Τετάρτη 22 Σεπτέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΓΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
ΠΑΣΟΚ και ΝΔ πρέπει να πληρώσουν για το έγκλημα

Το ΚΚΕ καταψήφισε τη σύμβαση που ήρθε χτες προς συζήτηση στη Βουλή

Ως μονόδρομο προσπάθησε να παρουσιάσει χτες στη Βουλή ο υπουργός Αμυνας Ε. Βενιζέλος τη συμφωνία μεταπώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην «Αμπού Ντάμπι Μαρ», κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τη σχετική σύμβαση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Είπε ότι στο υποβρύχιο «Παπανικολής», που έχει κατασκευαστικά προβλήματα, θα γίνουν νέες δοκιμές και εάν είναι πετυχημένες θα παραληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό και θα έρθει στην Ελλάδα, με την προοπτική να πουληθεί σε τιμή μεγαλύτερη από αυτή του τελικού κόστους.

Κατά τον Ε. Βενιζέλο, η σύμβαση ήταν «αποτέλεσμα σκληρής διαπραγμάτευσης» και συμφωνήθηκε να συνεχιστεί η σύμβαση των τριών νέων υποβρυχίων. Είπε ότι υπήρξε τον περασμένο Αύγουστο συμφωνία με την ΕΕ να αποχωριστούν από τον Σκαραμαγκά οι εγκαταστάσεις που δε συνδέονται με τα πολεμικά πλοία, τα οποία επισκευάζονται ή ναυπηγούνται εκεί και στη συνέχεια να πλειστηριαστούν και το ποσό να δοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο.

Τι προβλέπει η συμφωνία

Βάσει της συμφωνίας, που ολοκληρώθηκε την περασμένη βδομάδα και εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ, η κυβέρνηση:

-- Παραδίδει τους 1.300 εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αναλώσιμο υλικό στα σαγόνια των πολυεθνικών, που θα τους «αξιοποιήσουν» κατά τα συμφέροντα της κερδοφορίας τους. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση (παρ. 12) του νομοσχεδίου, η γερμανική και η αραβική εταιρεία είχαν ζητήσει αρχικά «μείωση των θέσεων εργασίας και μάλιστα κατά 350».

-- Θεσμοθετεί τη συρρίκνωση των Ναυπηγείων, καθώς οι μόνες δραστηριότητες που θα πραγματοποιούνται πλέον, είναι αυτές που αφορούν στην κατασκευή πολεμικών σκαφών και αναλαμβάνεται για 15 χρόνια η δέσμευση να μη γίνεται καμία πολιτική κατασκευή ή επισκευή. Στο μεταξύ, θα διαλυθεί και θα εκποιηθεί το τμήμα αυτό των Ναυπηγείων (δεξαμενές κλπ.).

-- Διαιωνίζει την αβεβαιότητα και την ομηρία για τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Προβλέπεται ότι σε περίπτωση καταγγελίας, ο ανάδοχος (η αραβική εταιρεία) νομιμοποιείται να μην επιστρέψει ούτε ένα ευρώ από όσα έχει εισπράξει σε προκαταβολές και χωρίς να έχει παραδώσει τις παραγγελίες, ενώ το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να επιστρέψει αμέσως τις εγγυητικές επιστολές του αναδόχου! Το ίδιο ισχύει και για τις ποινικές ρήτρες σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης των υποβρυχίων, με μέγιστο το 4% της παραγγελίας.

-- Προμηνύει νέες εξελίξεις σε βάρος των εργαζομένων και του λαού. Ηδη, έχουν καταβληθεί μέσα στη δεκαετία 2 δισ. και 33 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχει παραδοθεί οτιδήποτε στο Πολεμικό Ναυτικό. Σημειώνεται πως συνολικά θα αγοραστούν 6 υποβρύχια τύπου «Τ-214» αντί 4 της αρχικής παραγγελίας (τα δυο επιπλέον είναι αξίας 1 δισ. ευρώ) και θα παραληφθεί ένα ακόμα παλαιότερου τύπου «Τ-209», που ανακατασκευάστηκε. Το συνολικό κόστος για αυτές τις παραγγελίες, μετά και τις αλχημείες που κάνει η κυβέρνηση, θα ανέλθει στα 3,4 δισ. ευρώ. Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση χαρίζει στις πολυεθνικές ποινικές ρήτρες 400 εκατ. ευρώ για καθυστερήσεις μιας πενταετίας στην παράδοση των 4 υποβρυχίων, ενώ παραλαμβάνει και το υποβρύχιο «Παπανικολής», το οποίο δε θα έπρεπε ποτέ να παραληφθεί, αφού πρόκειται για το πρώτο υποβρύχιο της σειράς αυτής.

Να τιμωρηθούν πολιτικά οι ένοχοι

H συζητούμενη συμφωνία δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία», αλλά αποτελεί συνέχεια της πολιτικής των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για την παράδοση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο πολυεθνικό κεφάλαιο, τόνισε στην παρέμβασή του ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Μαυρίκος, καταψηφίζοντας τη σύμβαση.

Μέσα από αυτές τις πολιτικές, είπε, οι εργαζόμενοι παραδίδονται βορά στις ορέξεις των μονοπωλιακών ομίλων, ενώ επί της ουσίας, με τη σύμβαση αυτή, μοιράζονται τα 10 δισ. ευρώ των εξοπλιστικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού στις τσέπες του ιδιωτικού κεφαλαίου.

Ο εισηγητής ανέφερε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια χτίστηκαν μόνο δύο πλοία από Ελληνες εφοπλιστές και είπε ότι τα προβλήματα των εργαζομένων στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας και του Νεωρίου είναι κοινά και κοινός πρέπει να είναι και ο αγώνας.

Οι ευθύνες, συνέχισε, όλων των κυβερνήσεων για τη διάλυση της ναυπηγικής βιομηχανίας είναι τεράστιες και κάλεσε τους εργαζόμενους των ναυπηγείων να παλέψουν, ώστε τα ναυπηγεία να ενταχθούν σε έναν ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, στο πλαίσιο ενός ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης με κοινωνική κρατική ιδιοκτησία των βασικών μέσων παραγωγής.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, κατέληξε, η ναυπηγική βιομηχανία, με την τεχνογνωσία, την υποδομή και το εργατικό δυναμικό μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες για γρήγορη και φθηνή ακτοπλοΐα.

Επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης μόνο για το υποβρύχιο «Παπανικολής» ζήτησε η ΝΔ, ο ΛΑ.Ο.Σ. επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί και ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε κατά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέα πράξη στο έγκλημα της παράδοσης στα μονοπώλια(2012-01-28 00:00:00.0)
Τα μονοπώλια και το κράτος τους(2011-12-23 00:00:00.0)
Νέοι εκβιασμοί των πολυεθνικών για τα υποβρύχια(2011-05-17 00:00:00.0)
Συντριπτικά χαμένοι οι εργαζόμενοι και ο λαός(2010-03-18 00:00:00.0)
Πέντε κανονιοφόροι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά(1998-02-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ