ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Νοέμβρη 2009
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με δόλωμα τη «δημιουργικότητα» και την «καινοτομία»...

...μια επιτροπή «πρεσβευτών» της Κομισιόν συνέταξε έκθεση για εμβάθυνση των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση

Η απειθαρχία και ανυπακοή στους νόμους και τις κατευθύνσεις της ΕΕ έχει διαρκές και επίκαιρο νόημα
Η απειθαρχία και ανυπακοή στους νόμους και τις κατευθύνσεις της ΕΕ έχει διαρκές και επίκαιρο νόημα
Πιο αντιδραστικά, πιο αποφασιστικά για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μονοπωλίων. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του «μανιφέστου» που συνέταξαν οι «Ευρωπαίοι πρεσβευτές έρευνας και καινοτομίας» της ΕΕ. Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε, μάλιστα, ότι θα μεριμνήσει «ώστε να ενσωματωθεί το όραμά τους στη νέα στρατηγική της Επιτροπής για την ΕΕ του 2020».

Οι «7 εντολές» που συγκροτούν το μανιφέστο είναι στην ουσία κωδικοποίηση όσων κατά καιρούς έχει αξιώσει το μεγάλο κεφάλαιο, διανθισμένα με λέξεις, όπως δημιουργικότητα, συμμετοχή, τόποι μάθησης, συναισθήματα κλπ.

Σε διάφορα σημεία «μπερδεύονται» η πολιτιστική δημιουργία με την καινοτομία όπως την εννοούν τα μονοπώλια, για να καταλήξουν τελικά σε μέτρα που ευνοούν την ανταγωνιστικότητα, την αύξηση των κερδών των μεγάλων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Αναλόγως, στα ονόματα των «πρεσβευτών» ανακατεύονται σεφ, επιστήμονες, καλλιτέχνες, μαζί με στελέχη της «Νokia» και της «Microsoft».

Οι άξονες δράσης που προτείνονται, ούτε λίγο ούτε πολύ περιγράφουν μια ...υπερ-ταξική συνεργασία στο θέμα της καινοτομίας, τη στιγμή που η νέα γνώση προορίζεται αποκλειστικά για εμπορική εκμετάλλευση και όχι για την ικανοποίηση των αναγκών και την πρόοδο του λαού. «Οι επιχειρήσεις, οι εργατικές ενώσεις και οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν για την οργάνωση της αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων μέσω δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης» και «η εστίαση στη δημιουργικότητα και καινοτομία είναι σημαντική για να ανοίξει ο διάλογος πέρα από ιστορικές πολιτικές διαφορές», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Ρητά αναφέρεται ότι «πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος των σχολείων και των πανεπιστημίων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές, έτσι ώστε η εκπαίδευση να προετοιμάζει τους πολίτες για την κοινωνία της μάθησης», δηλαδή ακόμα πιο αποφασιστική στροφή στη διά βίου μάθηση, το κυνήγι δηλαδή πρόσκαιρων δεξιοτήτων οι οποίες θα «καταναλώνονται» από τις επιχειρήσεις μέχρι οι «απασχολήσιμοι» να βρεθούν στο δρόμο προς επανακατάρτιση.

«Τα άτομα που αναλαμβάνουν νέες πρωτοβουλίες στις επιχειρήσεις, στο δημόσιο τομέα και στην κοινωνία των πολιτών πρέπει να ανταμείβονται», αναφέρεται, σε μία προσπάθεια να φανεί ως αναγκαία διέξοδος το να γίνεται «κομμάτια» ο εργαζόμενος για τα συμφέροντα των εργοδοτών, αλλά και του συστήματος συνολικά. Θέλουν εργάτες πλήρως αλλοτριωμένους, που θα «πεθαίνουν» για τα συμφέροντα του εκμεταλλευτή τους! «Πρέπει να υποστηριχτεί ο κλάδος της δημιουργίας, με τη δημιουργία νέων γεφυρών ανάμεσα στην τέχνη, τη φιλοσοφία, την επιστήμη και τις επιχειρήσεις», είναι η προτροπή σε ό,τι αφορά τον πολιτισμό, πάντα με εμπλοκή των επιχειρήσεων. Για να αλλοτριώσουν και να χειραγωγήσουν με τον τρόπο που θέλουν τη συνείδηση των εργαζομένων, των λαών, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την τέχνη, τον πολιτισμό, όλα όσα επιδρούν και διαμορφώνουν ατομική και κοινωνική συνείδηση.

Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την - ευθυγραμμισμένη με τις διακηρύξεις των μονοπωλίων - δήλωση ότι η Ευρώπη (βλ. το μεγάλο κεφάλαιο της ΕΕ) πρέπει να βρίσκεται «στην πρώτη γραμμή» και την ανάγκη επένδυσης στην «πράσινη οικονομία», κάνουν το «μανιφέστο» άλλο ένα κείμενο που προσπαθεί να δώσει επίφαση ευαισθησίας στους σχεδιασμούς του μεγάλου κεφαλαίου, που χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις, την Παιδεία και τη ζωή των λαϊκών στρωμάτων.

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΚΕ
Κατασκευή σχολικού κέντρου στις εργατικές κατοικίες Κέρκυρας

Στην ανάγκη κατασκευής σχολικού κέντρου στην περιοχή εργατικών κατοικιών Αγίου Ιωάννη στην Κέρκυρα, επικεντρώνεται η αναφορά της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Αγ. Ιωάννη Δήμου Παραλίων Κέρκυρας, που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπάμπης Χαραλάμπους και Γιάννης Πρωτούλης, στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας Αν. Διαμαντοπούλου.

Σύμφωνα με την Ενιαία Σχολική Επιτροπή, οι σχολικές αίθουσες του 7θεσιου δημοτικού σχολείου, που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του '80, δεν επαρκούν και οι 138 μαθητές του συνωστίζονται σε πολυμελή τμήματα και λίγα τετραγωνικά μέτρα. Ενώ δεν υπάρχει αίθουσα για τις ανάγκες του ολοήμερου και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Οπως αναφέρεται, η περιοχή είναι αναπτυσσόμενη πληθυσμιακά - είναι υπό ανέγερση 178 εργατικές κατοικίες - θα δεχθεί μεγαλύτερο όγκο μαθητών, χωρίς να υπάρχουν, όμως, οι κατάλληλοι χώροι και υποδομές. Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι υπάρχει διαθέσιμος χώρος περίπου 3,5 στρεμμάτων για την ανέγερση σχολικού κέντρου.

Χωρίς γυμναστή στην Μύρινα της Λήμνου

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Γιάννης Πρωτούλης κατέθεσαν στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας Αν. Διαμαντοπούλου, την αναφορά του προέδρου του Συλλόγου Γονέων Γυμνασίου Μύρινας Λήμνου και των γονέων των μαθητών του αθλητικού τμήματος του Γυμνασίου, με την οποία ζητούν να λειτουργήσει αμέσως το αθλητικό τμήμα του σχολείου, που μέχρι σήμερα δε λειτουργεί λόγω έλλειψης γυμναστή. Οπως επισημαίνεται στην αναφορά, το Τμήμα Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) Μύρινας για δεύτερη σχολική χρονιά δε λειτουργεί ακόμη, αφού και πέρυσι ο γυμναστής ήρθε στις 4 Δεκέμβρη μετά από ενέργειες και πιέσεις των γονιών. Φέτος είχαν εισπράξει υποσχέσεις ότι θα έρθει γυμναστής στο τέλος Σεπτέμβρη, η προθεσμία μεταφέρθηκε στη συνέχεια για τις 15 Οκτώβρη και τελικά έφτασε το πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη και ακόμη το Αθλητικό Τμήμα του Γυμνασίου Μύρινας δε λειτουργεί.

ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ
Ανασυγκρότηση Συντονιστικού Εκπαίδευσης

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλλονιάς - Ιθάκης καλεί σε σύσκεψη το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τις Ενώσεις Γονέων και Κηδεμόνων, τα Μαθητικά Συμβούλια, το Εργατικό Κέντρο και κάθε μαζικό φορέα του νομού που θεωρεί ότι τα θέματα παιδείας αποτελούν λαϊκή υπόθεση, προκειμένου να συντονίσουν τη δράση τους.

Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί αύριο, Τετάρτη 18 Νοέμβρη, στις 6.30 μ.μ., στο αμφιθέατρο του 2ου- 3ουΓυμνάσιου Αργοστολίου.

Η ΕΛΜΕ-ΚΙ θα εισηγηθεί την επανασύσταση του Συντονιστικού της Εκπαίδευσης, την άμεση κοινή δραστηριοποίηση με παράσταση ή όποια άλλη μορφή προκριθεί για τα θέματα των κενών, των υποδομών, της μεταφοράς των μαθητών και της χρηματοδότησης των σχολείων.

ΕΥΒΟΙΑ
Σε απαράδεκτη κατάσταση η σχολική στέγη

Με ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, του ΟΣΚ, της Νομαρχίας Εύβοιας και του Δήμου Χαλκίδας, καταγράφονται σχολεία στην Εύβοια που στεγάζονται σε απαράδεκτα και επικίνδυνα κτίρια. Πολλά σχολεία στεγάζονται σε πολύ παλιά κτίρια με πρόβλημα στατικότητας, ενώ άλλα «στεγάζονται» σε κτίρια - μαγαζιά χωρίς προαύλιο και υποδομές!

Συγκεκριμένα, στο 3ο και στο 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας που βρίσκονται σε ενιαία κτίρια, 30 και 40 χρόνων (!), έπεσαν σοβάδες στο υπόστεγο, στον προαύλιο χώρο και σε τρεις αίθουσες, την προηγούμενη βδομάδα. Οπως είπε στον «Ρ» ο διευθυντής του 6ου Γυμνασίου, κ. Χατζηκυριάκος, το πρόβλημα βρίσκεται στη στατικότητα του κτιρίου. Υπάρχουν σχετικές γνωμοδοτήσεις και μελέτες, αλλά εδώ και δύο χρόνια δε γίνεται τίποτα.

«Τραγικά» είναι τα πράγματα για τους μικρούς μαθητές του 26ου Δημοτικού Χαλκίδας και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρύστου. Το πρώτο εδώ και 22 χρόνια στεγάζεται σε ισόγειο και υπόγειο πολυκατοικίας (υπάρχει μελέτη για νέο κτίριο εδώ και χρόνια) και το δεύτερο σε αίθουσα κατασκευασμένη για κατάστημα! Τέλος, άθλια είναι η κατάσταση του σχολικού συγκροτήματος «Βούρκου» στη Χαλκίδα που στεγάζει 2.500 μαθητές.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ