Σελ. /32
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Μάρτη 2024 - αριθ. φύλλου: 14460

Κανείς δεν πρέπει να μένει θεατής! Καμία συμμετοχή στου ΝΑΤΟ τα σφαγεία

  • Δ. Κουτσούμπας: Σπάμε την «ομερτά» που η κυβέρνηση της ΝΔ και όλα τα άλλα κόμματα θέλουν να επιβάλουν γύρω από την εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους που μαίνονται στην περιοχή, την εμπλοκή σε όλους τους επικίνδυνους σχεδιασμούς των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ!
  • Πολύ πιο ηχηρό να είναι και το μήνυμα που θα λάβει η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και η ΕΕ του πολέμου, στις προσεχείς εκλογές! Το μόνο ψηφοδέλτιο που μπορεί να μεταφέρει αυτό το αντιπολεμικό μήνυμα, για να ακουστεί σε όλη την Ευρώπη, είναι αυτό του ΚΚΕ
  • Καμία συναίνεση στη συμμετοχή της Ελλάδας στη σφαγή του λαού της Παλαιστίνης! Καμία συμμετοχή των Ενόπλων Δυνάμεων στο μακελειό της Ερυθράς και του Περσικού. Να επιστρέψει η φρεγάτα «Υδρα», όλα τα τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων που βρίσκονται σε ιμπεριαλιστικές αποστολές!

ΣΕΛ.  4   -   6

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Πόρισμα συγκάλυψης

Φταίει ο ...Χατζηπετρής! Αυτό είναι το «πόρισμα» της κυβερνητικής πλειοψηφίας στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, με το οποίο επιβεβαιώνεται ότι η συγκάλυψη των πραγματικών αιτιών και ενόχων για το έγκλημα στα Τέμπη ήταν από την πρώτη στιγμή ο ένας και μοναδικός σκοπός της.

Το πόρισμα της ΝΔ είναι ντροπή και προσβάλλει τα θύματα των Τεμπών και τους συγγενείς τους, την αγωνία τους να βρουν απαντήσεις και να τιμωρηθούν όσοι πραγματικά ευθύνονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι η όποια πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης εξαντλείται με την παραίτηση του τότε υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή.

Αντίστοιχα, οι ποινικές ευθύνες περιορίζονται στον σταθμάρχη βάρδιας και στους μηχανοδηγούς των δύο αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν. Σύμφωνα με το πόρισμα, κανένα ζήτημα ασφαλούς λειτουργίας δεν υφίσταται στο δίκτυο και η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί αν οι εργαζόμενοι τηρούσαν τον Γενικό Κανονισμό Κινήσεως.

Προσπερνώντας προκλητικά την επικίνδυνη κατάσταση που συνεχίζει να υπάρχει στον σιδηρόδρομο, όπως δείχνουν οι αποκαλύψεις για τα παρ' ολίγον νέα «Τέμπη» στον Προαστιακό, η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι οι υπάρχοντες μηχανισμοί ασφάλειας είναι αρκετοί και πως αν γίνουν νέα ατυχήματα, θα φταίει ο ανθρώπινος παράγοντας!

Στις 100 σελίδες του πορίσματος δεν γίνεται καμιά αναφορά σε σοβαρά ζητήματα που αναδείχτηκαν και στην Εξεταστική Επιτροπή, όπως η τεράστια έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οι περικοπές στις δαπάνες για τη συντήρηση του δικτύου, το «πάρτι» των εργολάβων λόγω της κατάτμησης αναγκαίων έργων, με αποτέλεσμα είτε να καθυστερούν, είτε να παρουσιάζουν επικίνδυνες ασυμβατότητες.

Επικαλείται μάλιστα το πόρισμα ότι δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, επειδή τα ίδια ισχύουν και στην υπόλοιπη ΕΕ! Ισχυρίζεται συγκεκριμένα ότι «το ETCS, το πιο αποτελεσματικό σύστημα, που παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ακινητοποίησης του τρένου, είναι σε λειτουργία μόνο στο 14% των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων (...) Επομένως, με βάση το ισχύον ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο, η λειτουργία του σιδηροδρόμου χωρίς τα προαναφερόμενα συστήματα θεωρείται επιτρεπτή και ασφαλής».

Η αθλιότητά τους ξεπερνάει κάθε όριο... Το «ισχύον ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο» είναι αυτό της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρομικών Μεταφορών, που εφαρμόζεται εδώ και 30 χρόνια, με τραγικές συνέπειες σε όλη την Ευρώπη. Μόνο το 2021 σημειώθηκαν στην ΕΕ 1.389 ατυχήματα, με 637 νεκρούς, που τα 97 αφορούσαν μετωπικές συγκρούσεις τρένων. Μόλις πριν από 10 χρόνια στην Ισπανία ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα στοίχισε τη ζωή 80 ανθρώπων.

Οι ράγες του κέρδους είναι επικίνδυνες για τον λαό στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και παντού. Το επιβεβαιώνει μέχρι και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σε έκθεσή του για τους σιδηρόδρομους το 2017, όπου σημείωνε επί λέξει: «Η τρέχουσα περιορισμένη ανάπτυξη του ERTMS μπορεί να αποδοθεί κυρίως στην απροθυμία πολλών διαχειριστών υποδομής και σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να επενδύσουν σε εξοπλισμό ERTMS, τόσο λόγω των δαπανών που συνεπάγεται μια τέτοια απόφαση, όσο και του ότι για πολλούς από αυτούς δεν στοιχειοθετείται επιχειρηματική σκοπιμότητα».

Δηλαδή, εκεί που το προσδοκώμενο κέρδος υπολείπεται του κόστους για το κράτος και τους ιδιώτες - χρήστες του σιδηροδρομικού δικτύου, το σύστημα ασφαλείας δεν εγκαθίσταται!

Οι σιδηροδρομικές μεταφορές υπακούν στην πολιτική του «κόστους - οφέλους», που αποδεικνύεται εγκληματική. Ειδικά όσο αυξάνεται ο φόρτος του δικτύου, σε συνδυασμό με το γερασμένο τροχαίο υλικό, τις ασυντήρητες υποδομές και την υποστελέχωση κρίσιμων υπηρεσιών, αυξάνεται και ο κίνδυνος για ανθρώπινα λάθη, που μπορεί να αποβούν μοιραία.

Στην προσπάθειά της να συγκαλύψει όλα τα παραπάνω, η κυβέρνηση είχε πολύτιμους βοηθούς τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, τη Νέα Αριστερά και τα άλλα κόμματα. Στα δικά τους πορίσματα (ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά) και τις δηλώσεις (ΠΑΣΟΚ) προσπαθούν κι αυτοί να ξεπλύνουν την ευρωενωσιακή πολιτική της «απελευθέρωσης», για να βγουν από το κάδρο της συνενοχής για το σημερινό χάλι των σιδηροδρόμων.

Περιορίζουν την πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης σε προσλήψεις «ημετέρων», στην εξυπηρέτηση συμφερόντων και σε καθυστερήσεις στην υλοποίηση των επίμαχων συμβάσεων, κρύβοντας ότι όλα αυτά έχουν συνέχεια από κυβέρνηση σε κυβέρνηση και κοινό παρονομαστή την πολιτική του κέρδους που όλοι υπηρετούν.

Φωτεινή εξαίρεση είναι μόνο το πόρισμα που κατέθεσε το ΚΚΕ. Δεν δικαιώνει μόνο τις προσδοκίες των συγγενών να φωτιστούν τα αληθινά αίτια και να αποδοθεί πραγματικά δικαιοσύνη, αλλά και την απαίτηση ενός ολόκληρου λαού να πάψουν η ασφάλεια και η ζωή του να συνθλίβονται στις μυλόπετρες του κέρδους, στα «Τέμπη» που καραδοκούν παντού.


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ
Να στείλουμε πανευρωπαϊκό μήνυμα ελπίδας και ενδυνάμωσης των αγώνων

Στην κατάμεστη αίθουσα του ΣΕΦ παρουσιάστηκε το Κάλεσμα της ΚΕ του ΚΚΕ από τον Δ. Κουτσούμπα. Ακολούθησαν παρεμβάσεις ανθρώπων που δίνουν τη μάχη σε συμπόρευση με το ΚΚΕ


ΣΕΛ.  14   -   19


«ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΕΛΛΑΔΑΣ - ΤΟΥΡΚΙΑΣ
Με οδηγό συνεκμετάλλευση και ΝΑΤΟική «συνοχή»

ΣΕΛ.  3
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Οργή για την αποτρόπαιη ρατσιστική επίθεση

ΚΚΕ: Να τιμωρηθούν παραδειγματικά οι ένοχοι


ΣΕΛ.  10
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΤΟ ΚΙΛΕΛΕΡ
Μήνυμα συνέχισης του δίκαιου αγώνα

Καμία ουσιαστική απάντηση από τον πρωθυπουργό στη συνάντηση με τους Θεσσαλούς αγρότες


ΣΕΛ.  12   -   13

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ