Πέμπτη 4 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Διαδικτυακό «εργαλείο» αγοραίας αξιολόγησης

Ιστοσελίδα ενημέρωσης για πολιτιστικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ (festival.culture.gr) δημιούργησε η Γενική Γραμματεία Πολιτισμού (πρώην υπουργείο Πολιτισμού) ενταγμένη όμως και αυτή στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης του πολιτισμού! Οπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «απώτερος στόχος η συμβολή στη βελτίωση του ποιοτικού επιπέδου των φεστιβαλικών και των εν γένει σημαντικών πολιτιστικών εκδηλώσεων υπό όρους μετρήσιμης πολιτιστικής και αναπτυξιακής - τουριστικής ωφελιμότητας και σταδιακής ουσιαστικής βελτίωσης/έτος των αντίστοιχων μετρήσιμων δεικτών»!

Η ιστοσελίδα «δίνει έμφαση στην προβολή κι ενημέρωση της πολιτιστικής δραστηριότητας της Επικράτειας, όπως αυτή προκύπτει από τη θεσμική δράση στοχευμένης και διαρκούς (επικαιροποίηση - followup) χαρτογράφησής της, μέσω επικοινωνίας και συνεργασίας με τις 13 Περιφέρειες και τους 325 Δήμους της χώρας».

Είναι φανερό ότι στήνεται μία βάση δεδομένων που θα κρίνει τις πολιτιστικές «επιδόσεις» της Τοπικής Διοίκησης με αγοραία - τουριστικά κριτήρια, γεγονός που θα δώσει ακόμη ένα χτύπημα στη σύγχρονη πολιτιστική δημιουργία, η οποία, όπως και η πολιτιστική κληρονομιά, θα προβάλλεται μόνο στο βαθμό που θα εξυπηρετεί τις κάθε φορά ανάγκες του κεφαλαίου ανεξαρτήτως τομέα (τουριστικό, «πολιτιστικό» κλπ).

Επιπλέον, το υπουργείο προωθεί την ιστοσελίδα και ως «σημείο επαφής των Υπηρεσιών Πολιτισμού με τους πολιτιστικούς φορείς» και ως μέσο δικτύωσης των φορέων μεταξύ τους «με άμεση στόχευση την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη συνεργασία μεταξύ κεντρικού φορέα και φορέων Περιφερειακής Πολιτιστικής Πολιτικής, με τελική επιδίωξη, εκτός άλλων κι εν προκειμένω τη διαρκή αξιοποίηση μετρήσιμων σχετικών δεικτών και τη δημιουργία διακριτών οικονομιών κλίμακας».

Οι «συγκεκριμένες στοχεύσεις» του υπουργείου «καθίστανται λυσιτελείς και αναπτυξιακές δράσεις στα πεδία: α. πολιτιστικής ανάπτυξης β. τουριστικής - οικονομικής ωφελιμότητας (βλ. Φεστιβαλικός Τουρισμός) γ. κοινωνικής συνοχής - θετικής παρέμβασης στην εργασιακή απασχόληση, με προοπτική περαιτέρω βελτίωσής τους».

Οι παραπάνω στόχοι είναι η «επιτομή» της μετατροπής του πολιτισμού σε «πηγή» αύξησης της κερδοφορίας του κεφαλαίου, σε συνδυασμό με την ιδεολογική χειραγώγηση και επιβολή πλήρους υπακοής της συνείδησης των εργαζομένων («κοινωνική συνοχή»), αλλά και με την ύπουλη εφαρμογή της πλήρους αποδόμησης των εργασιακών σχέσεων που στον τομέα του πολιτισμού έχουν αναλάβει «εργολαβικά» οι ΜΚΟ και εν γένει το κεφάλαιο με τη μορφή της «κοινωνίας των πολιτών»...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο λαός να γυρίσει την πλάτη στην «Πολιτιστική της πλουτοκρατίας»(2015-12-02 00:00:00.0)
Στην υπηρεσία του κεφαλαίου(2012-03-04 00:00:00.0)
Συντονισμός αντιδραστικής πολιτιστικής πολιτικής(2010-09-03 00:00:00.0)
Τα ...«πολιτιστικά» σχέδια του κεφαλαίου(2009-09-04 00:00:00.0)
Το πρόγραμμα ...της «κοινωνικής συνοχής»(2001-10-07 00:00:00.0)
Ο πολιτισμός θέλει αλληλεγγύη(1996-03-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ