Πέμπτη 16 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΔΙΕΘΝΗ
ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΥΡΓΟΥ
Νότια χάραξη σε όφελος των κατασκευαστών

Αιτία πολέμου αποτελεί για το δήμο Πάτρας η λεγόμενη νότια χάραξη της Εθνικής Οδού Πατρών - Πύργου, καθώς καταστρέφει την οικιστική δομή σε όφελος των κατασκευαστών. Το θέμα συζητήθηκε χτες στη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου, οπότε και ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης κατέθεσε ψήφισμα με την πρόταση της δημοτικής αρχής για νέα νότια χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.

Το ψήφισμα που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία έχει ως εξής: «Η Ολυμπία Οδός εντάσσεται στους σχεδιασμούς για Ενιαία Διευρωπαϊκά Δίκτυα, Ευρωπαϊκή Αγορά, κόμβους μεταφορών. Είναι προφανές ότι η προτεραιότητα δεν είναι η εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, αλλά η κερδοφορία των μονοπωλίων και η γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων. Η λεγόμενη "Νότια Χάραξη" της Εθνικής Οδού Πατρών - Πύργου αναφέρεται στην περιοχή από το Μιντιλόγλι μέχρι πέραν της Κάτω Αχαγιάς.

Η σύμβαση παραχώρησης είναι προς όφελος της κοινοπραξίας κατασκευαστών (Vinci, Hochtief, J&P ΑΒΑΞ, Ακτωρας, ΤΕΡΝΑ). Η χάραξη διευκολύνει τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους, αδιαφορώντας για τις οικιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σταθερός σχεδιασμός είναι η πρακτική της ύπαρξης διοδίων, όπως έχει γίνει σε πάμπολλες περιπτώσεις, δηλαδή η οικονομική αφαίμαξη του λαού μας.

Οι εξελίξεις με την Ολυμπία Οδό επιβεβαιώνουν τη δική μας εκτίμηση για τις στοχεύσεις του έργου. Γίνεται σύντμηση στα έργα που αφορούν την Πάτρα (π.χ., αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Αθήνα), ενώ η επικαιροποίηση προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Επίσης, υπάρχουν νέες προκηρύξεις που παραχωρούν τμήματα της οδού (όπως Πάτρα - Πύργο, Πύργο - Τσακώνα).

Για μας, αποτελεί αιτία πολέμου η χάραξη, γιατί καταστρέφει την οικιστική δομή, συνδέεται με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.

Οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι γίνονται έργα πανάκριβα για το λαό και ότι χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης, που ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνεχίζεται το «φαγοπότι» για τους κατασκευαστικούς ομίλους(2020-06-17 00:00:00.0)
Νέα κινητοποίηση για το δρόμο - καρμανιόλα(2020-02-25 00:00:00.0)
Ποινικοποιούν την αντίδραση στο χαράτσι(2011-01-06 00:00:00.0)
Νέοι οδικοί άξονες με πανάκριβα διόδια(2008-06-03 00:00:00.0)
Οι λεωφόροι των δισεκατομμυρίων(2006-12-08 00:00:00.0)
Σε ιδιώτες το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας!(2001-01-16 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ