Πέμπτη 1 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
Να γίνουν λαϊκή περιουσία πλοία, ναυπηγεία και λιμάνια

Σε συγκέντρωση της ΚΟΠ του ΚΚΕ για τις θέσεις του Κόμματος σχετικά με τη Ναυτιλία, τα λιμάνια και την ναυπηγοεπισκευή μίλησε χτες το μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ

Απο τη χθεσινή συγκέντρωση στο Πέραμα. Στο βήμα, ο Γ. Μαρίνος
Απο τη χθεσινή συγκέντρωση στο Πέραμα. Στο βήμα, ο Γ. Μαρίνος
Σε μια μαζική συγκέντρωση που διοργάνωσε η ΚΟΠ του ΚΚΕ στην πλατεία Ηρώων στο Πέραμα, με θέμα τις θέσεις του ΚΚΕ για τη Ναυτιλία, τα Λιμάνια και τη Ναυπηγική Βιομηχανία, μίλησε χτες βράδυ ο Γιώργος Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ. Μεταξύ άλλων, σημείωσε:

«Ο Πειραιάς, οι Δυτικές Συνοικίες, το Πέραμα, το Κερατσίνι, η Κοκκινιά, ο Κορυδαλλός έχουν πείρα από τις δραστηριότητες που αφορούν τη ναυτιλία, το λιμάνι, τη ναυπηγοεπισκευή.

Τι γίνεται στη Ναυτιλία; Οι Ναυτεργάτες ζούνε μια πολύ σκληρή ζωή, παράγουν τον πλούτο τον οποίο καρπώνονται οι εφοπλιστές που έχουν στα χέρια τους τα καράβια. Αυτοί κερδίζουν. Εχουν αμύθητες περιουσίες, δισεκατομμύρια δολάρια και χρυσό στα θησαυροφυλάκιά τους.

Τα μεγάλα πλοία που έχουν στα χέρια τους οι Ελληνες εφοπλιστές έφτασαν το 2010 τα 3.996, με μεταφορική ικανότητα εκατομμυρίων τόνων. Κτίζουν καράβια, αγοράζουν από δεύτερο χέρι, βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας ναυτιλίας. Απολαμβάνουν προκλητικά προνόμια που τους παρέχουν όλα τα χρόνια οι αστικές κυβερνήσεις, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας.

Φοροαπαλλαγές, μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις, εντατικοποίηση της δουλειάς, αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης. Τα μεγαθήρια της Ακτοπλοΐας γεμίζουν το λιμάνι του Πειραιά και τα άλλα λιμάνια. Οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι ανταγωνίζονται για το μοίρασμα της αγοράς, γίνονται συνεχώς και πιο επιθετικοί.

Τα αποτελέσματα της καπιταλιστικής ανάπτυξης είναι οδυνηρά για τους ναυτεργάτες. Δραματική συρρίκνωση των θέσεων εργασίας, ανεργία και ανασφάλεια. Χαμηλοί βασικοί μισθοί και κατώτερες συντάξεις. Εντατικοποίηση της δουλειάς. Ληστεία του ΝΑΤ από τους εφοπλιστές και τις αστικές κυβερνήσεις που προκάλεσαν έλλειμμα που ξεπερνάει το 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Μαραζώνει η ναυπηγοεπισκευή

Τι γίνεται στα ναυπηγεία, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος; Εχουμε μια μίζερη, πολύ επικίνδυνη κατάσταση. Ναυπηγεία παραδομένα στο κεφάλαιο, στα χέρια ντόπιων και ξένων επιχειρηματικών ομίλων, που ξεζουμίζουν τους εργαζόμενους οδηγώντας σε πορεία απαξίωσης μια σημαντική υποδομή και χιλιάδες εργαζόμενους, κατόχους μιας σπουδαίας τεχνογνωσίας, μιας αναντικατάστατης πείρας, σημαντική βάση για την ανάπτυξη αυτού του νευραλγικού κλάδου για το καλό του λαού μας.

Η ιδιωτικοποίηση, η παράδοση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην κοινοπραξία της "Abu Dhabi Mar" και της "Thussen Krup", στην κοινοπραξία των Αραβικών και Γερμανικών μονοπωλιακών ομίλων είναι καταστροφική για τους εργαζόμενους, υπονομεύει κυριαρχικά δικαιώματα, το μέλλον της εγχώριας παραγωγής. Απαξιώνουν τη Ζώνη, βασανίζουν χιλιάδες μεταλλεργάτες που τους καταδικάζουν στη χρόνια ανεργία.

Οι Ελληνες εφοπλιστές, που αρμέγουν την ελληνική οικονομία και ληστεύουν το μόχθο χιλιάδων εργαζομένων ναυπήγησαν την τελευταία δεκαετία περίπου δυόμισι χιλιάδες καράβια στα ασιατικά και σε άλλα ναυπηγεία, καταβάλλοντας μυθικά ποσά, καταβάλλοντας πάνω από εκατόν είκοσι δισεκατομμύρια δολάρια, επιλέγοντας τα ελληνικά ναυπηγεία για να κτίσουν μόνο δύο επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία!

Αυτή είναι η κατάσταση που διαμορφώνει η καπιταλιστική ανάπτυξη, ο καταμερισμός που έχει καθοριστεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με την συνενοχή των ελληνικών αστικών κομμάτων.

Λιμάνια στα χέρια των πολυεθνικών

Στο λιμάνι του Πειραιά, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, γίνεται ένα ακόμα μεγάλο έγκλημα. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ το παρέδωσαν στην κινέζικη πολυεθνική COSCO, που κερδίζει ήδη και προσδοκά να κερδίσει τεράστια κέρδη.

Μιλάμε για υποδομή που δημιουργήθηκε με το μόχθο και τα χρήματα του εληνικού λαού, με το μόχθο εκατοντάδων λιμενεργατών που δέχονται μια συντονισμένη επίθεση με σκοπό την κατάργηση κάθε δικαιώματος και βλέπουν τη μαζική αντικατάσταση από εργαζόμενους σε εργολάβους, με άθλιες αμοιβές και τις πιο αντεργατικές εργασιακές σχέσεις.

Δεν σταματάνε εδώ. Παραδίνουν τα πάντα στο μεγάλο κεφάλαιο και καλλιεργούν ψεύτικες προσδοκίες. Το Πρόγραμμα επενδύσεων του ΟΛΠ Ανώνυμη Εταιρεία και το λεγόμενο αναπτυξιακό σχέδιο για τον Πειραιά, αποτελούν κρίκους στην αλυσίδα της καπιταλιστικής ανάπτυξης που έχει κριτήριο το κέρδος των πολυεθνικών, το κέρδος των εφοπλιστών και των άλλων καπιταλιστών που ρουφάνε το αίμα του λαού μας.

Με αυτό το κριτήριο δουλεύουν για τη μετατροπή της χώρας μας σε διεθνές κέντρο μεταφορών - εμπορίου - ενέργειας, τη μετατροπή της Αττικής σε κέντρο χρηματοπιστωτικών, ναυτιλιακών υπηρεσιών, και του Πειραιά σε κέντρο μεταφοράς και διαμετακόμισης εμπορευματοκιβωτίων, για την προώθηση κινέζικων και άλλων εμπορευμάτων στην Ευρώπη, στην Αφρική, στη Μέση Ανατολή, στα Βαλκάνια.

Αλλάζουν τη χρήση των χώρων του λιμανιού, σχεδιάζουν μεγάλα ξενοδοχεία, προετοιμάζουν νέους ντόκους για να γίνει ο Πειραιάς αφετηρία κρουαζιερόπλοιων που θα κινούνται με πληρώματα σκλάβους, στα πλαίσια της πολιτικής της απελευθέρωσης του Καμποτάζ, της κατάργησης κάθε ελέγχου. Αυτήν την ανάπτυξη διαφημίζει το ΠΑΣΟΚ, μαζί με την πλουτοκρατία, για να εγκλωβίσουν την εργατική τάξη, να κοροϊδέψουν τους μικρούς επαγγελματίες.

Η πολυεθνική COSCO και τα άλλα μεγαθήρια, μαζί με τους εφοπλιστές και τους άλλους επιχειρηματίες δεν επενδύουν για την ψυχή της μάνας τους, επενδύουν να αυξήσουν τα κέρδη τους, με καθεστώς ισοπέδωσης των μισθών, των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων, αξιοποιώντας τη χώρα μας για την προώθηση των συμφερόντων τους στην ευρύτερη περιοχή, δίνοντας τη μάχη στον ενδοκαπιταλιστικό ανταγωνισμό.

Προδιαγεγραμμένες τάσεις σε βάρος του λαού

Οι τάσεις είναι προδιαγεγραμμένες. Οι θέσεις εργασίας είναι μετρημένες και θα μειώνονται συνεχώς στα καράβια, στα Ναυπηγεία, στο λιμάνι. Οι δρόμοι που κινείται το χρήμα είναι καθορισμένοι, ανάμεσα στα κρουαζιερόπλοια και στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα με τα οποία οι Tour operatorς έχουν συνάψει συμβάσεις. Τα μικρά μαγαζιά, οι μικρές βιοτεχνίες, οι επαγγελματίες που κινούνται αυτά τα χρόνια με το λιμάνι, θα μπούνε σε μεγάλη περιπέτεια.

Οι δουλειές, οι υπηρεσίες, η αποθήκευση, η συσκευασία θα συγκεντρωθούν σε λίγα χέρια, οι αυτοκινητιστές θα χάσουν έδαφος, τα εμπορευματοκιβώτια θα μεταφέρονται στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου με το τρένο.

Τι θα γίνει με τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη;

Η μονάδα που ετοιμάζει ο ΟΛΠ με την COSCO, με τη Δεξαμενή για τις επισκευές των πλοίων της πολυεθνικής όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα αλλά προδίδει τις επικίνδυνες στοχεύσεις για αλλαγή χρήσης των χώρων, ακόμα μεγαλύτερη συρρίκνωση, μέχρι και διάλυση της Ζώνης, χτυπώντας ακόμα περισσότερο τους μεταλλεργάτες και τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους.

Πρέπει να σημάνει συναγερμός, να εμποδιστούν τα αντεργατικά σχέδια, να αναμετρηθούμε με αυτόν, τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης που υπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων. Αυτό το σχέδιο δεν εγγυάται τίποτα για τους εργαζόμενους του Πειραιά. Δεν εξασφαλίζει το δικαίωμα στην πλήρη-σταθερή εργασία, δεν εξασφαλίζει σύγχρονα κοινωνικά -ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα σε αντιστοιχία με τις δυνατότητες που διαμορφώνει ο παραγόμενος πλούτος, η παραγωγικότητα της εργασίας, η ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας. Δεν εξασφαλίζει τακτικές, ασφαλείς, φτηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, λιμάνια, Ναυπηγεία στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων.

Οσο η εξουσία θα είναι στα χέρια του κεφαλαίου, όσο τα πλοία, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία, γενικότερα τα μέσα παραγωγής, θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών και των άλλων καπιταλιστών, όσο η ανάπτυξη της οικονομίας θα έχει κριτήριο το κέρδος,η ζωή των ναυτεργατών, των μεταλλεργατών, των εργαζόμενων στα λιμάνια, η ζωή των εργατικών - λαϊκών οικογενειών θα χειροτερεύει. Αυτή είναι η πραγματικότητα που είναι ανάγκη να συνειδητοποιηθεί και από τους πιο διστακτικούς.

Απαιτούνται ριζικές αλλαγές

Η ικανοποίηση των αναγκών των ναυτεργατών, των λιμενεργατών, των μεταλλεργατών, η ικανοποίηση, συνολικά των λαϊκών αναγκών απαιτεί ριζικές αλλαγές, απαιτεί να περάσει η εξουσία στα χέρια του λαού μας, ο πλούτος στα χέρια αυτών που τον παράγουν, να γίνουν τα πλοία, τα ναυπηγεία, τα λιμάνια, γενικότερα τα μέσα παραγωγής λαϊκή περιουσία, να στηριχθεί η ανάπτυξη στον κεντρικό σχεδιασμό που θα εκφράζεται σε κλαδικό και περιφερειακό επίπεδο.

Να οργανωθεί εργατικός - κοινωνικός έλεγχος μέσα από τον οποίο θα συμμετέχουν οι εργαζόμενοι, οι λαϊκοί φορείς στην οικοδόμηση της νέας κοινωνίας.

Γι' αυτό παλεύει το ΚΚΕ δίνοντας σκληρό αγώνα για όλα τα προβλήματα των εργαζομένων. Σ' αυτόν το δρόμο ανάπτυξης που κουμάντο θα κάνει ο λαός μπορούν τα ναυπηγεία, οργανωμένα σε ενιαίο - δημόσιο φορέα, να συμβάλλουν σχεδιασμένα στην κατασκευή σύγχρονων πλοίων, στην επισκευή και στη συντήρηση των καραβιών, επεκτείνοντας τη δραστηριότητά τους γενικότερα στις μεταφορές, σε κάλυψη αναγκών της Εθνικής Αμυνας.

Σ' αυτόν το δρόμο ανάπτυξης μπορούμε να έχουμε σύγχρονα αξιόπλοα, ασφαλή ακτοπλοϊκά πλοία, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση όλων των νησιών, με φτηνό εισιτήριο. Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τουριστικά πλοία που θα δώσουν ώθηση, πρώτα απ' όλα, στο λαϊκό τουρισμό, θα συμβάλλουν στην αξιοποίηση της φυσικής ομορφιάς και της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας, στην αναβάθμιση των νησιών αλλά και των παραθαλάσσιων περιοχών της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Ικανοποίηση των μεταφορικών αναγκών της χώρας σε καύσιμα, σε εμπορεύματα στα πλαίσια νέων οικονομικών σχέσεων με άλλα κράτη, στη βάση του αμοιβαίου οφέλους, αξιοποίηση των δυνατοτήτων συμμετοχής των ποντοπόρων πλοίων στις διεθνείς μεταφορές. Σ' αυτόν το δρόμο ανάπτυξης μπορεί να εξασφαλιστεί το δικαίωμα στην πλήρη-σταθερή εργασία, σύγχρονα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, το δικαίωμα στη μόρφωση, στην επαγγελματική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, δωρεάν.

Σ' αυτόν το δρόμο ανάπτυξης μπορούν να αναβαθμιστούν οι κανόνες προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να παρθούν μέτρα ουσιαστικής προστασίας της Υγείας, της ασφάλειας και της ζωής των εργαζομένων, να αποκτήσει άλλη θέση στη ζωή τους ο ελεύθερος χρόνος, η ψυχαγωγία, η ξεκούραση, ο λαϊκός πολιτισμός.

Αυτή είναι η προοπτική της πάλης μας, αυτό πρέπει να κτίσουμε με κόπο, με αυτοθυσία, σε ρήξη με το εκμεταλλευτικό καθεστώς».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ