Το «είδος» επιστημονικών ερευνών που χρειάζεται το ΝΑΤΟ είναι φανερό απ' την πορεία του. Εχει ματώσει λαούς ολόκληρους και έχει διαλύσει χώρες, επειδή αυτό εξυπηρετούσε τους γεωστρατηγικούς του σχεδιασμούς, οι οποίοι ξεκινούν και τελειώνουν στις ενδοϊμπεριαλιστικές αντιθέσεις και στις εσωτερικές συγκρούσεις του κεφαλαίου. Εκτός αυτού το ΝΑΤΟ έχει βρεθεί όπου χρειάστηκε για να καταστείλει λαϊκές αντιδράσεις, είτε με τα «έξυπνα όπλα» του, είτε μέσω των μυστικών υπηρεσιών.
Κι αν όλα αυτά ακούγονται «υπερβολές», θα θυμίσουμε τα πυρηνικά όπλα που χρησιμοποίησε το ΝΑΤΟ στους βομβαρδισμούς του 1999 στην πρώην ΟΔ της Γιουγκοσλαβίας, θα θυμίσουμε τη χρήση όπλων απεμπλουτισμένου ουρανίου σε διάφορες περιοχές του πλανήτη. Κι όλα αυτά - και ποιος ξέρει πόσα άλλα επιστημονικά και τεχνολογικά «επιτεύγματα» που δε μπορεί να κατανοήσει ο μέσος άνθρωπος - χρησιμοποιούνται μόνο για τον «εξωτερικό εχθρό». Για τον «εσωτερικό εχθρό», τον εχθρό λαό, υπάρχουν άλλες «ανακαλύψεις», όπως τα ασφυξιογόνα χημικά αέρια, που έχουν αναπνεύσει οι διαδηλωτές.
Σήμερα, έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρείται έως και «φυσιολογική» η επιστημονική «απόρρητη έρευνα». Μπροστά σ' αυτή την επικίνδυνη εξέλιξη, οι φοιτητές, οι πανεπιστημιακοί που δε συμβιβάζονται με τις εντολές και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ΝΑΤΟ, και οι εργαζόμενοι στο πανεπιστήμιο, δεν μπορούν να μείνουν άπραγοι. Ο Εσωτερικός Κανονισμός των πανεπιστημίων δεν περιέχει μόνο το συγκεκριμένο άρθρο. Καταγράφονται σε αυτόν μια σειρά μέτρα για την, ακόμα μεγαλύτερη, σύνδεση του πανεπιστημίου με την «ελεύθερη αγορά». Πρόκειται, στην ουσία, για εφαρμογή του νόμου - πλαίσιο. Υπάρχει άλλος δρόμος, ο αγώνας για Παιδεία και έρευνα που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.