Παρασκευή 20 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Τροποποιήσεις για να σταματήσει η απεργία

Κινητοποίηση αλληλεγγύης στους απεργούς σιδηροδρομικούς και ενάντια στο «Σύμφωνο Ευθύνης» χτες στο Παρίσι

Οι απεργοί σιδηροδρομικοί δέχτηκαν την επίθεση των δυνάμεων καταστολής στο Παρίσι
Οι απεργοί σιδηροδρομικοί δέχτηκαν την επίθεση των δυνάμεων καταστολής στο Παρίσι
ΠΑΡΙΣΙ.--

Με μια σειρά τροποποιήσεις, που αφήνουν στο απυρόβλητο τον αντιλαϊκό χαρακτήρα του νομοσχεδίου, συνεχίζεται στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση η συζήτηση της «μεταρρύθμισης» του δημόσιου σιδηρόδρομου (SNCF), ενώ οι σιδηροδρομικοί αποφάσιζαν και χτες συνέχιση της πολυήμερης απεργίας τους στις περισσότερες περιοχές της χώρας.

Η συζήτηση αναμένεται -άνευ απροόπτου- να ολοκληρωθεί σήμερα. Η κυβέρνηση επιδιώκει να εμφανιστεί «διαλλακτική» και ότι δήθεν διασφαλίζει τους εργαζόμενους του κλάδου μέσα από «αλλαγές» διαδικαστικού περιεχομένου (αφορούν για παράδειγμα τη διάρθρωση της νέας εταιρείας ή την ονομασία διοικητικών οργάνων), ενώ και οι άλλες πολιτικές παρατάξεις εντείνουν τις προσπάθειές τους για να χειραγωγήσουν τα λαϊκά στρώματα και να χτυπήσουν τη μεγάλη απεργία που σήμερα συνεχίζεται για 10η μέρα. Χαρακτηριστική είναι η τροποποίηση που κατέθεσε το «Μέτωπο της Αριστεράς», ώστε ρητά να αναφέρεται ότι εργοδότης των εργαζομένων θα είναι η SNCF -ισχυριζόμενη ότι δήθεν έτσι διασφαλίζονται οι εργάτες- λες και οι «δημόσιοι» οργανισμοί (τύπου ΟΣΕ και στην Ελλάδα) δεν αντιμετωπίζουν τα εργασιακά δικαιώματα ως «κόστος» ή λες και οι ιδιώτες που θα θελήσουν να «συνεργαστούν» με τη νέα εταιρεία δε θα θέσουν ως όρο την εξασφάλιση «ανταγωνιστικών» συνθηκών (δηλαδή το πετσόκομμα δικαιωμάτων).

Διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης (με τον οποίο συμφωνούν φυσικά όλες οι αστικές πολιτικές δυνάμεις) είναι η «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, ώστε ιδιώτες να μπορούν ανεμπόδιστα να επενδύσουν, η ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας» της SNCF, η «μείωση του ελλείμματος». Εργαλεία για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι φυσικά η περαιτέρω μείωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων αλλά και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό πως το ν/σ προβλέπει ότι θα υπάρχει μία ενιαία Συλλογική Σύμβαση για το σύνολο των εργαζομένων, ώστε να «ενιαιοποιηθούν» οι συνθήκες εργασίας, φυσικά προς τα κάτω, και να καταργηθούν κατακτήσεις που ακόμα διατηρούν μια σειρά εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους.

Χτες, στο Παρίσι έγινε μεγάλη διαδήλωση, σε ένδειξη συμπαράστασης των απεργών σιδηροδρομικών αλλά και ενάντια στο «Σύμφωνο Λιτότητας», όπως χαρακτηρίζουν οι εργάτες το «Σύμφωνο Ευθύνης» που προωθεί η κυβέρνηση για την πολύμορφη στήριξη των Γάλλων μεγαλοεργοδοτών. «Δεν είναι μέσα από τη Βουλή που θα ικανοποιηθούμε, είναι μέσα από την απεργία» δήλωναν διαδηλωτές, ενώ ήταν συγκεντρωμένοι έξω από την έδρα της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ