Τετάρτη 12 Αυγούστου 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Διαρκής η επίθεση των εφοπλιστών

«

Ταξίδι στο άγνωστο...» και ακριβοπληρωμένο, έχουν αποδειχτεί τα ταξίδια στο Αιγαίο για χιλιάδες επιβάτες, κατοίκους των νησιών και τουρίστες το καλοκαίρι. Η ατέλειωτη ταλαιπωρία των επιβατών του πλοίου «Μαρίνα» το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι οποίοι για να φτάσουν στον Πειραιά χρειάστηκαν πάνω από 30 ώρες και αφού «άλλαξαν» κατά την επιστροφή τους τρία πλοία, είναι άλλο ένα επεισόδιο στο σίριαλ της αυθαιρεσίας και της ασυδοσίας που έχουν επιβάλει οι εφοπλιστές στις συγκοινωνίες των νησιών.

Την ίδια στιγμή ενώ στα καταστρώματα χιλιάδες «λιώνουν» από την ταλαιπωρία, στους χώρους εργασίας οι ναυτεργάτες πληρώνουν το δικό τους αντίτιμο στους εφοπλιστές. «Μαύρη εργασία», τρομοκρατία, τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες δίνουν και παίρνουν... Οι εφοπλιστές «εξοπλισμένοι» με τη φιλοεφοπλιστική πολιτική της κυβέρνησης αλλά και το καθεστώς της απελευθέρωσης - ελέω ΕΕ - αλωνίζουν κυριολεκτικά στις θάλασσες. Οι αυξήσεις που έχουν επιβάλει στα εισιτήρια από το 2001, όταν και άρχισε το καθεστώς αυτό με την ψήφιση του σχετικού νόμου από το ΠΑΣΟΚ, σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν και το 390%. Στην πραγματικότητα κάνουν απαγορευτικό το ταξίδι για μια λαϊκή οικογένεια στα νησιά και δυσβάστακτο το κόστος της επικοινωνίας των νησιωτών μας με την ηπειρωτική χώρα.

Και για όλα αυτά, η κυβέρνηση επιβραβεύει τους εφοπλιστές με αδρές χρηματοδοτήσεις κάθε χρόνο. Στα 107 εκατομμύρια φτάνει φέτος η επιδότηση των ακτοπλόων με το κόλπο των «άγονων γραμμών», ενώ άλλα 110 εκατομμύρια ευρώ έχουν προϋπολογιστεί να τους δοθούν του χρόνου από το ΥΕΝ. Από τη φορολόγηση του ελληνικού λαού χρηματοδοτούνται τα κέρδη των εφοπλιστών, χωρίς να εξασφαλίζεται ούτε η στοιχειώδης συγκοινωνία των νησιών μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή και την οικονομία, το βιοτικό επίπεδο τελικά εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων, αγροτών και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.

Αποθρασυμένοι από την πολιτική αυτή οι εφοπλιστές δε «χορταίνουν» με τίποτα. Σε έναν παροξυσμό αντεργατικότητας, επιδιώκουν να κόψουν ακόμα και αυτό το επίδομα που καταβάλλεται στα πληρώματα που εκτελούν δρομολόγια στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές. Να συμπιέσουν επιπλέον τους εργατικούς μισθούς, να τσαλαπατήσουν τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Μπροστά σε αυτήν τη νέα επίθεση τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ πρότειναν την κήρυξη απεργίας σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων και μάλιστα με ένα τέτοιο αγωνιστικό πλαίσιο που θα συγκρούεται με αυτήν την πολιτική και θα προωθεί τα συμφέροντα των ναυτεργατών, των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων των νησιών.

Πυρήνας αυτού του αγώνα θα πρέπει να είναι η απαίτηση για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση, με φθηνά εισιτήρια με σύγχρονα και ασφαλή πλοία. Πλοία, στα οποία οι ναυτεργάτες θα έχουν κατοχυρωμένο το δικαίωμα στην πλήρη και σταθερή εργασία, με μισθούς και συντάξεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ναυτεργατικής οικογένειας. Στο μετερίζι ενός τέτοιου αγώνα εκτός από τους ναυτεργάτες, έχουν θέση όλοι οι άνθρωποι του μόχθου, όλοι οι νησιώτες, για να διεκδικήσουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα συμφέροντα μιας χούφτας εφοπλιστών.


Γιάννης ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ