Eurokinissi |
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την Ιόνια Οδό, είναι ένας αυτοκινητόδρομος 196 χιλιομέτρων και αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η κατασκευή 24 γεφυρών, 4 σηράγγων, 74 κάτω διαβάσεων και 36 άνω διαβάσεων. Την έχει αναλάβει η κοινοπραξία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων ACS GROUP, ΓΕΚ ΑΕ, ΤΕΡΝΑ ΑΕ, FERROVIAL.
Στις δηλώσεις του ο Μ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι «η Ιόνια Οδός μέρα με τη μέρα γίνεται πραγματικότητα. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω ότι έχουμε αυτή τη στιγμή κατασκευάσει το 40% του έργου (...) Εκλεισαν μια σειρά από εκκρεμότητες, εξαιρετικά κρίσιμες για την πρόοδο του έργου της Ιόνιας Οδού, όπως το στρατόπεδο Παπαγεωργίου και μια σειρά από απαλλοτριώσεις, που προχωρούν».
Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με όσα δήλωσε, κατά μήκος του έργου λειτουργούν 10 εργοτάξια (Εύηνος, ανισόπεδος κόμβος Αμβρακίας, γέφυρα Μενιδίου, περιοχή Συκούλα, περιοχή Τούμπανο, όπου βρίσκεται και λατομείο - συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος, Γυμνότοπος, Φιλιππιάδα, Επισκοπικό, Τσαγκαρόπουλου και Πέρδικα). «Σήμερα», πρόσθεσε, «στο έργο απασχολούνται 2.000 εργαζόμενοι και ο αριθμός τους αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται έως τέλος του έτους». Χωρίς βέβαια να αναφέρει τις σχέσεις εργασίας που επικρατούν και κυρίως τις συνθήκες εργασίας που έχουν επιβάλει τα μονοπώλια στους εργαζόμενους.
Ταυτόχρονα, έκανε λόγο για «πολλαπλά οφέλη» στην τοπική οικονομία, «καθώς ο συνολικός αριθμός των επιχειρήσεων που αναμειγνύονται άμεσα στην κατασκευή του έργου ανέρχεται στις 300. Με την ολοκλήρωσή της, η Ιόνια Οδός θα προσφέρει στους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στη διαδρομή Αντίρριο - Ιωάννινα».
Αυτό που δεν αναφέρει βέβαια ο υπουργός είναι ότι στο όνομα της επανεκκίνησης των «μεγάλων έργων», η κυβέρνηση εξασφάλισε στους κατασκευαστικούς ομίλους έως το 2015 πρόσθετη άμεση χρηματοδότηση έως και 1,15 δισ. ευρώ, τα οποία θα προέλθουν από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ιδιωτικών τραπεζών (με εγγύηση βέβαια του Ελληνικού Δημοσίου), τα κονδύλια του ΕΣΠΑ αλλά και άμεση κρατική χρηματοδότηση. Δεν είπε ότι, σύμφωνα με το νόμο, που ψηφίστηκε το Δεκέμβρη του 2013, «το Δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση να διαθέτει» στα μονοπώλια «μέρος των αναλογούντων σε αυτό εσόδων από την εκμετάλλευση των έργων». Δηλαδή, μέρος των όσων εισπράττει το Δημόσιο από τα διόδια. Για να είναι εξασφαλισμένη από όλες τις μπάντες η κερδοφορία των ομίλων, η κυβέρνηση επέβαλε στην αρχή του 2014 αυξήσεις στα διόδια που έφτασαν έως 60%. Σύμφωνα με τους πιο ήπιους υπολογισμούς, το ποσό που θα δοθεί στους ομίλους ανέρχεται στα 8 δισ. ευρώ!
Στη διάρκεια της χτεσινής περιοδείας του υπουργού έγινε σύσκεψη στο εργοτάξιο της Πέρδικας με τη συμμετοχή του περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλ. Καχριμάνη, βουλευτών και εκπροσώπων των ΟΤΑ, όπου συζητήθηκε η πορεία των υπόλοιπων έργων στην περιοχή που χαρακτηρίστηκαν «ζωτικής σημασίας για την Περιφέρεια Ηπείρου», όπως «η αναβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο νέος λιμένας Ηγουμενίτσας και εγγειοβελτιωτικά έργα Αρτας».
Μετά τη σύσκεψη ο υπουργός δήλωσε σχετικά: «Με τα τεράστια αυτά έργα, που για πρώτη φορά εκτελούνται στην περιοχή της Ηπείρου, ουσιαστικά αλλάζει η μοίρα του τόπου αυτού (...) Η μοίρα όμως για να αλλάξει δε θέλει μόνο υποδομές. Χρειάζεται δουλειά, προσπάθεια, συμμετοχή, για να δημιουργήσουμε ανάπτυξη. Η ανάπτυξη έρχεται μέσα από τη συνεργασία, έρχεται μέσα από την προσπάθεια, που πρέπει να κάνει πρωτίστως ο ιδιωτικός τομέας μαζί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Περιφέρεια και την κεντρική κυβέρνηση».