Πέμπτη 18 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ
Ζεστό χρήμα στους ιδιοκτήτες με άλλοθι τους εργαζόμενους

  • Ψηφίστηκε χτες τροπολογία που αποδεσμεύει κρατικά κονδύλια για τη ναυπήγηση τριών πυραυλακάτων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας
  • Θανάσης Παφίλης: Ψηφίζουμε «παρών». Διότι διαφωνούμε συνολικά με την πολιτική σας και με τις συμφωνίες με τον ιδιοκτήτη. Δεν μπορούμε να καταψηφίσουμε γιατί η τροπολογία προβλέπει ότι με τα 11,5 εκατ. από τα 25 εκατ. που θα δοθούν, θα εξοφληθούν οι εργαζόμενοι. Κάνουμε ένα συμβιβασμό σε όφελος των εργαζομένων

Το ενδιαφέρον της εργοδοσίας και της κυβέρνησης για τους εκατοντάδες εργαζόμενους είναι υποκριτικό. Η παράδοση των Ναυπηγείων στους ιδιώτες είχε για προαπαιτούμενο τη δική τους συντριβή και το ίδιο ισχύει και τώρα
Το ενδιαφέρον της εργοδοσίας και της κυβέρνησης για τους εκατοντάδες εργαζόμενους είναι υποκριτικό. Η παράδοση των Ναυπηγείων στους ιδιώτες είχε για προαπαιτούμενο τη δική τους συντριβή και το ίδιο ισχύει και τώρα
Με την προσθήκη μιας τροπολογίας στο νομοσχέδιο για τη Ναυτιλία που ψηφίστηκε χτες, η κυβέρνηση εξασφαλίζει ζεστό κρατικό χρήμα στους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Ελευσίνας, χρησιμοποιώντας σαν πρόσχημα τη διάσωση τάχα των θέσεων εργασίας και την αποπληρωμή των δεδουλευμένων στους 1.000 εργαζόμενους. Η κατάθεση της τροπολογίας έγινε από βουλευτές της κυβέρνησης και των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών». Το ίδιο έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς όμως να διευκρινίζει τις επιφυλάξεις του.

Μεταξύ άλλων, η τροπολογία προβλέπει ότι σε συμβάσεις προμήθειας πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού από ναυπηγικές μονάδες που λειτουργούν στην Ελλάδα, «η καταβολή των συμβατικώς προβλεπομένων ποσών, δόσεων και αναπροσαρμογών τιμήματος, γίνεται ύστερα από έκθεση του Σώματος Ορκωτών Λογιστών, στην οποία τεκμηριώνεται η αντιστοιχία μεταξύ του εκάστοτε οφειλομένου και καταβληθέντος συμβατικού τιμήματος με το εκτελεσθέν έργο και τις πραγματοποιηθείσες από τη ναυπηγική μονάδα πληρωμές ή δαπάνες, αναγκαίες για τη ναυπήγηση εκάστου συγκεκριμένου πλοίου. Η σχετική διαδικασία ενεργοποιείται μετά από αίτηση ενός εκ των συμβαλλομένων μερών, το οποίο βαρύνεται με την αντίστοιχη δαπάνη της έκθεσης».

Με άλλα λόγια, όταν μεταξύ του κράτους (στην προκειμένη περίπτωση του Πολεμικού Ναυτικού) και του ιδιοκτήτη των ναυπηγείων (της Ελευσίνας σήμερα, του Σκαραμαγκά αύριο) προκύψει διαφορά στις εκτιμήσεις για την πορεία και το κόστος των εργασιών ναυπήγησης των πυραυλακάτων και των υποβρυχίων που έχει παραγγείλει το Πολεμικό Ναυτικό, με αποτέλεσμα να μην καταβάλλονται οι συμφωνημένες δόσεις, ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων θα μπορεί να προσφεύγει στο Σώμα Ορκωτών Λογιστών και με μια έκθεση να πληρώνεται ζεστό χρήμα από το κράτος. Το αμφισβητούμενο ποσό στην περίπτωση των ναυπηγείων Ελευσίνας, αγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή τριών πυραυλακάτων, για τις οποίες το Πολεμικό Ναυτικό αμφισβητεί το τίμημα και τις δόσεις του προγράμματος.

Για να δικαιολογήσει την τροπολογία, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π. Παναγιωτόπουλος επικαλέστηκε χτες τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, έχυσε κροκοδείλια δάκρυα για τους εργαζόμενους και υποσχέθηκε χωρίς να πει περισσότερες λεπτομέρειες ότι η νέα συμφωνία - πλαίσιο με την ιδιοκτησία των Ναυπηγείων προβλέπει την εξόφληση των δεδουλευμένων κατά προτεραιότητα, την πιο έγκαιρη παράδοση των πυραυλακάτων και τη μη αύξηση του κόστους κατασκευής τους, όπως ζητούσε η εργοδοσία των Ναυπηγείων, πιέζοντας να της καταβληθεί το κρατικό χρήμα.

Η παρέμβαση του ΚΚΕ

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση στη Βουλή, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης είπε μεταξύ άλλων: «Ο κύριος υπουργός, μας μίλησε με στόμφο για την εθνική ναυπηγική βιομηχανία. Δηλαδή, ποια; Την HDV, την THYSSEN, την ABU DHABI MAR ή τον Νιάρχο και όλους τους άλλους παλιότερα; Γι' αυτήν την εθνική ναυπηγική βιομηχανία μιλάτε, που τη δούλεψαν Ελληνες ιδιώτες, που κέρδισαν αμύθητα, που τις παράτησαν χρεοκοπημένες, που ήρθε το ΠΑΣΟΚ τότε, κι εσείς μαζί μετά, και τις "κοινωνικοποίησε";

Δηλαδή, πλήρωσε ο ελληνικός λαός τα χρέη τους, τους πλήρωσε και από πάνω... Ακόμη δεν ξέρουμε πόσα πήρε ο Νιάρχος. Ακόμη δεν έχει βγει το ποσό, πόσα δισεκατομμύρια είχε πάρει τότε, σε κείνες τις συνθήκες. Και φυσικά τις ξαναϊδιωτικοποίησε με όλα αυτά τα αποτελέσματα, με αποτέλεσμα να ξεχαρβαλωθεί ένας από τους πιο ισχυρούς τομείς που έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα η χώρα μας. Και αυτά έγιναν και στα πλαίσια του καταμερισμού μέσα στην ΕΕ. Αλλες χώρες πίεζαν, τμήματα του κεφαλαίου δηλαδή, και γι' αυτό το λόγο.

Επομένως, δε μιλάμε για εθνική ναυπηγική βιομηχανία. Αυτό θέλει άλλη πολιτική και άλλη κατάσταση, ενιαίο φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ενταγμένα και τα πέντε ναυπηγεία που υπήρχαν στη χώρα μας και να είναι ιδιοκτησία του λαού και να κυβερνάει ο λαός και να είναι μέσα σε ένα κεντρικό σχεδιασμό. Τέτοια δεν υπάρχουν. Στο αντίθετο είσαστε και στο ξεπούλημα θα πάμε.

Επομένως, εμείς, για να τοποθετηθούμε για την τροπολογία, δεν έχουμε απλώς επιφυλάξεις, λέω εκ των προτέρων ότι θα ψηφίσουμε "παρών". Γιατί; Διότι διαφωνούμε συνολικά με την πολιτική σας και με τις συμφωνίες με τον Ταβουλάρη ή οποιονδήποτε. Δεν έχει σημασία. Διαφωνούμε με όλη τη γραμμή της πολιτικής σας και δεν μπορούμε να συνυπογράψουμε αυτά που προωθείτε τώρα.

Αλλά δεν μπορούμε να τις καταψηφίσουμε για έναν και μόνο λόγο: Γιατί προβλέπει -και αυτό πρέπει να διασφαλιστεί ακόμη καλύτερα- ότι 11,5 εκατ., αν δεν κάνω λάθος, από τα 25 εκατομμύρια, που θα δοθούν, θα πάνε για να εξοφληθούν οι εργαζόμενοι. Κάνουμε, δηλαδή -το λέω έτσι- ένα συμβιβασμό σε όφελος των εργαζομένων.

Και υπάρχουν και άλλοι που έχουν επιφυλάξεις. Οι επιφυλάξεις, όμως, που έχουν είναι μήπως προκαλέσει τιμωρία από την Ευρωπαϊκή Ενωση -έτσι λέγεται ως έμμεση ή άμεση κρατική επιδότηση- πράγμα που από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και τις Κοινοτικές Οδηγίες απαγορεύεται αυστηρώς και διά ροπάλου. Δεν μας ενδιαφέρει εμάς. Να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Γι' αυτό λέμε απειθαρχία και έξοδος από την ΕΕ.

Εκείνοι που θέλουν να είναι και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ, ας πάνε να τα εξηγήσουν στους εργαζόμενους εάν έρθουν και όταν έρθουν διάφορα πρόστιμα. Αυτό που προέχει πάντως και που καθορίζει το "παρών" που ψηφίζουμε εμείς, είναι να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση και σε αδιέξοδο».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι «σωτήρες» της ναυπηγικής βιομηχανίας...(2014-06-03 00:00:00.0)
Για τη ναυπηγική βιομηχανία(2013-07-27 00:00:00.0)
Εικόνα διάλυσης ελέω Ευρωπαϊκής Ενωσης(2004-05-26 00:00:00.0)
Τι αποφασίστηκε(2002-11-26 00:00:00.0)
Στο "απόσπασμα" με εντολή της ΕΕ(1999-06-13 00:00:00.0)
Ενισχύσεις σε εφοπλιστές και Ταβουλάρη εξετάζει η κυβέρνηση(1997-11-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ