Τι συμβαίνει πραγματικά στην ανώτατη εκπαίδευση; Από πού υπαγορεύονται και ποιες ανάγκες εξυπηρετούν οι αλλαγές που ξεκίνησαν να προωθούν και πώς συνδέονται με την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ήδη εφαρμόζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Το παραπάνω απόσπασμα είναι από την ομιλία της Ελένης Μηλιαρονικολάκη, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνης του Τμήματος Παιδείας του Κόμματος, σε προχτεσινή εκδήλωση της ΚΟΒ Παιδείας Κοκκινιάς - Κορυδαλλού. Η ομιλία δίνει μια πρώτη ολοκληρωμένη απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα που βρίσκονται στο μυαλό σπουδαστών, φοιτητών, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Ο «Ρ» δημοσιεύει παρακάτω εκτενή αποσπάσματα από την ομιλία.
«Η πολιτική που εφαρμόζεται σήμερα στην ανώτατη εκπαίδευση είναι συνέχεια της πολιτικής που γνωρίσαμε στο λύκειο. Οπως μειώθηκαν οι μαθητές του λυκείου, το ίδιο θα μειωθούν και οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων για να φτάσουν στο 30% και λιγότερο των σημερινών αποφοίτων τους. Η κυβέρνηση, υλοποιώντας τις αποφάσεις της Συνόδου των υπουργών Παιδείας της ΕΕ, που έγινε πριν δυο χρόνια στην Μπολόνια, προετοιμάζει το έδαφος για τη διάσπαση των σημερινών πανεπιστημιακών σπουδών σε δύο αυτόνομους κύκλους, από τους οποίους ο ένας θα λέγεται προπτυχιακός και θα διαρκεί 3 χρόνια και ο άλλος μεταπτυχιακός και θα διαρκεί 1 ή 2. Στο μεταπτυχιακό κύκλο θα εισάγεται μόνο το 15-30% των προπτυχιακών φοιτητών και μάλιστα θα υπάρχουν δίδακτρα. Μη φανταστείτε όμως ότι από κει θα βγαίνει καμιά ελίτ. Το πτυχίο τους ουσιαστικά θα αντιστοιχεί στο σημερινό πτυχίο. Οσο για εκείνους που θα βγαίνουν από τον προπτυχιακό κύκλο, δεν μπορεί βεβαίως να λογαριάζονται για επιστήμονες. Θα είναι ένα "ευέλικτο" και φτηνό εργατικό δυναμικό μέσου επιπέδου, χωρίς δικαιώματα και με την ψευδαίσθηση του πανεπιστημιακού τίτλου. Κάτι σαν απόφοιτος επαγγελματικής σχολής.
Αυτό το τριτοκοσμικό μοντέλο "πανεπιστημιακής" τάχα εκπαίδευσης δεν αφορά όλους. Τα καλά πανεπιστήμια των μητροπόλεων της ΕΕ, η Οξφόρδη, οι μεγάλες σχολές της Γαλλίας, εξαιρούνται, γιατί από κάπου θα πρέπει να βγαίνει η διευθυντική ελίτ της κοινωνίας. Πρόκειται δηλαδή για μέτρα που ο ισχυρός πυρήνας, το Διευθυντήριο της ΕΕ, επιβάλλει στους υφισταμένους του, σε εμάς τους παρακατιανούς, της τρίτης και τέταρτης ταχύτητας».
Η Ε. Μηλιαρονικολάκη τόνισε ότι τα κοινά αντιδραστικά χαρακτηριστικά της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής στις δύο μη υποχρεωτικές βαθμίδες της παιδείας μας είναι:
«1. Η ανακοπή της κοινωνικής απαίτησης για ανέβασμα του γενικού μορφωτικού επιπέδου, απαίτησης που εκφράστηκε με τη μαζικοποίηση του λυκείου και του πανεπιστημίου τα τελευταία 10-15 χρόνια. Το ποσοστό των μαθητών που συνέχιζαν πριν τη "μεταρρύθμιση" στο λύκειο άγγιζε το 90%-93%, ενώ οι εισαγόμενοι στα ΑΕΙ - ΤΕΙ διπλασιάστηκαν.
2. Η προώθηση, στη θέση της εκπαίδευσης, μιας μαζικής φτηνής πρακτικίστικης και επομένως ληξιπρόθεσμης "κατάρτισης" στις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από τα ΤΕΕ, τα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, τα ΚΕΚ. Στα ΑΕΙ μέσα από τον προπτυχιακό κύκλο. Γιατί η απόκτηση στα τρία χρόνια κάποιας επαγγελματικής ικανότητας, γίνεται μόνο σε βάρος της θεωρητικής βάσης των σπουδών και της πρόωρης μετάδοσης στη θέση της, απογυμνωμένων από τη θεωρητική εμπέδωσή τους, τυποποιημένων, αποσπασματικών γνώσεων και πρακτικών συνταγών».
Οσον αφορά τώρα την αιτία αυτής της μαζικής μορφωτικής υποβάθμισης εξηγεί ότι «θα πρέπει να αναζητηθεί στη βάση της κοινωνίας μας, στην παραγωγή και στην οικονομία. Στο γεγονός ότι η τεράστια αύξηση της συγκέντρωσης και της συγκεντροποίησης του κεφαλαίου δίνει τη δυνατότητα στους καπιταλιστές να οργανώνουν την παραγωγή με πολύ μικρότερο αριθμό υψηλά ειδικευμένης εργατικής δύναμης.
Στις αμερικάνικες ταινίες τα δικηγορικά γραφεία παρουσιάζονται με έναν - δύο επικεφαλής μεγαλοδικηγόρους και οι υπόλοιποι είναι βοηθοί. Ετσι θέλουν τον απόφοιτο του πρώτου κύκλου π.χ. της Νομικής. Χωρίς δυνατότητα αυτόνομης επιστημονικής δουλιάς. Ταυτόχρονα τα σύγχρονα, ηλεκτρονικά, μέσα παραγωγής, έχοντας ενσωματώσει το τυποποιημένο κομμάτι της διανοητικής εργασίας, διευκολύνουν ακόμη περισσότερο την ελάττωση του επιστημονικού δυναμικού και την αναπλήρωσή του από ένα μαζικό στρώμα απλών χειριστών της νέας τεχνολογίας, την οποία βεβαίως αδυνατούν να κατανοήσουν. Θέλουν π.χ. ένα είδος μηχανικών που θα χειρίζεται κάποιο λογισμικό, κάποια συγκεκριμένα προγράμματα, αλλά δε θα μπορεί να θέσει τα δεδομένα ούτε να ελέγξει τα αποτελέσματα και να προβεί στις αναγκαίες αλλαγές παραμέτρων. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, το παράδειγμα των καθηγητών στην Ιταλία, που μετά τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τη Διακήρυξη της Μπολόνια, με το πτυχίο του πρώτου κύκλου μπορούν να διδάξουν μόνο μέχρι το επίπεδο του γυμνασίου. Αυτοί θα είναι οι απόφοιτοι των προπτυχιακών σπουδών των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οσο για τους απόφοιτους των ΤΕΕ, δεν έχουν καμία άλλη προοπτική εκτός από δουλιές του ποδαριού. Γιατί σε μια εποχή όπου η επιστήμη ασκεί τεράστια επίδραση σε όλες τις σφαίρες της ανθρώπινης δραστηριότητας, οι μαθητές που εκτοπίζονται πρόωρα από το σχολείο για τα ΤΕΕ, θα εκτοπιστούν γενικότερα από την εργασία και τη ζωή, σαν μηχανές παλιάς γενιάς. Οι απόφοιτοι των ΑΕΙ θα αντικαταστήσουν σταδιακά, στο πόστο τους, τους αποφοίτους της κατώτερης και μέσης επαγγελματικής εκπαίδευσης. Απόδειξη ότι η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει πως η συντριπτική πλειοψηφία των προσλήψεων στο Δημόσιο θα αφορά στο εξής αποφοίτους των ΑΕΙ - ΤΕΙ».
Από την ανάλυση της σημερινής κατάστασης, του κατακερματισμού και της υποβάθμισης σπουδών και γνώσεων, η Ε. Μηλιαρονικολάκη στάθηκε σε δυο βασικά συμπεράσματα.
Το πρώτο έχει να κάνει με το «τι είδους παιδεία χρειάζονται στην εποχή μας οι νέοι άνθρωποι». Εξηγεί λοιπόν ότι «το πρόβλημα έχει τη ρίζα του στο τι άνθρωπο, και για ποια κοινωνία, ενδιαφέρεται να διαμορφώσει η εκπαίδευση και κατά συνέπεια στο σκοπό του σχολείου, της εκπαίδευσης συνολικά». Εκεί βρίσκεται η ουσία της αντιπαράθεσης που γίνεται σήμερα και όχι σε επιμέρους αιτήματα. Το βασικό πρόβλημα είναι η διάπλαση ανθρώπινου χαρακτήρα.
Με βάση αυτό, η ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να έχει σκοπό «να προετοιμάζει το επιστημονικό δυναμικό που θα αναπτύξει στο έπακρο τις παραγωγικές και πνευματικές δυνατότητες της χώρας μας, για να εξασφαλίσει την ευημερία και την πρόοδο όλου του λαού. Σκοπός της ανώτατης εκπαίδευσης είναι να διαμορφώνει επιστήμονες, δηλαδή ανθρώπους που θα σκέφτονται και θα δρουν επιστημονικά. Ικανούς να αντιμετωπίσουν όλα τα νέα προβλήματα και τις ανάγκες της παραγωγικής και κοινωνικής πράξης, που θα δουλεύουν με πρωτότυπη, δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία για το συνειδητό μετασχηματισμό της φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας και τον πλουτισμό της ανθρώπινης γνώσης, της ίδιας της επιστήμης.
Συνεπώς η σημερινή ανώτατη παιδεία μας χρειάζεται ριζικά να ανασυγκροτηθεί, στο περιεχόμενο, στη λειτουργία, στη δομή της και προπαντός στον προσανατολισμό της. Τη θέση του σημερινού αχταρμά, όπου ανακατεύονται επιστημονικές σπουδές με σχολές κατάρτισης, να πάρει μια Ενιαία ως προς το επίπεδο και τους στόχους Ανώτατη Εκπαίδευση. Να καταργηθεί ο ξεπερασμένος διαχωρισμός σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, με την ένταξη των τμημάτων των ΤΕΙ στην ανώτατη εκπαίδευση, με την προϋπόθεση βεβαίως ενός αποσαφηνισμένου επιστημονικού αντικείμενου και κατόπιν αναπροσαρμογής των προγραμμάτων σπουδών τους ώστε να εξασφαλίζεται το ανώτατο επίπεδο.
Να μην προχωρήσει η διάσπαση των προπτυχιακών σπουδών, που αποσκοπεί να μετατρέψει την ανώτατη εκπαίδευση σε τεταρτοβάθμια. Οι προπτυχιακές σπουδές να εξασφαλίζουν και υψηλού επιπέδου θεωρητική γενική μόρφωση και εμβάθυνση σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο. Οι μεταπτυχιακές σπουδές να είναι ενός κύκλου και να οδηγούν αποκλειστικά σε διδακτορικό. Και βεβαίως η σημαντικότερη προϋπόθεση μιας υψηλού επιπέδου ανώτατης εκπαίδευσης είναι η έρευνα, που είναι η πηγή που τροφοδοτεί τη γνώση. Το γεγονός ότι είμαστε τελευταίοι στην ΕΕ σε χρηματοδότηση της έρευνας είναι αδιάψευστος μάρτυρας του μεσαίου και χαμηλού επίπεδου των πανεπιστημιακών μας σπουδών».
Τα παραπάνω οδηγούν στο δεύτερο συμπέρασμα που λέει ότι «η αναγκαία αναδιοργάνωση της παιδείας δεν μπορεί να γίνει έξω από τον αναγκαίο αναπροσανατολισμό της πολιτικής και της κοινωνικής ζωής, ώστε να υπηρετεί πραγματικά τα συμφέροντα και τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού μας και όχι των λίγων».
Η Ε. Μηλιαρονικολάκη τονίζει ότι «οι αγώνες δε θα δώσουν από μόνοι τους τη λύση, αν δε διαμορφωθεί μια ισχυρή κοινωνικοπολιτική συμμαχία, με πολιτικό σχέδιο για ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας». Κι εδώ συνδέεται η θέση του ΚΚΕ για την παιδεία με τη συνολική πρόταση του Κόμματος για το λαϊκό μέτωπο, που θα συνενώνει όλα τα επιμέρους κινήματα.
«Γιατί μια οικονομία, μια παραγωγή, στην οποία κριτήριο της οικονομικής ανάπτυξης δε θα είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους και της εξουσίας των λίγων, αλλά η μεγιστοποίηση της γενικής ευημερίας, δεν έχει να διαλέξει ανάμεσα σε άριστους και μέτριους μαθητές, ούτε υπάρχουν σ' αυτή επιστήμονες που πλεονάζουν και επιστήμες περιττές. Χρειάζονται γιατροί μέχρι και στο τελευταίο χωριό. Χρειάζεται να αναπτυχθεί η προληπτική ιατρική και η ιατρική της εργασίας. Χρειάζονται μηχανικοί για να θωρακιστεί αντισεισμικά η χώρα μας. Χρειάζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί της επετηρίδας και πιθανά δε φτάνουν, αν θέλουμε να μορφώσουμε και όχι να παραμορφώσουμε όλη τη νεολαία μας. Και φυσικά μόνο σε μια τέτοια προοπτική μπορεί το ζήτημα της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο να πάψει να φαντάζει σαν το κυρίαρχο πρόβλημα της εκπαίδευσης. Γιατί ο εφιάλτης της ανεργίας θα πάψει να σκιάζει τα όνειρα των νέων ανθρώπων και κίνητρο για την επιλογή των σπουδών θα είναι τα πραγματικά ενδιαφέροντα και οι κλίσεις του καθενός και όχι η εξασφάλιση προϋποθέσεων απασχόλησης.
Εμείς κάπως έτσι βλέπουμε να χτίζεται το σκάφος της παιδείας μας και δεν το κρύβουμε ότι επιδίωξή μας είναι να πείσουμε όλη την κοινωνία, και προπαντός την εργατική τάξη της χώρας μας που είναι το πρώτο θύμα της αντιδραστικής πολιτικής, πως δε γίνεται αλλιώς. Αυτή δεν είναι μόνο αναγκαία, αλλά και η μόνη ρεαλιστική διέξοδος από το τέλμα στο οποίο βυθίζεται η παιδεία μας μέσα στον καπιταλισμό, που όσο γερνά γίνεται χειρότερος».
Στα δικαστήρια σύρονται 15 διορισμένοι δάσκαλοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που είχαν συλληφθεί στις μεγάλες κινητοποιήσεις έξω από τα εξεταστικά κέντρα της Θεσσαλονίκης για τη ματαίωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, το 1998.
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιοχής Λαγκαδά Θεσσαλονίκης καταγγέλλει πως αυτές οι «αντιδημοκρατικές παραπομπές διαμορφώνουν ένα τρομοκρατικό κλίμα» και σημειώνει πως «όσοι το συντηρούν, πιστεύουν πως θα κάνει πιο εύκολη την επιβολή μιας σειράς ρυθμίσεων και μέτρων που συναντούν την καθολική αντίθεση εκπαιδευτικών - μαθητών».
Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν να σταματήσει κάθε δίωξη ενάντια στους διωκόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητές και να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία ποινικοποιούνται οι αγώνες στο χώρο της εκπαίδευσης.
Ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί μέχρι να αναγκαστεί η κυβέρνηση να αποσύρει τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του ΟΑΕΔ. Αυτή η ομόφωνη απόφαση εκφράστηκε από τους σπουδαστές και καθηγητές των Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ στην Κέρκυρα, που τους επισκέφτηκε χτες αντιπροσωπεία του ΚΚΕ και της ΚΝΕ. Να σημειωθεί ότι η σχολή βρίσκεται στην έβδομη μέρα κατάληψης.
Σπουδαστές και καθηγητές εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΑΕΔ, θεωρώντας εμπαιγμό τις φραστικές διαβεβαιώσεις του διοικητή του Οργανισμού ότι δε θα θιγούν τα δικαιώματά τους. Κατήγγειλαν ως απαράδεκτες τις δηλώσεις του υπουργού Εργασίας, που αρνήθηκε να μονιμοποιήσει τους 2.500 περίπου ωρομίσθιους καθηγητές με το επιχείρημα «γιατί να τους κάνουμε μόνιμους, για να κάθονται;». Οπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διδασκόντων, Ιωσήφ Φακιολάς, στο εκπαιδευτικό προσωπικό του ΟΑΕΔ υπάρχει μόνο ένας μόνιμος, ο διευθυντής, και 28 ωρομίσθιοι! Ενημέρωσε για το σοβαρό κτιριακό πρόβλημα που υπάρχει: Συστεγάζονται σε νοικιασμένο οίκημα, πληρώνονται πολλά εκατομμύρια ενοίκιο το χρόνο, ενώ υπάρχει άρνηση της διοίκησης του ΟΑΕΔ να προχωρήσει στην ανέγερση νέων κτιριακών εγκαταστάσεων σε οικόπεδο που έχει παραχωρήσει δωρεάν ο Δήμος Κερκυραίων πριν εφτά χρόνια.
Επίσης, ευχαρίστησε το ΚΚΕ και την ΚΝΕ για τη συμπαράστασή τους καθώς και το «Ριζοσπάστη» και τον «902» που είναι τα μόνα μέσα ενημέρωσης που προβάλλουν και στηρίζουν τον αγώνα τους.
Εκ μέρους της αντιπροσωπείας ο Θ. Γουλής, μέλος της ΚΕ, εξέφρασε τη συμπαράσταση του Κόμματος και της ΚΝΕ στα δίκαια αιτήματα και στον αγώνα τους και υπογράμμισε τις ευθύνες ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ, που αποδέχονται και στηρίζουν τη λεγόμενη ελεύθερη αγορά και τις ιδιωτικοποιήσεις.
Σήμερα η συνάντηση του υπουργείου Παιδείας με πρυτάνεις
Συνάντηση με τους προέδρους των ΤΕΙ είχε χτες ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου στα πλαίσια του προσχηματικού διαλόγου που κάνει με εκπαιδευτικούς φορείς για το θέμα της «ανωτατοποίησης» των ΤΕΙ, ενώ αύριο συναντιέται με τους πρυτάνεις των πανεπιστημίων. Ο υπουργός για μια ακόμα φορά δήλωνε ότι «με την ένταξη των ΤΕΙ στην ανώτατη εκπαίδευση υλοποιούνται στόχοι και ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας που αποτελούν κοινή αποδοχή όλων των πλευρών». Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά και τη χτεσινή συνάντηση, το υπουργείο Παιδείας αντί για θέσεις εντεταλμένου προσωπικού (που προσωρινά παραμένουν στη θέση τους) στα ΤΕΙ, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου, προσανατολίζεται να κάνει τις θέσεις αυτές προσωποπαγείς προκειμένου να διασφαλιστεί η μονιμότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ παραμένει η πρόβλεψη για αξιολόγηση μετά την εξαετία. Ο υπουργός Παιδείας κάλεσε τους προέδρους των ΤΕΙ να στείλουν τις παρατηρήσεις τους, αν και ο ίδιος εκτίμησε ότι «βρέθηκε χρυσή τομή που προάγει τα ΤΕΙ», ενώ η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παραμένει πιστή στην πρόθεσή της να μη συζητήσει την ουσία του νομοσχεδίου.
Στο μεταξύ, με απόφαση της Συγκλήτου το Πολυτεχνείο Κρήτης αναστέλλει σήμερα τη λειτουργία του, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το προωθούμενο νομοσχέδιο «ανωτατοποίησης» των ΤΕΙ, στην οποία δηλώνει αντίθετη. Χτες ο Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού του ΤΕΙ Πειραιά αποφάσισε να συνεχίσει την αποχή από το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο μέχρι την Πέμπτη.
Σήμερα στις 10.30 π.μ. στην Κάνιγγος η συγκέντρωση
Την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του ΟΑΕΔ θα διαδηλώσουν σήμερα, στις 10.30 το πρωί, οι σπουδαστές των Σχολών Μαθητείας του Οργανισμού, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν πορεία από την πλατεία Κάνιγγος προς το υπουργείο Εργασίας. Η πρωτοβουλία για τη σημερινή κινητοποίηση ανήκει στο Συντονιστικό ΟΑΕΔ Αθήνας - Πειραιά, ενώ προσανατολίζονται σε παρόμοιες κινητοποιήσεις και οι σπουδαστές της υπόλοιπης Ελλάδας.
Οι αλλαγές που επιχειρούνται στον ΟΑΕΔ, οι επιπτώσεις που θα έχουν αυτές στον Οργανισμό και την εκπαίδευση, ήταν το κεντρικό θέμα της πολύωρης συζήτησης που είχαν ο Νίκος Ζώτος, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ και ο Χρήστος Κασιώτης, μέλος της Διοίκησης του Οργανισμού και στέλεχος του ΠΑΜΕ, με εκπαιδευτικούς και υπαλλήλους του Οργανισμού, στο πλαίσιο περιοδείας που πραγματοποίησαν, χτες το πρωί, στον ΟΑΕΔ Αιγάλεω.
Εκείνο που επισημάνθηκε ιδιαίτερα στους εκπαιδευτικούς είναι η ανάγκη της συντονισμένης δράσης μεταξύ εκπαιδευτικών, διοικητικών υπαλλήλων και μαθητών για την περιφρούρηση και αναβάθμιση του ενιαίου, δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΑΕΔ. Επίσης, έγινε αναφορά στις συνέπειες που θα έχει η τριχοτόμηση του ΟΑΕΔ στις εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, πάντα στο πλαίσιο των ευέλικτων μορφών απασχόλησης. Ως προς τους μαθητές, η τριχοτόμηση συνεπάγεται την απώλεια δικαιωμάτων και κατακτήσεων που έχουν τώρα στις σχολές, αφού και ο τομέας της επαγγελματικής εκπαίδευσης θα περάσει στους ιδιώτες, οι οποίοι θα προσφέρουν μια αποστεωμένη, αποσπασματική και ληξιπρόθεσμη κατάρτιση, προετοιμάζοντας ένα εργατικό δυναμικό ευάλωτο στην εκμετάλλευση.
Από τη χτεσινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών έξω από το υπουργείο Παιδείας |
Οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ, που μίλησαν στη χτεσινή κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Παιδείας, σημείωσαν την πολυεπίπεδη επίθεση που δέχεται σήμερα ο κλάδος και όλοι οι εργαζόμενοι και τη συσσώρευση νέων προβλημάτων κοντά στα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης με τη «μεταρρύθμιση». Επισήμαναν επίσης ότι οι ηγεσίες της ΟΛΜΕ, της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ καλλιεργούν την υποταγή στις επιλογές της ΟΝΕ και την ανάγκη συντονισμού της βάσης σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Στη συγκέντρωση έξω από το υπουργείο παραβρέθηκαν επίσης αντιπροσωπείες εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά και του ΠΑΜΕ.
Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ χαιρετίζει τη χτεσινή κινητοποίηση, επισημαίνοντας πως «έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί αγκαλιάζουν και στηρίζουν τον αγωνιστικό συντονισμό και την κοινή δράση των ΕΛΜΕ. Μια κινητοποίηση που στέλνει πολλαπλά μηνύματα σε κυβέρνηση και συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΟΛΜΕ και ταυτόχρονα σηματοδοτεί μια νέα περίοδο για το ταξικό κίνημα στο χώρο της εκπαίδευσης». Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σημειώνει ότι θα δώσει όλες της τις δυνάμεις και είναι αισιόδοξη ότι ο αγωνιστικός συντονισμός από τα κάτω θα προχωρήσει πιο δυναμικά, πιο μαζικά. Σημειώνει παράλληλα ότι «η δράση και το πλαίσιο των ΕΛΜΕ έχει θορυβήσει δυνάμεις της ηγεσίας της ΟΛΜΕ, οι οποίες παρεμβάλλουν εμπόδια και υπονομεύουν την όλη προσπάθεια. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι μετά την ανακοίνωση (8 Φλεβάρη) από τις ΕΛΜΕ της τρίωρης στάσης, εντάθηκαν οι προσπάθειες για διαμόρφωση "πάση θυσία" εισήγησης από την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ, ώστε να προλάβουν και να ενσωματώσουν στα συναινετικά πλαίσιά τους την κοινή δράση των ΕΛΜΕ».