Πέμπτη 2 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Θεωρεί περιττή τη Φυσική Αγωγή στα σχολεία

Είναι περιττό για τη συγκυβέρνηση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία. Αυτό επιβεβαίωσε πλήρως προχτές το απόγευμα ο υφυπουργός Παιδείας Αλ. Δερμεντζόπουλος από το βήμα της Βουλής, απαντώντας στη σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας.

Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα στοιχεία που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, τα τελευταία χρόνια σταδιακά μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Φέτος μειώθηκε κατά μία ακόμα ώρα στην Α' Γυμνασίου και στη Β΄ Λυκείου. Συνολικά το τρέχον έτος 2014 - 2015 οι ώρες της Φυσικής Αγωγής διαμορφώνονται ως εξής: Δύο ώρες ανά βδομάδα στην Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, 2 ώρες τη βδομάδα στην Α΄ Λυκείου, 1 ώρα τη βδομάδα στη Β΄ Λυκείου και 2 ώρες στη Γ΄ Λυκείου. Δεν υπάρχει ώρα για το μάθημα της Σωματικής Αγωγής στη Γ' Τάξη των Επαγγελματικών Λυκείων. Ακόμα, στο Δημοτικό Σχολείο οι ώρες, ενώ θα έπρεπε να είναι αυξημένες, παραμένουν στις δύο ώρες τη βδομάδα σε όλες τις τάξεις και τέσσερις στα ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία! Δεν υφίσταται Φυσική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, όπου φοιτούν παιδιά με κινητικά προβλήματα και η Φυσική Αγωγή είναι απολύτως απαραίτητη, δεν υπάρχει καν καθηγητής!

Στη σαφή και ξεκάθαρη ερώτηση του Γ. Γκιόκα «τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση προκειμένου να αυξηθούν οι ώρες Φυσικής Αγωγής στο σχολείο, σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε ηλικίας», με δεδομένο ότι «οι έρευνες και οι μελέτες που έχουν γίνει γι' αυτό το θέμα μιλούν για τουλάχιστον τριάντα λεπτά κάθε μέρα συμμετοχής των παιδιών σε έντονη ή μέτρια κινητική δραστηριότητα», η απάντηση του υφυπουργού ήταν η εξής: «Από τότε που η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανέλαβε, θεωρεί και θεώρησε πολύ σημαντικό το ρόλο της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση. Εξ αυτού, λοιπόν, του λόγου, σε πρώτο επίπεδο, αυτό φάνηκε από την αύξηση της μίας ώρας ακόμα που δώσαμε στη Γ΄ Λυκείου (σ.σ.: για να γίνουν... δύο οι ώρες τη βδομάδα). Πέρα από αυτό, μέσα από τις παράλληλες δράσεις του κοινωνικού σχολείου, που το ίδιο το υπουργείο συντονίζει και προκαλεί, θα σας πω ότι βασικός πυλώνας του κοινωνικού σχολείου είναι η Φυσική Αγωγή. Μέσα, λοιπόν, από το κοινωνικό σχολείο αναπτύσσονται άξονες και δράσεις σχετικές με την άθληση, τη διατροφή και τον ολυμπισμό». Απογειώνοντας την κοροϊδία, πρόσθεσε πως: «Συνεχίζεται σε νέα πια μορφή το πρόγραμμα "Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ", το υπουργείο Παιδείας συνεργάζεται άμεσα με φορείς και οργανισμούς όπως είναι η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, σε προγράμματα μιας ευρύτερης αθλητικής παιδείας. Φέτος, εφαρμόζουμε το καινοτόμο πρόγραμμα "Kids' Athletics" που επεκτείνεται σε πανελλαδικό επίπεδο» και «για να σηματοδοτήσουμε αυτήν την αναγκαιότητα, αυτήν την προσοχή που εμείς οι ίδιοι δίνουμε, μεθαύριο τη Δευτέρα, την πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτώβρη, την θεσμοθετήσαμε ως πανελλήνια μέρα του σχολικού αθλητισμού». Με άλλα λόγια, αυτό που προκύπτει από τις δήθεν δράσεις που αράδιασε ο υφυπουργός είναι ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να λάβει κανένα μέτρο! Μάλιστα, δε δίστασε να επιρρίψει ευθύνες και στους ίδιους τους καθηγητές, λέγοντας ότι: «Ολα τα συζητάμε, όλα τα βλέπουμε και τα κάνουμε σε συνεργασία με το σώμα των καθηγητών της Φυσικής Αγωγής».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε ότι: «Αυτήν τη στιγμή η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες είναι κινητικά αδρανής. Το ποσοστό των υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας την Ελλάδα στις πρώτες χώρες σε επίπεδο Ευρώπης. Εχει πέσει ο μέσος όρος ηλικίας εμφάνισης σοβαρών ασθενειών, όπως των καρδιαγγειακών νοσημάτων, των μυοσκελετικών διαταραχών, των ψυχικών παθήσεων, που σε συνδυασμό με την κακή διατροφή εμφανίζονται πάρα πολύ νωρίς».

Υπογράμμισε ότι η έλλειψη της διδασκαλίας Φυσικής Αγωγής από τα σχολεία: «Είναι συνειδητή πολιτική επιλογή, που αφενός έχει να κάνει με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο σχολείο όλα τα προηγούμενα χρόνια, ότι δηλαδή το σχολείο χάνει και αυτόν το ρόλο που είχε στη διαμόρφωση προσωπικότητας, στο να δίνει ουσιαστικές γνώσεις, και εξαντλεί το ρόλο του σε ορισμένες αποσπασματικές γνώσεις, δεξιότητες επί της ουσίας - φυσικά σε ένα τέτοιο σχολείο η φυσική αγωγή περιττεύει ή περιθωριοποιείται - και από την άλλη μεριά έχει να κάνει με μια διαδικασία εμπορευματοποίησης μιας σειράς αναγκών, μεταξύ των οποίων είναι και η Φυσική Αγωγή και ο αθλητισμός».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ