Πέμπτη 4 Δεκέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΕΕ
Οι δημόσιες επενδύσεις στις υποδομές ως μέσο καπιταλιστικής ανάπτυξης

Με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ επισημαίνει την ανάγκη επενδύσεων στις υποδομές μεταφορών σε ολόκληρη την Ευρώπη ως μέσο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, στα επίσημα συμπεράσματα της χτεσινής συνεδρίασής του στις Βρυξέλλες. Πρόκειται ουσιαστικά για την υιοθέτηση, έστω και σε φραστικό επίπεδο, των «εκκλήσεων» που το ΔΝΤ - αλλά και η Παγκόσμια Τράπεζα και ο ΟΟΣΑ - απευθύνει συστηματικά, σχεδόν πιεστικά το τελευταίο διάστημα ως μέσο για τον περιορισμό των υψηλών ποσοστών ανεργίας στα κράτη - μέλη, αλλά κυρίως ως «αντίδοτο» στο ενδεχόμενο ύφεσης που απειλεί ξανά την ΕΕ.

Πιο συγκεκριμένα, το κείμενο συμπερασμάτων τονίζει ότι η λήψη μέτρων που ενισχύουν την «ανταγωνιστικότητα» της ευρωπαϊκής οικονομίας αποτελεί προϋπόθεση για τις μελλοντικές της προοπτικές και υπογραμμίζει ότι απαιτείται εστίαση σε οικονομικούς τομείς - κλειδιά για τη δημιουργία «προστιθέμενων αξιών», όπως είναι οι υποδομές μεταφορών. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο λεγόμενο δίκτυο «ΤEN - T» - Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών - το οποίο, σύμφωνα με το κείμενο συμπερασμάτων μπορεί να έχει άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα οφέλη για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Το «ΤΕΝ- Τ» είναι σύγχρονο δίκτυο μεταφορών που συνδέει μεταξύ τους όλες τις πρωτεύουσες και τα άλλα κέντρα οικονομικού ενδιαφέροντος της ΕΕ, όπως λιμάνια, αεροδρόμια.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το ύψος των κονδυλίων που απαιτούνται να επενδυθούν για την ολοκλήρωση του παραπάνω σχεδιασμού εκτιμάται στα 500 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 250 αποκλειστικά για τον κύριο «κορμό» του έργου, ενώ ως πηγές χρηματοδότησης προσδιορίζονται κυρίως τα δημόσια ταμεία σε Ευρωπαϊκό ή εθνικό επίπεδο, και κατά δεύτερο λόγο η συμμετοχή των ιδιωτικών κονδυλίων.

Τέλος, κατά το χτεσινό Συμβούλιο φαίνεται ότι ξεπερνιούνται οι όποιες δυσκολίες υπήρχαν κατά το παρελθόν για την επίτευξη συμφωνίας σε σχέση με τη δημιουργία του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού» («ΕΕΟ»), καθώς υιοθετήθηκε σχέδιο συμπερασμάτων, το οποίο φέρνει πιο κοντά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού. Οπως σημειώνεται, ο «ΕΕΟ» θα δημιουργήσει ένα ενιαίο δίκτυο αεροδιαδρόμων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και προοδευτικά θα ενοποιούνται όλα τα εθνικά συστήματα διαχείρισης της αεροπορικής κίνησης. Ο ανασχεδιασμός συνολικά του εναέριου χώρου της ΕΕ στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών και της κατάργησης των εθνικών εναέριων χώρων αποτελεί διακαή πόθο των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών στην επιδίωξή τους για εξασφάλιση μεγαλύτερης κερδοφορίας.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ