Τετάρτη 3 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Εκβιάζουν ναυτεργάτες και νησιώτες

Την ίδια ώρα που για τους εφοπλιστές συνεχίζεται η τρελή κερδοφορία και η πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ σε συνεργασία με τα άλλα κόμματα της πλουτοκρατίας και του ευρωμονόδρομου φροντίζει να τους εξασφαλίζει απανωτά προνόμια, οι ναυτεργάτες των ποντοπόρων πλοίων θα δουν για το 2010 να αυξάνεται ο μισθός τους κατά ...1,7%! Τόσο είναι το ...ποσοστό με το οποίο «έκλεισε» η Συλλογική Σύμβασης Εργασίας των ποντοπόρων πλοίων μετά από συμφωνία της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ, χτες.

«Επαίσχυντη» χαρακτηρίζουν τη συμφωνία τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με δελτίο Τύπου, τονίζοντας ότι εντείνει την επιθετικότητα των εφοπλιστών και τα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών. Επιπλέον ότι αυτή η αύξηση «κοροϊδία» «αφορά έναν ελάχιστο αριθμό ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα, αποτέλεσμα της διαχρονικής αντιναυτεργατικής πολιτικής», η οποία με τις λεγόμενες εγκριτικές πράξεις νηολόγησης έχει μετατρέψει τα ποντοπόρα πλοία σε σύγχρονες γαλέρες, με πληρώματα χαμηλόμισθα, ανασφάλιστα θύματα των δουλεμπορικών κυκλωμάτων, όπως έχουν γίνει και τα κρουαζιερόπλοια με την ψήφιση από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του νόμου που προβλέπει την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 για την άρση του καμποτάζ. Οι εκπρόσωποι των ταξικών συνδικάτων, στη διάρκεια της διαπραγματευτικής συνάντησης, ανέδειξαν πως «με την πολιτική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου, που υπηρετούν οι πολιτικές δυνάμεις του ευρωμονόδρομου, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ., ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, οι δυνάμεις του κυβερνητικού - εργοδοτικού συνδικαλισμού ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ, διαρκώς χειροτερεύει η κατάσταση για την εργατική - λαϊκή οικογένεια». Αυτό επιβεβαιώνεται και με τα όσα διαδραματίζονται στην ακτοπλοΐα.

Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, λειτουργώντας ως κράτος εν κράτει, έχουν φτάσει να απειλούν ακόμα και με λοκ άουτ, προκειμένου να επεκταθεί και στα ακτοπλοϊκά πλοία το καθεστώς που επικρατεί στα ποντοπόρα και κρουαζιερόπλοια και να καθορίζουν αυτοί πότε και πού θα δρομολογούν τα πλοία τους, αυξάνοντας συνεχώς τις ήδη πανάκριβες τιμές των εισιτηρίων. Είναι ενδεικτικό ότι Ικαρία, Φούρνοι, Σάμο είχαν μείνει χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά από το Σάββατο μέχρι και χτες το μεσημέρι, επειδή έτσι ήθελε η HSW, η οποία δρομολογεί το πλοίο της «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» στη γραμμή. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία με την έγκριση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων είχε τροποποιήσει έτσι τα δρομολόγια του πλοίου ώστε από την 1η Νοέμβρη, αυτό να μην πιάνει Φούρνους και Αγιο Κήρυκο Ικαρίας. Κάτω από τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων των κομμουνιστών δημάρχων της Ικαρίας και της «Λαϊκής Συσπείρωσης», η εταιρεία αναγκάστηκε να τροποποιήσει εκ νέου τα δρομολόγια ώστε να έχουν καράβι τρεις φορές τη βδομάδα οι Φούρνοι και πέντε η Ικαρία.

Τη νέα τροποποίηση των δρομολογίων του πλοίου ο δήμαρχος Φούρνων (ΠΑΣΟΚ) προσπάθησε να την παρουσιάσει ως ...λύση του ακτοπλοϊκού προβλήματος των νησιών, όμως η πραγματικότητα είναι μία: Οσο συνεχίζεται αυτή η πολιτική, που αποθρασύνει την επιθετικότητα των εφοπλιστών, νησιά θα κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς καράβια. Απόδειξη αποτελεί ότι προχτές 1η Νοέμβρη, οπότε και ξεκίνησε η νέα δρομολογιακή περίοδος, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την κάλυψη 15 άγονων γραμμών. Από αυτές εκδηλώθηκε ενδιαφέρον μόνο για τις έξι...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ