Με ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους ναυτεργάτες δρομολογούνται τα πλοία του Ομίλου Grimaldi
Σήμερα Πέμπτη, ο ιταλικός όμιλος εγκαινιάζει στο λιμάνι της Πάτρας το νεότευκτο επιβατηγό πλοίο του «CRUISE EUROPA» με σημαία Ιταλίας του οποίου η σύνθεση του πληρώματος, αποτελεί πρόκληση. Με βάση τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως ο 3577/92, του οποίου την πλήρη εφαρμογή αξιώνουν και οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, ο όμιλος έχει ναυτολογήσει έναν μικρό αριθμό Ιταλών ναυτεργατών ως πλήρωμα ασφαλείας, για τους οποίους ισχύει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ιταλίας. Ενώ το υπόλοιπο πλήρωμα που αποτελείται από Ρουμάνους και Βούλγαρους ναυτεργάτες είναι υπό καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στο «ΖΕΥΣ ΠΑΛΛΑΣ» του Ομίλου, που ήδη είναι δρομολογημένο στη γραμμή.
Αυτά τα δύο πλοία επί της ουσίας αξιοποιούνται ως πολιορκητικός κριός, για να «σπάσουν» τα συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα άλλα επιβατηγά πλοία της γραμμής αλλά και γενικά τα δικαιώματα των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας. Αλλωστε, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έχουν εξαπολύσει σφοδρή επίθεση στους ναυτεργάτες, παραβιάζοντας πλήρως τη Συλλογική Σύμβαση σε σημείο να αμφισβητούν και το αυτονόητο δικαίωμα της καταβολής των μισθών, ενώ έχουν κουρελιάσει και την υποχρεωτική δεκάμηνη επάνδρωση τω ακτοπλοϊκών πλοίων.
Χτες το πρωί κάτω από τις πιέσεις των ταξικών ναυτεργατικών Ενώσεων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έγινε έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ. Η πλειοψηφία, πιστή στην τακτική της υποταγής στους εφοπλιστές και τη σύμπλευσή της με την φιλοεφοπλιστική αντιλαϊκή πολιτική ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, απέρριψε την πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων για απεργιακές κινητοποιήσεις με διεκδικητικό πλαίσιο αντίστοιχο των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών. Αρκέστηκαν να αποφασίσουν έλεγχο στα επιβατηγά πλοία του ομίλου Grimaldi και ενημέρωση για αυτές τις εξελίξεις τους ναυτεργάτες των υπόλοιπων πλοίων της γραμμής.
Καμιά προσπάθεια ποινικοποίησης των αγώνων και τρομοκράτησης των εργαζομένων δε θα σταματήσει τη δράση των ταξικών δυνάμεων, σημειώνει η Εκτελεστική Γραμματεία
Σε πάλη και οργάνωση ενάντια στην επιχείρηση ποινικοποίησης των εργατικών αγώνων καλεί τους εργάτες, με ανακοίνωσή της, η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ, με αφορμή την πρόσφατη καταδίκη στελεχών του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά που πρωτοστάτησαν στην περιφρούρηση απεργιακής κινητοποίησης. Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ έχει ως εξής:
«Το ΠΑΜΕ καταδικάζει το νέο κρούσμα ποινικοποίησης απεργιακής κινητοποίησης αυτή τη φορά ενάντια στα στελέχη του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά. Οι συνδικαλιστές Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου, ο Ιορδάνης Πουντίδης μαζί με τον Σωτήρη Παπασωτηρίου και τον Μύρωνα Σημαντίρη καταδικάστηκαν σε δυόμισι μήνες φυλάκισης γιατί το 2005 περιφρούρησαν την απεργία που είχαν κηρύξει όλα τα σωματεία της Ζώνης, σταματώντας την εργοδοσία στο Ναυπηγείο ΨΙΧΑΛΗΣ όπου οργίαζε και η "μαύρη" και ανασφάλιστη εργασία.
Η προχθεσινή δίκη είναι μια από τις 90 και περισσότερες που έχουν τα στελέχη του Συνδικάτου μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα, ως αποτέλεσμα της σταθερής ταξικής αγωνιστικής στάσης τους. Η εργοδοσία με την αξιοποίηση των κατασταλτικών μηχανισμών του κράτους προσπαθεί και με αυτόν τον τρόπο να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους και το συνδικαλιστικό κίνημα. Είναι στο πνεύμα του γνωστού προέδρου του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά για τα "τελεσθέντα εγκλήματα»" όσων αγωνίζονται και η "ανεξάρτητη" Δικαιοσύνη προσπαθεί να υπερασπιστεί τα «δίκαια» της εργοδοσίας με όλους τους τρόπους.
Αν η αντεργατική πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αποθρασύνει την εργοδοσία και τα στηρίγματά της, οι εργαζόμενοι έχουν τη δύναμη να υπερασπιστούν τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις τους και καμία κυβέρνηση, καμία εργοδοσία, κανένας δικαστής δε θα καταφέρει να τους λυγίσει, να τους τρομοκρατήσει, να τους κάνει να συμβιβαστούν με το άδικο, να υποταχτούν στην πολιτική του κεφαλαίου. Αυτές οι "καταδίκες" για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα είναι τίτλοι τιμητικοί, είναι πιστοποιητικά υπεράσπισης των δικαιωμάτων της εργατικής τάξης και το ΠΑΜΕ έτσι τα εκλαμβάνει.
Το ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα και όλους τους εργαζόμενους να καταδικάσουν τη μέθοδο τρομοκράτησης συνδικαλιστών και εργαζομένων με τις δικαστικές διώξεις και καταδίκες. Να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στην αντεργατική πολιτική. Να παλέψουν, να υπερασπιστούν και να διεκδικήσουν λύσεις που να ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες τους.
ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΚΡΑΤΗ».
Με απολύσεις ναυτεργατών απειλούν την ίδια ώρα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, σημειώνουν η ΝΕ Καβάλας και η ΑΕ Θάσου του ΚΚΕ
Την περικοπή πολλών δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας - Θάσου για το διάστημα Οκτώβρη - Απρίλη καταγγέλλει το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι οι εταιρείες απειλούν με απολύσεις ναυτικών και καπετάνιων, για να περιορίσουν δραστικά τις εργασίες και τις δαπάνες για τη συντήρηση των πλοίων. Το Συνδικάτο ζητά να ισχύσουν ημερησίως 12 δρομολόγια ανάμεσα σε Λιμένα - Κεραμωτή και 4 ανάμεσα σε Πρίνο - Καβάλα, ενώ για τις εργασίες συντήρησης των πλοίων τονίζει ότι πρέπει να διεξαχθούν μόνο όταν αυτά βρίσκονται σε ακινησία, προειδοποιώντας παράλληλα με αγωνιστικές κινητοποιήσεις.
Παρέμβαση για το ζήτημα κάνουν με ανακοίνωσή τους η Νομαρχιακή Επιτροπή Καβάλας του ΚΚΕ και η Αχτιδική Επιτροπή Θάσου του ΚΚΕ. Καταγγέλλουν πως αυτά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που προωθεί η ΕΕ και υπηρετούν πιστά όλες οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ετσι χαρακτηρίζει πρόκληση το δήθεν ενδιαφέρον και την αγανάκτηση που εξέφρασαν πρόσφατα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για τη μείωση των δρομολογίων, αφού όπως σημειώνει, «επί των ημερών του ΠΑΣΟΚ ψηφίστηκαν οι νόμοι που απελευθερώνουν τα δρομολόγια και κάνουν ό,τι θέλουν οι εταιρείες χωρίς να δίνουν σημασία σε κανέναν».
Καλούν σε αγώνα συντονισμένο και διαρκή με τη συμμετοχή των τοπικών φορέων, στην προοπτική διεκδίκησης ριζικών πολιτικών και κοινωνικών αλλαγών, με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Το ΚΚΕ προτείνει: Καθημερινή και απρόσκοπτη σύνδεση της Θάσου με την ηπειρωτική Καβάλα, ανάλογα με τις ανάγκες των κατοίκων και όχι εις βάρος τους αλλά και ανάλογα με τις υποδομές της περιοχής (π.χ. να αποσυμφορηθεί το λιμάνι της Κεραμωτής και να ενισχυθούν τα λιμάνια της Καβάλας και της Περάμου). Μείωση των τιμών των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των πλοίων κατά 50%, ειδικά μέτρα για τα ΑμΕΑ, τους πολύτεκνους, τους συνταξιούχους και τους φοιτητές - μαθητές. Πλήρη σταθερή δουλειά για τους ναυτεργάτες, 5ήμερο - 7ωρο - 35ωρο, να μη γίνει καμία απόλυση. Πάλη για την ανατροπή της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας που προβλέπει την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας. Πάλη για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ώστε να οργανωθεί η ακτοπλοΐα προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των ναυτεργατών.