Σάββατο 6 Σεπτέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΕΞ
Ενισχύει τους επιχειρηματικούς ομίλους

Eurokinissi

Ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών, Π. Μίχαλος, συνέχισε και την περασμένη Τετάρτη, 3 Σεπτέμβρη, τη σειρά συναντήσεων που έχει το τελευταίο διάστημα με εκπροσώπους κινεζικών περιφερειών για την «ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας» Ελλάδας - Κίνας. Οικονομική συνεργασία που ενισχύει το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο και άλλους επιχειρηματικούς ομίλους, διευκολύνοντας, επίσης, τη διείσδυση της Κίνας στην Ευρώπη.

Η πρόσφατη συνάντηση του Π. Μίχαλου ήταν με τη Λιάνγκ Λιμινγκ (Liang Liming), αντικυβερνήτη της κινεζικής Περιφέρειας Zhejiang, και έγινε στο υπουργείο Εξωτερικών. Η αντικυβερνήτης, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών, εκπροσωπεί μία περιφέρεια που είναι η 10η μεγαλύτερη της Κίνας με 55 εκατομμύρια κατοίκους, ενώ συμμετέχει με ποσοστό 6,6% στο ΑΕΠ της χώρας.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, στη συνάντηση συμμετείχαν ακόμα ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Π. Σελέκος, εκπρόσωποι του υπουργείου Ναυτιλίας και βέβαια ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου και μέλος του ΔΣ της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Γ. Γράτσος, εφοπλιστές, όπως ο Π. Τσάκος, Σ. Παληός, Χάρης Βαφειάς, στελέχη μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς και οι εταιρείες - μέλη των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO).

Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου του ΥΠΕΞ, ο Π. Μίχαλος «αναφέρθηκε στις άριστες διμερείς σχέσεις Ελλάδας - Κίνας, τονίζοντας ότι από τους σημαντικότερους τομείς συνεργασίας είναι ο ναυτιλιακός, δεδομένου ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες είναι οι καλύτεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων». Για να ενισχυθεί αυτή η συνεργασία πρότεινε «συνέργειες με τη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών που παράγουν ναυτιλιακό εξοπλισμό σε πλοία ελληνικών συμφερόντων που ναυπηγούνται ή επισκευάζονται σε ναυπηγεία της Κίνας, αλλά και κοινά έργα ναυπήγησης ή επισκευής πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία με συνεργασία των δύο πλευρών». Σύμφωνα με το ΥΠΕΞ, «για να καλυφθεί πλήρως το θεσμικό πλαίσιο, η ελληνική πλευρά έχει ήδη προτείνει στην κινεζική κυβέρνηση ένα σχέδιο Μνημονίου Συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας και εξοπλισμού».

Συμφώνησαν στις προτάσεις

Προωθώντας ανοιχτά τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού, ο Π. Μίχαλος ενημέρωσε την αντιπροσωπεία ότι έχει καταθέσει πρόταση στην τράπεζα «China Development Bank» σχετικά με «την αξιοποίηση μέρους των κεφαλαίων των 5 δισ. δολαρίων που προσφέρονται στους Ελληνες πλοιοκτήτες για την ναυπήγηση πλοίων τους σε κινεζικά ναυπηγεία, ώστε να διατίθενται και στη συμπαραγωγή - επισκευή πλοίων και σε ελληνικά ναυπηγεία, καθώς και για την αγορά ελληνικού εξοπλισμού». Τα 5 δισ. δολάρια αφορούν το κοινό ταμείο που έχουν συστήσει Ελλάδα και Κίνα από το 2010 για την ενίσχυση των Ελλήνων εφοπλιστών. «Πρότεινε, επίσης, συνέργειες με συμμετοχή Ελλήνων εφοπλιστών στη διαχείριση πλοίων (fleet management) κινεζικών συμφερόντων, όπως και τη δημιουργία κοινοπραξιών για τη διεθνή μεταφορά αγαθών».

Από την κινεζική πλευρά, η αντικυβερνήτης, όπως σημειώνεται στο δελτίο του υπουργείου, «συμφώνησε απόλυτα με τις προτάσεις του κ. Μίχαλου». Μάλιστα, η αντικυβερνήτης πρότεινε με τη σειρά της την υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της Ελλάδας και της κινεζικής περιφέρειας «για συνεργασία στο ναυτιλιακό και ναυπηγικό τομέα». Ακόμα, τονίζεται ότι οι «δύο πλευρές επιβεβαίωσαν την υποστήριξή τους στην πρωτοβουλία των Ελλήνων πλοιοκτητών κ.κ. Τσάκου και Παληού για τη σύσταση διμερούς Επιμελητηρίου με εταιρείες του Ναυτιλιακού κλάδου».

Εξάλλου, την περασμένη Δευτέρα ο Π. Μίχαλος υποδέχτηκε στις εγκαταστάσεις του εργασιακού γκέτο της «COSCO» δημοσιογραφική αντιπροσωπεία που ήρθε στην Ελλάδα από τα πιο σημαντικά κινεζικά Μέσα Ενημέρωσης και η οποία, σύμφωνα με το ΥΠΕΞ, «καλύπτει» θέματα από «χώρες που βρίσκονται στον αρχαίο δρόμο του μεταξιού».

Ο Π. Μίχαλος έστειλε και από κει ένα ακόμα σαφές μήνυμα στους κινεζικούς επιχειρηματικούς ομίλους ότι η χώρα μπορεί επάξια να αποτελέσει έναν από τους σημαντικούς σταθμούς του τεράστιου επενδυτικού έργου της Κίνας, που είναι η διείσδυσή τους στην Ευρώπη και το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως «δρόμος του μεταξιού». Οπως τόνισε: «Το παράδειγμα της "COSCO", η επενδυτική παρουσία της οποίας στον Πειραιά αποτελεί σημείο αναφοράς και για άλλες κινεζικές εταιρείες που θα μπορούσαν να επενδύσουν στη χώρα μας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μπίζνες σε «φιλέτα» και τομείς στρατηγικής σημασίας(2014-06-20 00:00:00.0)
Για τη ναυπηγική βιομηχανία(2013-07-27 00:00:00.0)
Χαράς ευαγγέλια για τους εφοπλιστές και τα μονοπώλια(2013-05-17 00:00:00.0)
Ωθηση στη «στρατηγική σχέση Ελλάδας - Κίνας»(2008-11-26 00:00:00.0)
Συναγερμός από τα ταξικά σωματεία(2006-06-17 00:00:00.0)
Κομιστής θέσεων ΕΕ - ΗΠΑ...(2006-01-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ