Παρασκευή 7 Νοέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Προετοιμάζονται νέα μέτρα ενίσχυσης των εφοπλιστών

Εκθεση του ΙΟΒΕ κομμένη και ραμμένη στις εφοπλιστικές αξιώσεις για μείωση του «κόστους» τους και παροχή κι άλλων επιδοτήσεων

«Δε φοβάμαι τις αναγκαίες αλλαγές (βλ. παραπέρα ενισχύσεις) και τις αναλαμβάνω με προσωπικό πολιτικό κόστος» διαμήνυσε στους εφοπλιστές ο Μ. Βαρβιτσιώτης...

Eurokinissi

«Δε φοβάμαι τις αναγκαίες αλλαγές (βλ. παραπέρα ενισχύσεις) και τις αναλαμβάνω με προσωπικό πολιτικό κόστος» διαμήνυσε στους εφοπλιστές ο Μ. Βαρβιτσιώτης...
Η ενίσχυση των εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα από όλες τις πλευρές, τόσο σε ζεστό χρήμα όσο και με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την προστασία των θέσεων εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών το οποίο είχε επιβάλλει το ναυτεργατικό κίνημα, είναι το «ρεζουμέ» της έκθεσης για την ακτοπλοΐα, που συντάχθηκε από το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσαν, την Τρίτη, από κοινού ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Στην έκθεση περιέχεται η εκτίμηση ότι «η συνολική συνεισφορά της εγχώριας ακτοπλοΐας σε όρους ΑΕΠ υπολογίζεται σε 11,8 δισ. ευρώ ή 6,5% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας» για το 2013. Ενώ, σε όρους απασχόλησης, η σχετική επίδραση διαμορφώνεται «σε 260 χιλ. θέσεις εργασίας (ή 7,2% της συνολικής απασχόλησης), μέγεθος το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο ήμισυ της απασχόλησης στις νησιωτικές περιφέρειες». Ακόμα, σημειώνεται ότι ο μέσος όρος ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων είναι 11,5 χρόνια, όταν οι νησιώτες ταξιδεύουν με 40χρονα πλοία τύπου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ». Στην πραγματικότητα, η προβολή αυτών των στοιχείων για τα οποία δεν υπάρχει αναφορά στην πηγή τους, γίνεται για να φτάσει η έκθεση στο διά ταύτα: Τα μέτρα που χρειάζονται για την ενίσχυση της ακτοπλοΐας, δηλαδή της κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Ετσι προτείνονται, μεταξύ άλλων, 7 κινήσεις για την αντιμετώπιση των «προβλημάτων» της ακτοπλοΐας, τα οποία εντοπίζονται κυρίως στη «μείωση κόστους λειτουργίας πλοίου μέσω μείωσης κόστους επάνδρωσης, μείωση χρόνου υποχρεωτικής δρομολόγησης στις τακτικές γραμμές κ.ά.», στην «αναθεώρηση καθεστώτος υποχρεωτικών εκπτώσεων», που αφορούν συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες όπως οι φοιτητές, τα ΑμΕΑ κ.ά., στην «επανεξέταση συστήματος αποζημίωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε όλα τα μέσα μεταφοράς» και τη «βελτίωση των διαδικασιών» των αποζημιώσεων.

Με άλλα λόγια, η έκθεση του ΙΟΒΕ υιοθετεί τον κατάλογο αξιώσεων των εφοπλιστών, που είναι η πλήρης κατάργηση της υποχρεωτικής επάνδρωσης και δρομολόγησης των ακτοπλοϊκών πλοίων, κάτι που ήδη είναι σε εξέλιξη, και η αύξηση των επιδοτήσεων, δηλαδή το «ζεστό χρήμα» που χορηγείται στους εφοπλιστές με την πατέντα των άγονων γραμμών.

Μιλώντας στην εκδήλωση, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, προχωρώντας παραπέρα, εξήγγειλε την κατάργηση του ΠΔ 1973/74, που αφορά τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και τον περιορισμό τους σε επίπεδα ασφαλείας. Δηλαδή, θα ναυτολογείται ένας μικρός αριθμός πληρώματος και οι υπόλοιπες ανάγκες του πλοίου θα καλύπτονται με ναυτεργάτες σε καθεστώς μαύρης, ανασφάλιστης εργασίας, ενώ θα είναι μειωμένο συνολικά το πλήρωμα. Επιβεβαίωσε ότι «σίγουρα χρειάζεται ανασχεδιασμός των κρατικών επιδοτήσεων στις μεταφορές», ενώ προανήγγειλε και τη χρηματοδότηση των εφοπλιστών, προκειμένου να εναρμονίσουν το στόλο τους «με φιλικά καύσιμα για το περιβάλλον».

«Αν ο κλάδος», σημείωσε, «δεν προχωρήσει έγκαιρα και εμείς συνεπικουρικά στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρημάτων για την εναρμόνιση με τα ευρωπαϊκά standards, θα αντιμετωπίσουμε αδυναμίες». Ενώ κατέληξε λέγοντας ότι, ουσιαστικά για το χατίρι των εφοπλιστών, «δε φοβάμαι τις αναγκαίες αλλαγές και τις αναλαμβάνω με προσωπικό πολιτικό κόστος».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ