Τετάρτη 17 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΛΓΑΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Νέα αύξηση 40% στην τιμή των διοδίων

Από χτες οι οδηγοί πληρώνουν: 1,4 ευρώ για τα δίκυκλα, από 1 ευρώ. 2,8 ευρώ για τα ΙΧ, από 2 ευρώ. 6 ευρώ για τα φορτηγά με 3 και 3 άξονες, από 4,30 ευρώ. 7 ευρώ για τα φορτηγά με 4 άξονες και πάνω, από 5 ευρώ

Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στα διόδια Μαλγάρων με αίτημα να καταργηθούν όλα τα διόδια.

Motion Team

Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στα διόδια Μαλγάρων με αίτημα να καταργηθούν όλα τα διόδια.
Με αυξήσεις 40%, που πληρώνουν από χτες οι οδηγοί στο σταθμό διοδίων της Εθνικής Οδού στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε το ...μετεκλογικό μπαράζ των αυξήσεων στα χαράτσια των αυτοκινητόδρομων. Το φορομπηχτικό αυτό μπαράζ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 10%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες.

Συγκεκριμένα, από χτες οι οδηγοί στα Μάλγαρα πληρώνουν:

  • 1,4 ευρώ για τα δίκυκλα, από 1 ευρώ.
  • 2,8 ευρώ για τα ΙΧ, από 2 ευρώ.
  • 6 ευρώ για τα φορτηγά με 3 και 3 άξονες, από 4,30 ευρώ.
  • 7 ευρώ για τα φορτηγά με 4 άξονες και πάνω, από 5 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τμήμα αυτό του αυτοκινητόδρομου από τα Μάλγαρα ως το Δερβένι Θεσσαλονίκης ανήκει στο δημόσιο και δεν εντάσσεται στις συμβάσεις παραχώρησης. Ωστόσο, όπως ομολογεί η κυβέρνηση με χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, σημαντικό μέρος των εσόδων από το χαράτσι θα εισπράττει ο ιδιωτικός όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ως αντάλλαγμα για τη μη λειτουργία σταθμού είσπραξης στο Αιγίνιο Πιερίας, που είχε παρουσιαστεί περίπου ως ...κατόρθωμα από τους αρμόδιους υπουργούς!

Το μπαράζ μάλιστα αυτό πρόκειται να συνεχιστεί, καθώς:

  • Μέχρι το τέλος του μήνα διόδια θα πληρώνουν οι οδηγοί και στο τμήμα Τρίπολη - Αθήναιον που παραδόθηκε πρόσφατα. Ο σταθμός είσπραξης έχει ήδη κατασκευαστεί κοντά στην Ασέα (Καλογερικό). Αργότερα, στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, θα λειτουργήσουν δύο ακόμη μετωπικοί σταθμοί, ο ένας κοντά στο Λεύκτρο και ο άλλος κοντά στην Καλαμάτα, αλλά και αρκετοί πλευρικοί σε όλους τους ανισόπεδους κόμβους.
  • Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να μπουν και τα πρώτα διόδια στο Μαλιακό κοντά στις Θερμοπύλες, που θα εκμεταλλεύεται ο όμιλος «Κεντρική Οδός ΑΕ», που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
  • Αυξήσεις στην τιμή των διοδίων μέχρι και κατά 40% πρόκειται να επιβάλει από τις αρχές του 2011 ο ιδιωτικός όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας, ενώ ήδη κατασκευάζει ένα νέο πλευρικό σταθμό είσπραξης στη Λεπτοκαρυά.
  • Ανάλογες αυξήσεις ετοιμάζεται να επιβάλει και ο όμιλος «Νέα Οδός ΑΕ», που εκμεταλλεύεται το τμήμα της Εθνικής Οδού Αθήνα - Σκάρφεια Φθιώτιδας, ενώ σκοπεύει να επιβάλει νέο χαράτσι στο δρόμο Σχηματάρι - Χαλκίδα, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα που κατασκευάζονται αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.
  • Στα μέσα του 2011, ο όμιλος «Ολυμπία Οδός ΑΕ», που εκμεταλλεύεται το τμήμα της Εθνικής Οδού Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος σκοπεύει να λειτουργήσει αμφίπλευρα τους σταθμούς διοδίων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να πληρώνουν και προς τις δύο κατευθύνσεις. Ταυτόχρονα, και άλλοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων, εκτός από αυτούς που λειτουργούν σήμερα στη Νέα Πέραμο και στους Αγίους Θεοδώρους, αναμένεται να στηθούν εντός του 2011 και στο τμήμα της Εθνικής Οδού Ελευσίνα - Κόρινθος.
  • Τέλος, σειρά από σταθμούς διοδίων αναμένεται να λειτουργήσουν το επόμενο εξάμηνο κατά μήκος και της Εγνατίας οδού.

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ