Κυριακή 18 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
H ΣΥΜΒΑΣΗ ME ΤΗΝ COSCO
Μνημόνιο ενίσχυσης των μονοπωλίων

Τι προβλέπει η συμφωνία που έκανε νόμο η κυβέρνηση της ΝΔ και στηρίζεται στο θεσμικό πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ

Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, έκτασης 690.000 τετραγωνικών μέτρων, με την υποδομή και ανοδομή του, τα δυσθεώρητα κέρδη και την τεράστια δυναμικότητα των 2,6 εκατ. TEU (μονάδα μέτρησης, που σημαίνει «εμπορευματοκιβώτιο») παραχωρείται στο μονοπωλιακό κεφάλαιο και συγκεκριμένα στην κινεζική πολυεθνική εταιρεία COSCO. Η σύμβαση παραχώρησης, που το Μάρτη έγινε νόμος από τη κυβέρνηση της ΝΔ και στηρίζεται στο θεσμικό πλαίσιο που είχε διαμορφώσει πριν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, παραδίδει τα κλειδιά του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας στον πολυεθνικό όμιλο, με συνέπειες απροσδιόριστες συνολικά σε βάρος των εργαζομένων της χώρας, της κάθε εργατικής, λαϊκής οικογένειας. Συνθλίβει, δε, κάθε εργασιακό δικαίωμα που είχαν κατακτήσει οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ.

Η κινεζική πολυεθνική καλείται να καταβάλει το ποσό των 50.000.000 ευρώ εφάπαξ στον ΟΛΠ, προκειμένου να αποκτήσει το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται αυτό το χρυσωρυχείο - την περιουσία που έχει χτιστεί από τους εργαζόμενους με ιδρώτα, αλλά και αίμα - μέχρι και 50 χρόνια.

Το κατώτερο όριο παραχώρησης ορίζεται στα 30 χρόνια. Η διάρκεια της σύμβασης αυξάνεται υποχρεωτικά στα 35 χρόνια, «εφόσον ολοκληρωθεί» από την εταιρεία ανάδοχο «το λιμενικό έργο στην ανατολική πλευρά της προβλήτας ΙΙΙ εντός του συμφωνημένου χρονοδιαγράμματος».

«Η ΟΛΠ ΑΕ διατηρεί το δικαίωμα μονομερούς παράτασης της διάρκειας της παραχώρησης για περίοδο πέντε επιπλέον ετών». Φτάσαμε, δηλαδή, αισίως τα 40, τα οποία όπως αναφέρεται μπορούν να γίνουν 42, ενώ σε αυτά μπορούν να προστεθούν άλλα πέντε έτη, από παρατάσεις «λόγω γεγονότων Ανωτέρας Βίας».

Να σημειωθεί σχετικά με την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, αυτή πλήττει την πόλη του Περάματος, καθώς, εναπομείναντες ελεύθεροι χώροι της μετατρέπονται σε μάντρα για κοντέινερς, ενώ απειλείται ευθέως και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη που αποτελεί προέκταση της προβλήτας.

Γκέτο της «ελεύθερης αγοράς εργασίας»

Σε ό,τι αφορά τους 1.221 υπαλλήλους (χειριστές, μηχανικούς, τεχνικούς κ.λπ.) του ΟΛΠ και τους 380 λιμενεργάτες, τα εργασιακά τους δικαιώματα τινάζονται στον αέρα και το ΣΕΜΠΟ παραδίδεται «πεντακάθαρο». Από το κείμενο της σύμβασης γίνεται ολοφάνερο ότι ετοιμάζεται ένα απέραντο εργασιακό γκέτο. Στο άρθρο 27, αναφέρεται: «Για την ομαλή λειτουργία του Ν. ΣΕΜΠΟ και την εύρυθμη εξυπηρέτηση των χρηστών του, για τους πρώτους 6 μήνες» από την ημέρα εγκατάστασης της πολυεθνικής, «το Ν. ΣΕΜΠΟ θα λειτουργήσει με το προσωπικό της ΟΛΠ ΑΕ», η οποία χαρακτηρίζεται ως ..«υπεργολάβος». «Το ανωτέρω διάστημα - συνεχίζει- των 6 μηνών θα μπορεί να παραταθεί κατόπιν επιθυμίας της ΟΛΠ ΑΕ κατά δύο μήνες». Ο λόγος είναι η εκπαίδευση του νεοπροσλαμβανόμενου προσωπικού της COSCO.

Οσον αφορά ακριβώς αυτούς που θα προσληφθούν από την πολυεθνική αναφέρεται: «Από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης», η ΣΕΠ δηλαδή η εταιρεία της πολυεθνικής, «θα έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το δικό της προσωπικό με τους κανόνες της εργατικής νομοθεσίας και της ελεύθερης αγοράς εργασίας»! «Συγχρόνως - συνεχίζει - έχει το δικαίωμα να προσλαμβάνει το προσωπικό της ΟΛΠ ΑΕ που επιθυμεί να αποχωρήσει από την ΟΛΠ ΑΕ και να εργασθεί» στη ανάδοχη εταιρεία, χωρίς όμως να διευκρινίζει τις σχέσεις εργασίας. Επίσης, η πολυεθνική «υποχρεούται για την κάλυψη τουλάχιστον του 10% των αναγκών της σε προσωπικό, να προσλαμβάνει κατά προτεραιότητα τα τέκνα των υπαλλήλων της ΟΛΠ ΑΕ» με τις εργασιακές σχέσεις βέβαια της ...«αγοράς».

Οταν τελειώσει η δουλειά των «παλαιών» εργαζομένων ήδη βρίσκεται σε ισχύ ξεχωριστός νόμος που προβλέπει, εθελούσιες εξόδους και μετατάξεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ