Σάββατο 21 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΠΟΜΑΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Σκάβουν νέα «τρύπα» 40 εκατομμυρίων ετησίως!

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία που δίνει νέα περιθώρια στην κερδοφορία των ακτοπλόων

Οι ίδιοι οι εφοπλιστές ομολογούν ότι δεν πρόκειται να μειωθούν οι τιμές στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας και τρίβουν τα χέρια τους για τη νέα στήριξη που τους δίνει η κυβέρνηση

Eurokinissi

Οι ίδιοι οι εφοπλιστές ομολογούν ότι δεν πρόκειται να μειωθούν οι τιμές στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας και τρίβουν τα χέρια τους για τη νέα στήριξη που τους δίνει η κυβέρνηση
Στη Βουλή βρίσκεται από προχτές το βράδυ η τροπολογία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που συντάχθηκε κατ' εντολή των εφοπλιστών και καταργεί τα τέλη υπέρ τρίτων από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Πρόκειται για ένα ακόμα νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης που θωρακίζει και ενισχύει την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ενώ ταυτόχρονα δίνει ισχυρό χτύπημα στο ΝΑΤ και κατ' επέκταση στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.

Την τροπολογία κατέθεσε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γ. Διαμαντίδης σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Προβλέπει, ανάμεσα στα άλλα, ότι καταργεί τα τέλη που αποδίδονταν στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ). Οπως ομολογείται στην Εκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αλλά και σε Ειδική Εκθεση που παρατίθεται, «προκαλείται επί του προϋπολογισμού του ΝΑΤ, (...) απώλεια εσόδων από τη μη περιέλευση στο Ταμείο, των πόρων του καταργούμενου Κεφαλαίου (75% των πόρων του ΚΑΕΟ και δυνατότητα χρήσης του υπόλοιπου 25% των εν λόγω πόρων για την πληρωμή των συντάξεων). Η εν λόγω απώλεια, η οποία εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός μετακινούμενων επιβατών, οχημάτων κλπ.) εκτιμάται στο ποσό των 40.000.000 ευρώ ετησίως»!

Οπως αναφέρεται σχετικά στην Εκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων, το ποσό θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τις τσέπες του ελληνικού λαού. Την ίδια στιγμή βέβαια: Ακόμα και με τα μαγειρεμένα στοιχεία του ΝΑΤ - έχει να κλείσει ισολογισμό το Ταμείο από το 2003, προκειμένου να καλύπτονται τα φέσια των εφοπλιστών - εμφανίζουν το οργανικό του έλλειμμα για το 2011 στα 1.314.771.141 ευρώ. Από αυτά, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΝΑΤ, θα μείνουν ακάλυπτα από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως γίνεται κάθε χρόνο, πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Κοροϊδία τα περί μείωσης εισιτηρίων

Οσον αφορά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι με την κατάργηση των τελών, θα μειωθεί η τιμή των εισιτηρίων, αυτές έχουν φροντίσει να τις καταρρίψουν οι ίδιοι οι πρόεδροι των εφοπλιστικών Ενώσεων.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (πρώην Ακτοπλοΐας) Απ. Βεντούρης σε δελτίο Τύπου στις 18 του Ιούνη έκανε σαφές ότι δεν πρόκειται να γίνει μείωση των εισιτηρίων επειδή ο υπουργός επικύρωσε τη ΣΣΕ που υπέγραψε η πλειοψηφία της ΠΝΟ με την Ενωση Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Την κατάπτυστη, δηλαδή, συμφωνία με αυξήσεις ...1,5% και 1% για το 2010 και το 2011 αντίστοιχα η οποία αφορά και την ακτοπλοΐα. «Είμαστε αναγκασμένοι»... «να μην υλοποιήσουμε την εξαγγελία του κ. πρωθυπουργού για μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 10%» αναφέρεται ξεκάθαρα. Ο δε πρόεδρος του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας), Μ. Σακέλης, δήλωσε την ημέρα που έκλεισε η «συμφωνία κυρίων», ότι η μείωση στα εισιτήρια θα γίνει «με την προϋπόθεση ότι τα πετρέλαια θα είναι στα σημερινά επίπεδα»!


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ