Τετάρτη 10 Δεκέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΕΚΑ
«Τρέχει» για μία πώληση και δύο διαδρόμους

Την έγκριση της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ από την ΕΕ και την ένταξη του «East - Med» και του «Κεντρικού Διαδρόμου» στα έργα «κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος» προωθεί το υπουργείο

Το «χαρτί» της περιβόητης «ενεργειακής ασφάλειας» των ευρωενωσιακών μονοπωλίων παίζει η κυβέρνηση, μπλέκοντας παράλληλα το λαό βαθύτερα στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.
Το «χαρτί» της περιβόητης «ενεργειακής ασφάλειας» των ευρωενωσιακών μονοπωλίων παίζει η κυβέρνηση, μπλέκοντας παράλληλα το λαό βαθύτερα στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.
Την επίσπευση των διαδικασιών για την οριστική έγκριση από την Κομισιόν του «αγωγού Ανατολικής Μεσογείου» (East - Med Corridor) και του λεγόμενου «Κεντρικού Διαδρόμου», αλλά και της εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ από την αζέρικη «Socar», επιδιώκει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθώς τα σχέδια αυτά συνδέονται άμεσα με τις επιδιώξεις των εγχώριων μονοπωλίων να αναβαθμίσουν γεωστρατηγικά το ρόλο τους στην ευρύτερη περιοχή. Ως «ατού» σε αυτά τα παζάρια, η ελληνική κυβέρνηση προβάλλει την περιβόητη «ενεργειακή ασφάλεια» της ΕΕ, την προσπάθεια δηλαδή των ευρωενωσιακών μονοπωλίων να εξασφαλίσουν τον απρόσκοπτο ανεφοδιασμό τους με φθηνό καύσιμο, στο φόντο των εντεινόμενων ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και συγκρούσεων.

«Πλασάρισμα» του αγωγού «East - Med»

Στο περιθώριο του χτεσινού Συμβουλίου υπουργών Ενέργειας της ΕΕ στις Βρυξέλλες - κατά τη διάρκεια του οποίου συμφωνήθηκε η ολοκλήρωση της «εσωτερικής αγοράς ενέργειας» - ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γ. Μανιάτης και ο Κύπριος ομόλογός του Γ. Λακκοτρύπης συναντήθηκαν με τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν, αρμόδιο Επίτροπο για την «Ενεργειακή Ενωση» της ΕΕ, M. Sefcovic, με θέμα τις «προοπτικές αξιοποίησης των αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Στη συνάντηση - στην οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί να συμμετάσχει και ο Ισραηλινός υπουργός Ενέργειας, κάτι που δεν έγινε εξαιτίας «επειγουσών προεκλογικών υποχρεώσεών του» - οι δύο υπουργοί υπογράμμισαν «τη σημασία για την ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ» του διαδρόμου φυσικού αερίου «East - Med Corridor», ο οποίος θα προωθεί τα αποθέματα φυσικού αερίου από την υπεράκτια περιοχή της Κύπρου και του Ισραήλ στην Ηπειρωτική Ευρώπη.

Ο «East - Med» θα διαθέτει χωρητικότητα αντίστοιχη του «Νοτίου Διαδρόμου» (τμήμα του οποίου είναι και ο ΤΑΡ), της τάξεως των 8 - 12 bcm (δισ. κ.μ.) ετησίως, με τους άμεσα ενδιαφερόμενους - δηλαδή την Ελλάδα, το Ισραήλ και την Κύπρο - να προσπαθούν να πείσουν τις Βρυξέλλες ότι με την υλοποίησή του θα προστεθεί «μία ακόμη εναλλακτική πηγή και όδευση για τις ευρωπαϊκές χώρες, τη στιγμή ακριβώς που η αναζήτηση τέτοιων οδεύσεων έχει αναχθεί σε στρατηγική προτεραιότητα από την ΕΕ».

Οπως ανέφερε ο Γ. Μανιάτης, ο «East - Med» διαθέτει το πλεονέκτημα ότι θα διέρχεται εξολοκλήρου από κράτη - μέλη της ΕΕ, επομένως «ταυτίζεται απολύτως με τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις της ΕΕ, ενώ οι προμελέτες καταδεικνύουν ότι ο αγωγός είναι τόσο τεχνικά εφικτός όσο και οικονομικά βιώσιμος».

Παράλληλα, ο Γ. Μανιάτης συζήτησε με τον M. Sefcovic και το ζήτημα της εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ από τη SOCAR, η οποία - αποτυπώνοντας τους εντονότατους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς γύρω από τις πηγές και τους διαύλους μεταφοράς της Ενέργειας - βρέθηκε υπό τον έλεγχο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Κομισιόν για το κατά πόσο το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς ανταποκρίνεται στους «κανόνες ανταγωνισμού» της ΕΕ. Ο Γ. Μανιάτης κάλεσε τον αρμόδιο Επίτροπο «να συνεισφέρει στην επίσπευση της διαδικασίας ολοκλήρωσης έγκρισης της συναλλαγής».

Κοινή διακήρυξη για τον «Κάθετο Διάδρομο»

Ενα ακόμη σχέδιο που «πλασάρει» η ελληνική κυβέρνηση στους εταίρους της στην ΕΕ είναι ο λεγόμενος «Κάθετος Διάδρομος», το οποίο πλέον στηρίζουν και η Βουλγαρία με τη Ρουμανία. Πρόκειται για ένα νέο αγωγό που θα ενώνει τα δίκτυα φυσικού αερίου των τριών χωρών μέσω διασυνδετήριων αγωγών μεταξύ τους καταρχήν και στη συνέχεια και με άλλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, ο «Κάθετος Διάδρομος» θα μεταφέρει ποσότητες αερίου 3 - 5 bcm το χρόνο, που θα προέρχονται από το ελληνικό δίκτυο μέσω του σταθμού υγροποίησης στη Ρεβυθούσα, τον αγωγό TAP, αλλά και από το νέο πλωτό σταθμό αεριοποίησης στη Β. Ελλάδα.

Σε Κοινή Διακήρυξη για το παραπάνω έργο, που συνυπογράφουν ο Γ. Μανιάτης, με το Ρουμάνο και Βούλγαρο ομόλογό του, οι τρεις υπουργοί «εκφράζουν τη στήριξή τους στην ανάπτυξη του "Κάθετου Διαδρόμου", μέσω της υλοποίησης των έργων κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ και της συμπλήρωσης των "συνδετικών δεσμών" που απουσιάζουν μεταξύ των χωρών, καλούν, δε, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να στηρίξουν πολιτικά και οικονομικά την πρωτοβουλία αυτή».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ