Τρίτη 25 Νοέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Ενισχύει τους επιχειρηματικούς ομίλους η ιδιωτικοποίηση

Ακάθεκτη προχωρά η συγκυβέρνηση τους σχεδιασμούς της για την παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στα ιδιωτικά μονοπώλια, καθώς χτες, όπως έγινε γνωστό, το ΤΑΙΠΕΔ έκανε δεκτές και τις τρεις τεχνικές προσφορές, που είχαν καταθέσει τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) - METKA, FRAPORT - SLENTEL και VINCI Airports - ΑΚΤOR, ενώ σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στο άνοιγμα των φακέλων των οικονομικών προσφορών των τριών υποψήφιων επενδυτών. Τα αεροδρόμια που η κυβέρνηση έχει «βγάλει στο σφυρί» είναι αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο, Ακτιο και Καβάλα (ομάδα Α) και σε Ρόδο, Κω, Σάμο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη και Σκιάθο (ομάδα Β').

Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών με δυνατότητα επέκτασης επιπλέον 10, ενώ ως «αντάλλαγμα» οφείλει να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμισή τους ύψους 200-250 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης τετραετίας. Πάντως, το παραπάνω ποσό - σύμφωνα με στοιχεία που έχει καταθέσει η ΟΣΥΠΑ - εξασφαλίζεται από τα έσοδα των ίδιων των αεροδρομίων και θα μπορούσαν οι επενδύσεις να γίνονταν υπό το σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς, δίχως αυτά να παραδοθούν σε κανέναν ιδιώτη.

Παρέμβαση του ΚΚΕ

Το περασμένο Σάββατο, πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις σε πολλές πόλεις της χώρας ενάντια στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης, με το ΚΚΕ να συμμετέχει σε αυτές, εκφράζοντας την αντίθεσή του στα καταστροφικά σχέδια της συγκυβέρνησης. Στη μεγάλη κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά από μαζικούς φορείς του νομού, παρευρέθηκε κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής την Δ. Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτή του Κόμματος, η οποία με δήλωσή της υπογράμμισε ότι «η ιδιωτικοποίηση δεν πρέπει να περάσει».

Συγκεκριμένα, η Δ. Μανωλάκου σημείωσε: «Η ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα Χανίων εντάσσεται στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης και της ΕΕ. Αυτή η ιδιωτικοποίηση δεν πρέπει να περάσει γιατί θα έχει τραγικές συνέπειες. Εδώ δίπλα είναι η 115 ΠΜ της πολεμικής αεροπορίας, η δεύτερη σε μέγεθος και δύναμη πτέρυγα στην Ελλάδα και αυτό σημαίνει ότι υποθηκεύεται η ασφάλεια του νησιού. Επίσης, θα υπάρχουν σοβαρές συνέπειες για τους εργαζομένους του αεροδρομίου, οι οποίοι όχι μόνο θα απολυθούν, όχι μόνο θα περάσουν νέες εργασιακές σχέσεις αλλά θα τσακιστούν ό,τι δικαιώματα υπάρχουν. Επίσης, οι επιπτώσεις θα αφορούν όλο το λαό της δυτικής Κρήτης καθώς θα αυξηθούν τα τέλη, τα εισιτήρια, θα επηρεάσει διάφορους κλάδους όπως για παράδειγμα τους ταξιτζήδες που θα πρέπει να πληρώνουν για να μπουν στο αεροδρόμιο. Αρα, μέσα σε αυτήν τη σκληρή λιτότητα το κόστος μεταφοράς θα πάει στα ύψη. Οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις - ιδιωτικοποιήσεις εξυπηρετούν μια χούφτα μεγαλοεπιχειρηματιών και τα κέρδη τους. Διεκδικούμε η κρατική περιουσία να μείνει και να λειτουργεί υπέρ του λαού, για ασφαλείς και φθηνές μεταφορές που θα συμβάλουν και στις αναπτυξιακές δυνατότητες του νησιού».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ