, ενώ επανέλαβε πως θα γίνουν 225 διορισμοί εκπαιδευτικών και μόλις 12.500 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Για τη μεταφορά μαθητών και τα προβλήματα θέρμανσης και λειτουργικών εξόδων των σχολείων είπε ότι είναι αρμοδιότητα των δήμων, αλλά γίνονται ...ενέργειες, χωρίς να μιλήσει συγκεκριμένα.

Η δημιουργία νέου επιστημονικού πεδίου εξετάζεται, ενώ το εξεταστικό θα προχωρήσει μετά τις αναδιαρθρώσεις στα σχολεία και όχι πριν το 2016.

Η κυβέρνηση προτίθεται να καταθέσει νομοσχέδιο για το Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο το Νοέμβρη.

Τέλος, ο υπουργός επανέλαβε πως η κυβέρνηση έχει πρόθεση ο νόμος - πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση να εφαρμοστεί και όσοι αρμόδιοι δεν προχωρήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση θα υποστούν τις συνέπειες.

Ακόμα στον «αέρα» η μεταφορά μαθητών...

Το ενδεχόμενο επιστροφής της αρμοδιότητας της μεταφοράς μαθητών από τους δήμους στις περιφέρειες εξετάστηκε χτες, στη διάρκεια συνάντησης που είχε ο περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Σγουρός, με τον υπουργό Εσωτερικών, Ε. Στυλιανίδη. Το θέμα έθεσε ο υπουργός, καθώς - όπως είπε - οι δήμοι αδυνατούν να ασκήσουν τη σχετική αρμοδιότητα. Δεν εξήγησε βέβαια πώς θα ασκήσουν οι περιφέρειες την αρμοδιότητα. Με τα κονδύλια που δεν έδωσαν στους δήμους; Με τους μειωμένους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (προσφάτως κατά 50 εκατομμύρια ευρώ);

Θυμίζουμε ότι από πέρσι το πρόβλημα είναι μεγάλο, καθώς μαθητές ολόκληρων περιοχών απειλήθηκαν με αποκλεισμό από την πρόσβασή τους σε σχολεία, ενώ άλλοι μετακινούνταν με αγροτικά αυτοκίνητα ή με δρομολόγια που τους ανάγκαζαν να ξυπνούν από τα ξημερώματα.

Το θέμα θα συζητηθεί αναλυτικά σε συνάντηση που θα έχουν τη Δευτέρα, 27 Αυγούστου, οι περιφερειάρχες με την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ