Για την ακρίβεια, βέβαια, η δήλωση Βενιζέλου είναι αναπαραγωγή του αντίστοιχου, χτεσινού πρωτοσέλιδου ρεπορτάζ των «Νέων». Μόνον, που, τόσο το τελευταίο, όσο και ο πρώτος, κάνουν λες και δε γνωρίζουν από πότε παραμένουν «κενές 20-25 χιλιάδες οργανικές θέσεις» στα δημόσια νοσοκομεία, όπως κατάγγελλε η ΝΔ, όταν ήταν στην αντιπολίτευση και υποσχόταν την κάλυψή τους, μόλις γίνει κυβέρνηση.
Από τότε έχουν περάσει κοντά δυο χρόνια. Η ΝΔ έγινε κυβέρνηση και εφαρμόζει την ίδια και χειρότερη πολιτική του ΠΑΣΟΚ και το τελευταίο «φωνάζει» για τα λαϊκά προβλήματα, όπως ακριβώς έκανε προηγούμενα και η ΝΔ. Μεθοδολογία και κοκορομαχίες «παλιάς κοπής», δηλαδή, που έλεγε και χτες ο Βενιζέλος.
Αντιγράφουμε από τη χτεσινή «Οικονομική Καθημερινή»: «Η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί την παγκόσμια πρωτιά της, αντιπροσωπεύοντας το 17,1% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, ενώ την ίδια στιγμή τα ελληνόκτητα πλοία υπό σημαίες των 25 κρατών - μελών της ΕΕ αποτελούν το 51,5% σε dwt της κοινοτικής ναυτιλίας. Σήμερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), ο ελληνικός εφοπλισμός διαχειρίζεται το 22,4% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και το 24,6% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς χύδην φορτίων».
Αυτά για τα... φτωχαδάκια εφοπλιστές, που όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, τους έχουν στα όπα όπα.
Είναι «απίθανη» τελικά η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού. Ενώ η κυβέρνηση δεν αυξάνει τα κονδύλια για την Αρχαιολογική Υπηρεσία, ενώ αναγκάζει το εξειδικευμένο συμβασιουχικό προσωπικό της να τρέχει στα δικαστήρια για να κρατήσει τις θέσεις του, ενώ οι ανάγκες σε υποδομές και προσωπικό είναι τεράστιες, ο υφυπουργός Πολιτισμού, Π. Τατούλης, έστειλε εγκύκλιο στις υπηρεσίες του ΥΠΠΟ «για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων της Ελλάδας»!
Προσπερνώντας, λοιπόν, με προκλητική ευκολία τα συσσωρευμένα προβλήματα, ο υφυπουργός «διαπίστωσε προσωπικά» την «ταλαιπωρία επισκεπτών στο εκδοτήριο εισιτηρίων του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης την 20/07/05, αλλά και τις διαμαρτυρίες που δεχτήκαμε για πλημμελή λειτουργία των χώρων υγιεινής της Κνωσού πριν από λίγες ημέρες».
Απαιτεί, λοιπόν, από τους εργαζόμενους να «λύσουν» ουσιαστικά εκ των ενόντων το πρόβλημα, σημειώνοντας ότι «θα πρέπει να οριστούν υπεύθυνοι λειτουργίας βάρδιας, από το προσωπικό που θα υπηρετεί εκείνες τις ώρες. Ο υπεύθυνος λειτουργίας βάρδιας θα έχει τη δυνατότητα να αποφασίζει επιτόπου π.χ. για την ενίσχυση του προσωπικού των ταμείων (αν εμφανιστούν ξαφνικά ομάδες επισκεπτών, ώστε να μη δημιουργούνται ουρές), τη ρύθμιση της ροής των επισκεπτών στις αίθουσες για την αποφυγή συνωστισμού, την άμεση παρέμβαση σε περίπτωση δυσλειτουργίας κάποιων χώρων, την επίλυση μικροπροβλημάτων κλπ.»!
Φτάνει μάλιστα στο σημείο να υπονοεί πως φταίνε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι για τα προβλήματα αυτά - αν και προσπαθεί στο τέλος να τα «μαζέψει» - αφού στην εγκύκλιο σημειώνεται ότι «οι χώροι και τα μουσεία μας αποτελούν τη βιτρίνα της χώρας μας και οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που αμαυρώνουν μερικές φορές την εικόνα, δυσφημώντας τη χώρα, παρά τις γενικά φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού του υπουργείου Πολιτισμού».
Επιπλέον, για να βρίσκεται και στο «πνεύμα» των... «αντιτρομοκρατικών» ημερών, καλεί τις υπηρεσίες να «συνεννοούνται με την Αστυνομία αν κρίνεται ότι συντρέχει λόγος αυξημένης ετοιμότητας και ασφάλειας» αναφερόμενος στα τελευταία γεγονότα στο Λονδίνο και την Αίγυπτο. «Εχω ήδη επικοινωνήσει με τον υπουργό Δημόσιας Τάξης, προκειμένου να συνδράμει το υπουργείο Πολιτισμού στο έργο της ασφάλειας των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων μας», καταλήγει ο υφυπουργός. Ελπίζουμε μόνο να μην υιοθετήσει και το «δόγμα» Μπλερ: «Πρώτα πυροβολείτε και μετά ρωτάτε»...
Εως εδώ καλά. Ομως γιατί άραγε δεν είχε τις ίδιες ευαισθησίες όταν κυβερνούσε το κόμμα του και η «μαύρη εργασία», η ανασφάλιστη και άγρια εκμετάλλευση των οικονομικών μεταναστών ήταν καθεστώς, όπως ακριβώς γίνεται και σήμερα;
Πού ήταν αυτές οι ευαισθησίες όταν οι καταγγελίες για τις «επιχειρήσεις - σκούπα» και την αστυνομική βια σε βάρος των μεταναστών ήταν χιλιάδες, όπως ακριβώς είναι και σήμερα;
Και, κυρίως, πού ήταν οι ευαισθησίες αυτές, όταν ο νυν πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κυκλοφορούσε στην Αίγυπτο και τη Μέση Ανατολή και διακήρυττε ως Ευρωπαίος - υπουργός Εξωτερικών που ήταν - την ανάγκη ενίσχυσης του «αντιτρομοκρατικού αγώνα» των ΗΠΑ;
Εκτός αν εκεί στο ΠΑΣΟΚ πιστεύουν, ότι η πολιτική των ΗΠΑ, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, μαζί με τους πολέμους, που έχουν ξεκινήσει σε πολλές περιοχές του πλανήτη, δεν έχουν καμιά σχέση με την οικονομική μετανάστευση...
ΤΟ 'ΠΑΝ ΚΑΙ ΤΟ 'ΚΑΝΑΝ οι κκ του υπουργείου Οικονομίας. Επέβαλλαν φόρο 19% στα καινούρια ακίνητα, με ό,τι αυτό σημαίνει και για την οικοδομική δραστηριότητα και, κυρίως, για τον κοσμάκη.
Προφανώς στους δυστυχείς που αναζητούν το αυτονόητο δικαίωμα της κατοικίας θα «πέσει» ο φορολογικός πέλεκυς. Αλλωστε, οι αρμόδιοι για τη μετακύληση του κόστους είχαν όλο τον καιρό να προσαρμοστούν. Ανάμεσά τους και οι τράπεζες, γνωστοί τοκογλύφοι (και) των στεγαστικών δανείων.
Εν πρώτοις πρέπει να πληρώσουν 65 ευρώ για να γίνουν μέλη της Ενωσης Νοσηλευτών Ελλάδας, που δημιουργήθηκε με τον πρώτο νόμο της κυβέρνησης της ΝΔ, για να έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό. Επειτα, πρέπει να πληρώσουν 15 ευρώ για ένα παράβολο σε κάθε νοσοκομείο όπου υποβάλλουν τα δικαιολογητικά. Μέχρι τώρα πλήρωναν μόνο μια φορά το παράβολο γιατί τα δικαιολογητικά υποβάλλονταν μέσω του ΑΣΕΠ.
Ετσι, λοιπόν, ένας υποψήφιος νοσηλευτής που θέλει να διοριστεί σε οποιοδήποτε απ' τα 31 νοσοκομεία της Αττικής - που περιλαμβάνονται στην προκήρυξη - θα πρέπει να πληρώσει 31 Χ 15 = 465 (!) ευρώ. Μια απάντηση που πήραν όσοι ρώτησαν για τη νέα διατίμηση των παραβόλων ήταν ότι με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να αποτρέψουν εκείνους που δεν προσέρχονται στα νοσοκομεία όταν πετυχαίνουν σε κάποιο διαγωνισμό.
Βέβαια, τέτοιο πρόβλημα δεν υφίσταται καθώς όποιος δεν ενδιαφέρεται να προσέλθει σε κάποια θέση παραιτείται και τον ακολουθεί ο επόμενος. Και, τέλος πάντων, θα μπορούσε να βρεθεί ένας τρόπος επιτάχυνσης αυτών των διαδικασιών κι όχι να επιβληθεί ένα ακόμα «χαράτσι» σε άνεργους ανθρώπους.
Απ' ό,τι φαίνεται, χάος δεν επικρατεί μόνο στα λιμάνια της χώρας, αλλά και στα τελωνεία, απ' όπου χιλιάδες μετανάστες εργάτες προσπαθούν αυτές τις μέρες να κινηθούν από και προς τις πατρίδες τους για τις καλοκαιρινές διακοπές. Αλβανός εργάτης τηλεφώνησε στην εφημερίδα και κατάγγειλε ότι εκατοντάδες συμπατριώτες του ταλαιπωρήθηκαν τις τελευταίες μέρες στο τελωνείο της Κρυσταλλοπηγής, κατά την επιστροφή τους στη χώρα μας.
Σύμφωνα με όσα μας είπε, την Κυριακή, περισσότερα από 100 ΙΧ αυτοκίνητα και 20 πούλμαν γεμάτα επιβάτες που επέστρεφαν από τη γειτονική χώρα, περίμεναν πάνω από 12 ώρες στο τελωνείο Κρυσταλλοπηγής, για να μπορέσουν να περάσουν τα σύνορα. Μάλιστα, το μεσημέρι της Δευτέρας πολλές γυναίκες με τα παιδιά τους που βρίσκονταν στα σύνορα από το βράδυ της Κυριακής περνούσαν δύσκολες στιγμές περιμένοντας στα αυτοκίνητα τους, ενώ επικρατούσαν υψηλές θερμοκρασίες. Σύμφωνα, με τον καταγγέλλοντα, οι μεγάλες αυτές καθυστερήσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο στο μικρό και ανεπαρκή αριθμό των συνοριακών υπαλλήλων.
Η ταλαιπωρία των μεταναστών φαίνεται πως δεν έχει τέλος. Ολο το χρόνο στην ουρά των κρατικών υπηρεσιών για την πολυπόθητη πράσινη κάρτα και το καλοκαίρι στην ουρά του τελωνείου για λίγες μέρες ξεκούρασης στην πατρίδα τους...
Η κυβέρνηση και το κράτος δεν έχουν ευθύνες, η νομοθεσία δεν παρουσιάζει κενά, ο μηχανισμός ελέγχου της αγοράς λειτουργεί και περιστατικά ανάλογα με τους τρεις θανάτους, που προκάλεσε το ατμοσίδερο «Perla», είναι φυσιολογικά και αναπόφευκτα. Αυτά είπαν, ούτε λίγο-ούτε πολύ, προχτές, οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης, δίνοντας στη δημοσιότητα το πόρισμα της επιτροπής που είχε συσταθεί μετά τα τραγικά περιστατικά. Και ενώ όλοι βγαίνουν ...λάδι ο υπουργός Ανάπτυξης δε δίστασε να χρεώσει ευθύνες για την αγορά και τη χρήση ακατάλληλων και επικίνδυνων συσκευών ακόμα και στους καταναλωτές, αφού αγοράζουν συσκευές χωρίς να ξέρουν τι σημαίνουν οι διάφορες σημάνσεις, λέει! Λες και έχουν ευθύνη οι καταναλωτές, όταν οι επιτήδειοι κατασκευαστές αναγράφουν το CE ως δήθεν εγγύηση της ασφάλειας του προϊόντος, χωρίς αυτό να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και, ελέω «ελεύθερης αγοράς», πουλάνε ό,τι θέλουν. Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι...
Απλήρωτοι παραμένουν εδώ και ενάμιση χρόνο οι 180 εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν σε δημοτικά και γυμνάσια της Αττικής στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών». Οπως καταγγέλλουν, ενώ το πρόγραμμα έχει ολοκληρωθεί από το Δεκέμβρη του 2004, δεν έχουν καταβληθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς τα δεδουλευμένα του Ιούνη του 2004 και σε κάποιους ούτε τα δεδουλευμένα του Μάη, με ανάλογες καθυστερήσεις και στην καταβολή των ενσήμων.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα λειτούργησε υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και της ΕΕ με φορέα υλοποίησης το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ οι εκπαιδευτικοί που απασχολήθηκαν σε αυτό υπέγραψαν σύμβαση έργου. Πρόκειται στην ουσία για ένα πρόγραμμα που αντιμετωπίζει αποσπασματικά το ζήτημα της ένταξης των μεταναστών, αφού το ζήτημα αυτό δε θα έπρεπε να αποτελεί αντικείμενο προγράμματος, αλλά της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Από την άλλη, βέβαια, εισάγει από μια ακόμα «πόρτα» στην εκπαίδευση νέες, περισσότερο ελαστικές μορφές απασχόλησης...
Η τεράστια ταλαιπωρία που βίωσαν το τελευταίο 5ήμερο οι χιλιάδες ταξιδιώτες, με τις απανωτές βλάβες και τις πολύωρες καθυστερήσεις, αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου. Δεν είναι μόνο ότι η πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου αποτελείται από πλοία γερασμένα, υποσυντήρητα και επικίνδυνα, αλλά και ότι αυτός ο στόλος δεν επαρκεί για να καλύψει έστω και στοιχειωδώς τις ανάγκες. Οι εφοπλιστές στα πλαίσια του ανταγωνισμού τους για περισσότερα κέρδη επιδιώκουν να μειώσουν «στο μηδέν» το λειτουργικό κόστος. Οχι μόνο δεν ανανεώνουν το στόλο και δε συντηρούν τα πλοία, αλλά, έχοντας βέβαια την πλήρη κάλυψη της κυβέρνησης, αξιώνουν να έχουν λιγότερα πλοία εν πλω και περισσότερα δρομολόγια. Αποτέλεσμα, εξάντληση καραβιών και ναυτεργατών και οδύσσεια για τους επιβάτες.
Τα μονοπώλια δρομολογούν τα λιγοστά νεότευκτα πλοία τους στις «κερδοφόρες» γραμμές, κυρίως το καλοκαίρι που η τουριστική κίνηση είναι στο «φουλ», επιβάλλοντας βέβαια εξωφρενικές τιμές στα εισιτήρια, που εξανεμίζουν το εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων των τουριστικών νησιών (οι πρόσφατες κινητοποιήσεις στη Ρόδο είναι αδιάψευστος μάρτυρας). Τα σαπιοκάραβα τα δρομολογούν στις άγονες γραμμές! Και όχι μόνο αυτό, αλλά εκτός από όσα «βγάζουν» από τα πανάκριβα εισιτήρια που ισχύουν και στις άγονες γραμμές, επιδοτούνται από πάνω και με ζεστό χρήμα που έχουν εν πλω τα «φέρετρά» τους, γιατί λέει επιτελούν «κοινωνικό έργο»!