Τετάρτη 13 Απρίλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΚΟ - SHELL
Ανταγωνισμός με νέες βενζίνες

Οι δύο εταιρείες παίζουν επιθετικά σε καιρό κρίσης, εντείνοντας τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, ενώ πιέζουν τις μικρότερες εταιρείες

Το λανσάρισμα νέων βενζινών στην αγορά από τους 2 βασικούς παίκτες (ΕΛΠΕ, ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ) μέσω των ΕΚΟ και SHELL, είναι ενδεικτικό τόσο της έντασης του μεταξύ τους ανταγωνισμού (που τον... αρνούνται τα στελέχη τους), όσο και του ανταγωνισμού αυτών των δύο εταιρειών με όλες τις άλλες, σε ένα περιβάλλον μείωσης της κατανάλωσης, εκτίναξης της τιμής των υγρών καυσίμων, «λουκέτων» σε πρατήρια και γενικότερης οικονομικής δυσπραγίας των λαϊκών στρωμάτων από την πολιτική της κυβέρνησης και την ασυδοσία των αφεντικών τους.

Χτες, η εταιρεία CORAL (SHELL) παρουσίασε τη νέα βενζίνη V- Power, δηλώνοντας ότι βελτιώνει τη δύναμη του κινητήρα, έχει περισσότερα οκτάνια και καθαριστική δράση για τη μηχανή. Μια βδομάδα νωρίτερα, η ΕΚΟ παρουσίασε τη νέα βενζίνη 95 EKONOMY, επίσης με ευεργετικές ιδιότητες για τη μηχανή σύμφωνα με την εταιρεία, και με τον ισχυρισμό ότι εξοικονομείται 1 λίτρο βενζίνης σε κάθε γέμισμα του ντεπόζιτου. Πρόκειται για δυο νέα προϊόντα που στοχεύουν να φέρουν τις δύο εταιρίες σε πλεονεκτικότερη θέση από τους ανταγωνιστές τους και προφανώς θα το κατορθώσουν σε μεγάλο βαθμό. Εξάλλου, αυτές οι μεγάλες εταιρίες θεωρούν υγιή εξέλιξη το κλείσιμο πρατηρίων και εταιρειών εμπορίας (εκτιμάται ότι θα υπάρξει συνέχεια), επειδή θα βελτιωθούν τα κέρδη αυτών που θα μείνουν!

Ωστόσο, η μάχη που διεξάγεται σήμερα, την πιο δύσκολη περίοδο, δεν προσβλέπει μόνο σε ένα «αναλογικό» μοίρασμα της πίτας σε λιγότερους. Επιδιώκει ταυτόχρονα η «επόμενη μέρα» να βρει τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες ακόμη πιο ενδυναμωμένες έναντι των ανταγωνιστών τους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, τον Γενάρη η μείωση της κατανάλωσης σε βενζίνες και πετρέλαιο θέρμανσης κυμαίνεται από 14% - 15%, εμφανίζοντας καλύτερη εικόνα σε σχέση με το σύνολο του 2010. Ο διευθύνων σύμβουλος της CORAL Γ. Θωμαΐδης εξέφρασε «μετρημένη αισιοδοξία», πολύ περισσότερο που η κατανάλωση τον περασμένο Γενάρη είχε διαμορφωθεί στη βάση πολύ μικρότερης τιμής για την αμόλυβδη βενζίνη, η οποία δέχτηκε επιπρόσθετη επιβάρυνση από νέα φορολογική αύξηση στη διάρκεια του περασμένου έτους. Υπολογίζεται ότι η διαφορά στην κατανάλωση θα κατασταλάξει τον Απρίλη.

Είναι επίσης ενδεικτικό, για τις δυνατότητες των μεγάλων εταιρειών και τις επερχόμενες εξελίξεις, ότι η CORAL έχει ήδη ανακαινίσει 300 πρατήρια με το σήμα της SHELL, ενώ αύξησε το δυναμικό της κατά 24 πρατήρια από τότε που εξαγοράστηκε από την ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και στοχεύει σε 27 ακόμη, ενώ εγκατέστησε 35 πρατήρια με αυτόματους πωλητές (χωρίς προσωπικό), στα οποία έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις κατά 15%!


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ