Τρίτη 30 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Εικοσιτετράωρη απεργία και κινητοποίηση στις 11 το πρωί στο υπουργείο Παιδείας, διοργανώνουν σήμερα οι διοικητικοί υπάλληλοι σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, με απόφαση της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΔΠΤΕ). Οι εργαζόμενοι διεκδικούν μεταξύ άλλων: Κατώτατο βασικό μισθό 1.400 ευρώ, σύνταξη στο 80% του τελευταίου μισθού, κατάργηση της φορολογίας στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, ικανοποίηση των οικονομικών αιτημάτων του κλάδου, να μην απολυθεί κανένας συμβασιούχος, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, μόνιμη σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία για όλους, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο χώρο καλούν σε μαζική συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση.

*** Από 1 μέχρι και 10 Ιούλη, μπορούν να καταθέσουν τα δικαιολογητικά όσοι υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες των τέκνων Ελλήνων του εξωτερικού και Ελλήνων υπαλλήλων αποσπασμένων στο εξωτερικό, προκειμένου να λάβουν μέρος στις ειδικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι υποψήφιοι μπορούν να αναζητήσουν την αίτηση και το μηχανογραφικό δελτίο στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, www.ypepth.gr/exams. Το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι δε θα δοθεί παράταση στην παραπάνω προθεσμία.

ΟΛΜΕ
Ενισχυμένες οι ταξικές δυνάμεις

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ είναι φανερά ενισχυμένη από τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του ΔΣ της ΟΛΜΕ και αντιπροσώπων για το επόμενο συνέδριο της ΑΔΕΔΥ. Οι εργασίες του 14ου Τακτικού Συνεδρίου της ΟΛΜΕ ολοκληρώθηκαν προχθές και στις εργασίες του κυριάρχησε η κούφια δικομματική αντιπαράθεση, μεταξύ των δυνάμεων που πλειοψηφούν στην Ομοσπονδία. Οι ταξικές δυνάμεις από την πλευρά τους έδωσαν τη μάχη για την ανάδειξη των πραγματικών προβλημάτων, επισημαίνοντας την ανάγκη συσπείρωσης των εκπαιδευτικών στο ΠΑΜΕ.

Τα αποτελέσματα των αρχαιρεσιών βρήκαν την ΕΣΑΚ - ΔΕΕ ενισχυμένη σε ψήφους για την εκλογή στο ΔΣ, αλλά και κατά δύο επιπλέον αντιπροσώπους στην ΑΔΕΔΥ.

Συγκεκριμένα, ψήφισε το σύνολο των 523 εγγεγραμμένων αντιπροσώπων και βρέθηκαν 5 άκυρα ψηφοδέλτια. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ έλαβε 56 ψήφους και 1 έδρα στο ΔΣ (το 2007 είχε λάβει 48 ψήφους). Η ΔΑΚΕ έλαβε 180 ψήφους και 4 έδρες (το 2007 είχε 188 ψήφους), η ΠΑΣΚ 141 ψήφους (είχε 124 ψήφους) και 3 έδρες, οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις 90 ψήφους και 2 έδρες (82 ψήφοι), οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις - Συσπειρώσεις Κινήσεις 43 ψήφους (44 ψήφοι) και 1 έδρα. Οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών, η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Ενωτική Κίνηση «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ» και ΠΕΙΡΑ(ΜΑ)ΤΙΚΑ δεν έλαβαν καμία έδρα.

Για τους αντιπροσώπους στο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ, ψήφισαν 523, εκ των οποίων οι δύο ψήφισαν άκυρο. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ έλαβε 57 ψήφους και 15 αντιπροσώπους (το 2007 είχε 47 ψήφους και 13 αντιπροσώπους), η ΔΑΚΕ 180 ψήφους και 49 αντιπροσώπους, η ΠΑΣΚ 144 ψήφους και 39, οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις 87 ψήφους και 24, οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις - Συσπειρώσεις Κινήσεις 44 ψήφους και 12, οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών 4 ψήφους και 1, η Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Ενωτική Κίνηση «Ολοι μαζί» 2 ψήφους και κανέναν αντιπρόσωπο, ο Συνδυασμός Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών 2 ψήφους και κανέναν και η «ΠΕΙΡΑ(ΜΑ)ΤΙΚΑ» 1 ψήφο και κανέναν.

«ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ»
Εθελοντισμός και διά βίου μάθηση

Πατώντας πάνω στην παντελή απουσία του κρατικού μηχανισμού από την περιφέρεια, εφαρμόζοντας την πολιτική της ΕΕ για πλειάδα προγραμμάτων διά βίου μάθησης και ψευτοκατάρτισης και αξιοποιώντας το επιστημονικό κύρος του... το Πανεπιστήμιο Κρήτης πήρε πρωτοβουλία για δημιουργία του «Πανεπιστημίου των Ορέων», μιας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης (ΜΚΟ) με 400 περίπου μέλη - εκ των οποίων οι μισοί περίπου προέρχονται από την πανεπιστημιακή κοινότητα - που στοχεύει «στο αίτημα συστηματικής αναδιανομής των ευκαιριών μάθησης, κυρίως σε όσους τις έχουν μεγαλύτερη ανάγκη και συγκεκριμένα μέσα στο πλαίσιο της σύγχρονης εκδοχής της διά βίου μάθησης». Το εγχείρημα παρουσιάστηκε χτες σε σχετική συνέντευξη Τύπου.

Η λογική που διαπνέει το εγχείρημα είναι η διά βίου μάθηση, δηλαδή προγράμματα κατάρτισης και αξιοποίηση σχετικών προγραμμάτων στους τομείς της Παιδείας, της Υγείας, της ανάπτυξης, του πολιτισμού και της προστασίας του περιβάλλοντος. Μάλιστα, οι εκπρόσωποι του «πανεπιστημίου» δηλώνουν ότι θα λειτουργεί διαδραστικά, δηλαδή από τη μια οι εκπρόσωποι του «πανεπιστημίου» θα διδάσκουν τους κατοίκους και από την άλλη θα διδάσκονται από τους κατοίκους τον τρόπο ζωής, διατροφής, τις αντιλήψεις, τις δοξασίες κ.ά. Οπως επισημαίνεται στη σχετική Διακήρυξη, «το "Πανεπιστήμιο των Ορέων" αποτελεί το εγχείρημα συγκρότησης μιας δυναμικής κοινότητας ερευνητών, πανεπιστημιακών, κοινωνικών εταίρων και πολιτών της ορεινής περιφέρειας που γνήσια αλληλεπιδρούν και αμοιβαία μαθαίνουν». Κεντρικό ρόλο επίσης παίζει η καταπολέμηση της παραβατικότητας, ενώ μέχρι στιγμής προγράμματα υλοποιούνται πιλοτικά στον ορεινό Μυλοπόταμο, στο οροπέδιο Λασιθίου και στο οροπέδιο του Ομαλού.

Η χρηματοδότηση του εγχειρήματος προβλέπεται να γίνεται από δωρεές και χρηματοδοτήσεις ιδιωτών καθώς και από την αξιοποίηση διαφόρων ευρωπαϊκών και άλλων προγραμμάτων χρηματοδότησης. Κεντρική ιδέα της λειτουργίας του είναι ο εθελοντισμός, δηλαδή φοιτητές - κυρίως μεταπτυχιακών προγραμμάτων - καθηγητές κ.λπ. θα συμμετέχουν εθελοντικά στις διάφορες δράσεις που θα αναπτύξει. Ωστόσο, όταν υπάρχει σύνδεση μιας ΜΚΟ με τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τη συμμετοχή φοιτητών στις διάφορες δραστηριότητες ως συμμετοχή στο ένα ή το άλλο μάθημα ή σεμινάριο ή πρόγραμμα ή πρακτική άσκηση... «εθελοντικά» και προφανώς αμισθί.

Κανείς, βέβαια, δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο, μια τέτοια ΜΚΟ να διεκδικήσει τη δημιουργία - μετεξέλιξη και αναγνώρισή της ως πανεπιστημίου. Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετικό δελτίο Τύπου, «το πανεπιστήμιο των Ορέων αποτελεί σύνθετο εγχείρημα συγκρότησης προϋποθέσεων για ολοκληρωμένη παρέμβαση στην ορεινή και νησιωτική περιφέρεια και θεσμική "ομπρέλα" για τη δημιουργία αυτόνομου πανεπιστημίου»...

«ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ
Αλλαγές στο μοντέλο των αναγκών της αγοράς

Πρόταση της Συνόδου των Πρυτάνεων και σενάρια για τα πορίσματα του «διαλόγου»

Με το θέμα της αναμόρφωσης του Λυκείου και του Εξεταστικού ασχολήθηκε - ανάμεσα σε άλλα - η Σύνοδος των Πρυτάνεων που συγκλήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στα Γιάννενα. Ο υπουργός Παιδείας, Αρης Σπηλιωτόπουλος, επισήμανε το περασμένο Σάββατο πως τα πορίσματα του σχετικού «διαλόγου» που διεξάγεται στο πλαίσιο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) υπό τον Γ. Μπαμπινιώτη, θα δημοσιοποιηθούν το Σεπτέμβρη. Ωστόσο, όποιο κι αν είναι το πόρισμα, όποια κι αν είναι η συγκεκριμένη πρόταση, τα αποτελέσματα του «διαλόγου» έχουν προγραφτεί από την πολιτική της ΕΕ που μιλάει για στροφή στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, μείωση του αριθμού των μαθητών που ολοκληρώνουν το Λύκειο και για Πανεπιστήμια που λειτουργούν με τους όρους της αγοράς και άρα ορίζουν τα ίδια τις προϋποθέσεις εισαγωγής φοιτητών με βάση τη θέση τους στην «αγορά» και την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Οι πρυτάνεις ζητούν τη συμμετοχή εκπροσώπου τους στο ΣΠΔΕ, καθώς και να ανοίξει συζήτηση για το Λύκειο και το Εξεταστικό στο Συμβούλιο Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ) προκειμένου να καταλήξει το ΣΑΠΕ σε σχετική πρόταση. Σύμφωνα με τους πρυτάνεις, οι δυο αυτές προτάσεις έγιναν δεκτές από τον υπουργό Παιδείας.

Οι πρυτάνεις διεκδικούν στην παρούσα φάση να έχουν ρόλο τα Πανεπιστήμια στον καθορισμό του αριθμού των φοιτητών και των όρων εισαγωγής και ανάμεσα σε άλλα προτείνουν: Αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς έτσι θα «δίνονται άλλες ουσιαστικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές διέξοδοι στους νέους και νέες και δε θα συνωστίζονται όλοι/ες προ των θυρών των ΑΕΙ», αύξηση της χρηματοδότησης, δυνατότητα εξετάσεων για εισαγωγή και μετά την απόκτηση ορισμένης εργασιακής εμπειρίας, ολοήμερα προγράμματα στα σχολεία, ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και επανεξέταση των επιστημονικών πεδίων.

Για το σύστημα πρόσβασης καθεαυτό, οι πρυτάνεις τονίζουν ότι υπάρχουν εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των υποψηφίων φοιτητών και - με το βλέμμα στραμμένο στο πανεπιστήμιο που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια - σημειώνουν ότι «πρέπει να αρχίσουμε από τώρα το δημόσιο διάλογο για τη διερεύνηση και καταγραφή άλλων συμπληρωματικών ή/και εναλλακτικών κριτηρίων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως βαθμούς Λυκείου, εξετάσεις σε μαθήματα επιλογής, προφορικές εξετάσεις, συνεντεύξεις, πιστοποιημένες γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με το αντικείμενο της Σχολής/Τμήματος, portfolio κ.ά. Προς την κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να ξεκινήσουν τα ίδια τα τμήματα και οι σχολές να προσδιορίζουν ποιο είναι το προφίλ των ατόμων που θέλουν να εκπαιδεύσουν και ποια κριτήρια πρέπει να πληρούν για να εξασφαλίζονται οι προδιαγραφές επιτυχούς φοίτησής τους».

Την ίδια στιγμή, στη δημοσιότητα βγαίνουν διάφορα σενάρια για το πού προσανατολίζεται το ΣΠΔΕ όπου διεξάγεται ο «διάλογος». Σύμφωνα με αυτά, οι προτάσεις του ΣΠΔΕ περιλαμβάνουν πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα που θα καθορίζουν το 50% της βαθμολογίας εισαγωγής, περιφερειακές εξετάσεις καθ' όλη τη διάρκεια του Λυκείου και συνυπολογισμό της προφορικής βαθμολογίας που θα προσμετρούνται κατά 50% στο βαθμό εισαγωγής και δυνατότητα κατοχύρωσης της βαθμολογίας και επανεξέτασης σε όποιο μάθημα επιθυμεί ο υποψήφιος για τον επόμενο χρόνο. Σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις, θα διεξάγονται κυρίως με το σύστημα των πολλαπλών επιλογών, ενώ τα ίδια τα πανεπιστήμια θα συνεργάζονται με τον Εθνικό Φορέα των εξετάσεων και θα συνδιαμορφώνουν τόσο την εξεταστέα ύλη όσο και τους συντελεστές βαρύτητας του κάθε μαθήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ