Παρασκευή 17 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΕΝ
Ολόπλευρη στήριξη στους εφοπλιστές

Δεν υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια των πλοίων δήλωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, ξεκαθαρίζοντας ότι η κυβέρνηση είναι υπέρ της «αξιοποίησης» των ακινήτων του ΝΑΤ

Την ένταση της αντιλαϊκής αντεργατικής πολιτικής σε βάρος των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, για λογαριασμό του εφοπλιστικού κεφαλαίου, προδιέγραψε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρας σε συνέντευξη Τύπου εφ' όλης της ύλης στους ναυτιλιακούς συντάκτες.

Πιο συγκεκριμένα ο υπουργός αρνήθηκε σκόπιμα να δώσει σαφή απάντηση, απέναντι στις αξιώσεις που προβάλλει η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, για την πλήρη εφαρμογή του Κοινοτικού κανονισμού 3577/92, δηλαδή για την κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης ναυτολόγησης των ναυτεργατών και δρομολόγησης των ακτοπλοϊκών πλοίων, απαίτηση που προβάλλει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία με αιτιολογημένη γνώμη το 2005 είχε απειλήσει την Ελλάδα για παραπομπή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ο Αν. Παπαληγούρας ανέφερε αόριστα ότι «πράγματι ο 3577 κανονισμός έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό ενσωματωθεί και στην ελληνική νομοθεσία, δηλαδή έχουν σταδιακά υπάρξει κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών, τεσσάρων χρόνων, σημαντικότατες προσαρμογές που πλέον επιτρέπουν τον ισχυρισμό από τη δική μας πλευρά ότι έχουμε απόλυτα λάβει υπόψη μας τις κοινοτικές θέσεις».

Να σημειωθεί ωστόσο ότι ήδη οι εφοπλιστές έχουν επιβάλει ντε φάκτο τις αξιώσεις τους, αφού από τον Σεπτέμβρη μέχρι και τον Ιούνη είχαν αυθαίρετα ακινητοποιήσει τα 43 από τα 80 περίπου ακτοπλοϊκά πλοία πετώντας στην ανεργία πάνω από 2.000 ναυτεργάτες και αφήνοντας τα νησιά στο έλεος. Ακόμα και σήμερα εν μέσω θερινής περιόδου, 20 ακτοπλοϊκά πλοία παραμένουν εκτός δρομολογίων. Αποτέλεσμα είναι να εξαντλούνται πληρώματα και πλοία και να είναι πλέον καθημερινές οι μηχανικές βλάβες και τα ναυτικά ατυχήματα, που αποτελούν προειδοποιήσεις για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η απάντηση του υπουργού σε αυτό το θέμα ήταν η εξής: «Πληροφορούμαι στατιστικά από τις υπηρεσίες ότι δεν είναι πολύ περισσότερες από ό,τι σε άλλες περιπτώσεις. Είχαμε υποτίθεται και περισσότερες θάλασσες κατά την διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών»!

Ο υπουργός ξεκαθάρισε επίσης ότι είναι θέση της κυβέρνησης η «αξιοποίηση» των ακινήτων του ΝΑΤ, μόνο που πρέπει να γίνει μετά από ...μελέτες. Οι σχεδιασμοί σε βάρος της ακίνητης περιουσίας των ναυτεργατών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ταμείου, περιλαμβάνει παραχώρηση κατ' αρχήν 8 κτιρίων του ΝΑΤ σε ιδιώτες, ενώ σε ό,τι αφορά το Ναυτικό Ιδρυμα Εμπορικού Ναυτικού ΝΙΕΝ, προωθείται με τον δήμαρχο Μελλισίων (ΝΔ - ΣΥΝ) αλλαγή χρήσης του χώρου, που βρίσκεται το Ναυτικό Νοσοκομείο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ