Παρασκευή 27 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ «ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ» ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Ιδεολογικοπολιτική αντεπίθεση στη διαστρέβλωση της Ιστορίας

Ο ρόλος της εκπαίδευσης και η ευθύνη που έχουν εκπαιδευτικοί και γονείς να αντιδράσουν βρέθηκαν στο επίκεντρο της πλούσιας συζήτησης

Στιγμιότυπο από την προχτεσινή εκδήλωση στα Γιάννενα
Στιγμιότυπο από την προχτεσινή εκδήλωση στα Γιάννενα
Η προσπάθεια αποσιώπησης και διαστρέβλωσης της ιστορικής επιστημονικής αλήθειας μέσα στο σχολείο - και όχι μόνο - από το αστικό κράτος, που δένεται με τις μεθοδεύσεις συκοφάντησης του κομμουνισμού και ωραιοποίησης του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, αναδείχτηκαν προχτές στην ενδιαφέρουσα εκδήλωση που πραγματοποίησε η «Σύγχρονη Εποχή» στα Γιάννενα. Η πλούσια συζήτηση επεκτάθηκε στο ποια πρέπει να είναι η απάντηση εκπαιδευτικών, γονιών και συνολικά των εργαζομένων στη διαστρέβλωση της πραγματικότητας που διδάσκονται οι νέες γενιές μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια και τα προγράμματα.

Ανθρωποι όλων των ηλικιών γέμισαν μέχρι έξω τους δύο ορόφους του βιβλιοπωλείου, συμμετέχοντας στην εκδήλωση με θέμα: «Η διαστρέβλωση της Ιστορίας από το αστικό κράτος και ο ρόλος της εκπαίδευσης», με ομιλητές τον Νίκο Παπαγεωργάκη, μέλος του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ και τον Τάσο Τόκα εκπαιδευτικό. Νωρίτερα, στον ίδιο χώρο, έγιναν τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της Σοφίας Βλάχου.

Θωρακίζουν το αστικό σύστημα

Ο Νίκος Παπαγεωργάκης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ανάγκη των αστών να στηρίξουν σε επίπεδο ιδεών και μέσα από το σχολείο ότι ο «καπιταλισμός είναι το καλύτερο πράγμα που υπάρχει». Αναφέρθηκε σε ενδεικτικά παραδείγματα από σχολικά βιβλία που αποσιωπούν το πώς εμφανίστηκε ο καπιταλισμός, παρουσιάζουν το συνδικαλισμό ως «διαβούλευση» και «διαιτησία», αποσιωπούν γεγονότα τα οποία έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη και τις κατακτήσεις του εργατικού επαναστατικού κινήματος, αλλά και με τη δημιουργία εργατικών κρατών για μια ολόκληρη περίοδο στην Ευρώπη και στην Ασία.

Αυτή η προσπάθεια διαστρέβλωσης της Ιστορίας, είπε ο Νίκος Παπαγεωργάκης «δεν εκπορεύεται μόνο μέσα από τα σχολικά βιβλία. Προωθείται με ό,τι λανσάρουν μέσα από τη σχολική ύλη, μέσα από τη δήθεν επιστημονική ιστοριογραφία, από τα ΜΜΕ, την αρθρογραφία και αναρίθμητες τηλεοπτικές εκπομπές και ντοκιμαντέρ, όπου υπάρχει παντελής έλλειψη της διαφορετικής άποψης».

Ο ομιλητής στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη οι κομμουνιστές, οι ΚΝίτες, οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία να δράσουν με μεγαλύτερη απαιτητικότητα για να αποδυναμωθεί αυτή η προπαγανδιστική επίθεση του αστικού κράτους, που στόχο έχει να διασφαλίσει την απρόσκοπτη διευρυμένη αναπαραγωγή του κεφαλαίου, είτε με πολέμους, είτε με τα καινούργια μέτρα που καλλιεργούν σιγή νεκροταφείου στις νεότερες γενιές.

Η ευθύνη εκπαιδευτικών και γονιών

Από την πλευρά του, ο Τάσος Τόκας στάθηκε στο περιεχόμενο των νέων βιβλίων που χαρακτηρίζονται από αποσπασματικότητα, αντιεπιστημονικότητα, ιδεολογική μονομέρεια, υποκατάσταση της γενικής παιδείας από τις δεξιότητες. Εστιάζοντας στη διδασκαλία της Ιστορίας, σημείωσε ανάμεσα σε άλλα: «Οι κοινωνικές επαναστάσεις ταυτίζονται με τις αναστατώσεις. Οι αιτίες των κοινωνικών φαινομένων αναζητούνται στο άτομο. Οι μαθητές διδάσκονται ότι είναι συνυπεύθυνοι για τα κοινωνικά προβλήματα που το αστικό κράτος και οι κυβερνήσεις του δημιουργούν. Οι ιδέες του ανταγωνισμού και της επιχειρηματικότητας αποθεώνονται, ενώ η προβολή της ΕΕ σαν λίκνο και πρότυπο ελευθερίας καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στο περιεχόμενο των βιβλίων».

«Μέσα στα προγράμματα σπουδών και τα βιβλία, συνέχισε ο Τάσος Τόκας απλώνεται ένα πέπλο σιωπής σε πραγματικά γεγονότα, που συσκοτίζουν την επιστημονική αλήθεια, δηλητηριάζουν τη σκέψη και τα μυαλά των παιδιών με τον πιο ακραίο και χυδαίο αντικομμουνισμό».

Αναφερόμενος στο ρόλο και τη στάση των εκπαιδευτικών σημείωσε πως έχουν ευθύνη για το τι διδάσκονται τα παιδιά και οφείλουν να αναζητούν την επιστημονική αλήθεια και να αντιστέκονται σε αντιεπιστημονικές και αντιδραστικές κατευθύνσεις που υπάρχουν στα σχολικά βιβλία, με βάση την πολιτική της ΕΕ. «Απαιτείται, κατέληξε, να οργανωθεί η αντεπίθεση, με βάση το μορφωτικό περιεχόμενο του σχολείου και τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, με όρους ιδεολογίας, με όρους κινήματος και με άξονα τη θέση του εκπαιδευτικού και της παιδείας στον άλλο δρόμο ανάπτυξης, στη διέξοδο και προοπτική της Λαϊκής Εξουσίας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η άνοδος του φασισμού και η Αντιφασιστική Νίκη μέσα από τα σχολικά βιβλία(2017-05-24 00:00:00.0)
Εκδήλωση στα Γιάννενα(2009-11-21 00:00:00.0)
Εκδήλωση στα Γιάννενα(2009-11-20 00:00:00.0)
Πώς η αντεπανάσταση ξαναγράφει την Ιστορία(2009-05-24 00:00:00.0)
Αντιδράσεις προκαλούν τα ιαπωνικά σχολικά εγχειρίδια...(2001-05-17 00:00:00.0)
Η "αξιολόγηση" της εκπαίδευσης(1998-11-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ