Την ίδια βέβαια στιγμή μείωση κερδών ή ακόμη και ζημιές παρουσιάζουν μια σειρά άλλες - ακόμη και εισηγμένες - τεχνικές εταιρείες, ενώ πολλές μικρότερες βρίσκονται στα πρόθυρα χρεοκοπίας, καθώς η προσοχή των κυβερνώντων βρίσκεται στα μεγάλα έργα, ενώ τα περιφερειακά, ακόμη κι αν εξυπηρετούν σημαντικές λαϊκές ανάγκες, έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Παράδειγμα: Οι άθλιοι εναλλακτικοί δρόμοι που χρησιμοποιούνται τώρα για την παράκαμψη των Τεμπών.
Ενας ακόμη λόγος - ίσως και ο κυριότερος - της μεγάλης κερδοφορίας των τριών ομίλων που προαναφέραμε, είναι το γεγονός ότι αυτές συμμετέχουν στα έργα των συμβάσεων παραχώρησης τύπου ΣΔΙΤ (Αττική Οδός, Ιόνια Οδός, Ολύμπια Οδός, Ρίο - Αντίρριο κ.ά.), έχοντας εξασφαλίσει σταθερά και μεγάλα κέρδη για δεκαετίες. Πώς; Μα με τα λεφτά του λαού και των εργαζομένων που και χρηματοδοτούν τα έργα αυτά στο μεγαλύτερο ποσοστό για την κατασκευή τους και πληρώνουν πανάκριβα διόδια. Ακόμη και για δρόμους που είναι ανολοκλήρωτοι και τους ταλαιπωρούν ή ακόμη και για δρόμους που ...κλείνουν λόγω κατολισθήσεων!
Φρόντισαν και φροντίζουν γι' αυτούς οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και η πολιτική τους να μη γνωρίσουν καν τι σημαίνει οικονομική κρίση...