Το «Φαιστός» είχε προγραμματισμένη αναχώρηση στις 10 το βράδυ. Ωστόσο από το απόγευμα μπροστά στον καταπέλτη μαζί με το πλήρωμα είχαν παραταχθεί ναυτεργάτες από άλλα καράβια, άνεργοι του κλάδου, αλλά και εργαζόμενοι από κλάδους της στεριάς που έσπευσαν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα που τους απηύθυνε το ΠΑΜΕ.
Η ακινητοποίηση του πλοίου είχε αποφασιστεί από την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ για να ελιχθεί, κάτω από τις πιέσεις των ναυτεργατών, αλλά και για να «πείσει» ότι το πρόβλημα με τις «Μινωϊκές» είναι μεμονωμένο και αποσπασματικό.
Ομως παίρνοντας στα δικά τους χέρια την οργάνωση αυτής της μάχης τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ τη μετέτρεψαν σε βήμα προετοιμασίας για την απεργία της 17ης Δεκέμβρη, που έχει κηρυχθεί από τα δύο σωματεία σε όλα τα καράβια στο λιμάνι του Πειραιά.
Ανέδειξαν, τόσο στο πλήρωμα του «Φαιστός», όσο και στους ναυτεργάτες των άλλων καραβιών που ήταν στο λιμάνι, την επιτακτική ανάγκη η απεργία αυτή να αποτελέσει εφαλτήριο για την κλιμάκωση των απεργιακών αγώνων, για να αποκρουστεί η επίθεση των εφοπλιστών, οι οποίοι ξεκινώντας από τα πλοία των «Μινωϊκών», επιχειρούν να επιβάλλουν ντε φάκτο την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/72 της ΕΕ, ο οποίος προβλέπει την αντικατάσταση των πληρωμάτων με συγκροτημένα δικαιώματα από πληρώματα χαμηλόμισθα και ανασφάλιστα. Καθεστώς που ήδη έχει εφαρμοστεί στα πλοία που έχουν ναυλώσει οι «Μινωϊκές Γραμμές» από τον όμιλο «Γκριμάλντι» και είναι δρομολογημένα στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία, όπως το καράβι «CRUISE EUROPA». Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έχουν απευθύνει το κάλεσμα σε όλους τους ναυτεργάτες να πρωτοστατήσουν στην οργάνωση και την περιφρούρηση της απεργίας στις 17 του μήνα και να συγκροτήσουν επιτροπές αγώνα μέσα και έξω από τα καράβια.