Κυριακή 3 Φλεβάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Σχέδια επικίνδυνα για ναυτεργάτες, νησιώτες, όλο το λαό

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης

Με τα σχέδια της κυβέρνησης οι εφοπλιστές θα μπορούν να καταργούν δρομολόγια όποτε θέλουν

Phasma

Με τα σχέδια της κυβέρνησης οι εφοπλιστές θα μπορούν να καταργούν δρομολόγια όποτε θέλουν
Σκέτη πρόκληση για όλο το λαό ήταν η επιστολή με την οποία η κυβέρνηση, την περασμένη Παρασκευή, ουσιαστικά βάφτιζε τον αγώνα των ναυτεργατών εμπόδιο για την «ομαλή διεξαγωγή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», την «αποκοπή των κατοίκων της νησιωτικής χώρας από την ηπειρωτική Ελλάδα», την «έλλειψη βασικών ειδών πρώτης ανάγκης καθώς και του απαραίτητου υγειονομικού υλικού» στα νησιά.

Η αλήθεια είναι ότι η πολιτική που υπηρετεί τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου και εγκαταλείπει την ακτοπλοΐα στον έλεγχο των εφοπλιστών είναι αυτή που προκαλεί προβλήματα και στους νησιώτες και σε όλο το λαό που χρειάζεται ασφαλείς, σύγχρονες και φτηνές θαλάσσιες μεταφορές.

Απόδειξη γι' αυτό είναι και το νομοσχέδιο με τίτλο: «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», το οποίο η κυβέρνηση ετοιμάζει ως νέο δώρο στους εφοπλιστές και αντιπαλεύουν οι ναυτεργάτες.

Ενδεικτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει:

  • Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αρχίζοντας από τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και το ξεχαρβάλωμα των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ξεκινώντας καταρχήν από τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, καμαρότους κ.ά.), τους οποίους αποβάλλει από την οργανική σύνθεση. Οι οργανικές συνθέσεις είναι άμεσα συνδεδεμένες με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Χτύπημα στις οργανικές συνθέσεις σημαίνει ότι τίθενται ζωές σε κίνδυνο.
  • Διαμορφώνεται έτσι καθεστώς «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, απληρωσιάς στα καράβια και δουλεμπορίου. Ηδη σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας τα πληρώματα είναι απλήρωτα πάνω από μισό χρόνο. Αυτή την περίοδο 109 ναυτεργάτες από 7 επιβατηγά πλοία βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους. Το ΝΑΤ θα δεχτεί τη χαριστική βολή.
  • Κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης. Δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να βάζουν πλοία σε όποια γραμμή θέλουν, για όσο διάστημα τους συμφέρει, καθορίζοντας αυτοί τις τιμές στα εισιτήρια. Δηλαδή, ξεχαρβαλώνεται το ακτοπλοϊκό δίκτυο και νησιά απειλούνται με απομόνωση.
  • Τροποποίηση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, μετατρέποντας σε ιδιωτική υπόθεση του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας με τους εφοπλιστές, από τη δρομολόγηση του πλοίου μέχρι την οργανική του σύνθεση, ενώ οι αποφάσεις «που εκδίδονται κατά πλοίο δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν αναρτώνται στο διαδίκτυο»! Κοινώς εν κρυπτώ.
  • Ιδιωτικοποίηση των λιμενικών δικτύων και υποδομών της χώρας, βγάζοντας στο σφυρί κυριαρχικά της δικαιώματα. Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών θα «συνοδευτεί» με τη συντριβή των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων τους, για να παραδοθούν «καθαρά» από ΣΣΕ και συνολικά εργασιακά δικαιώματα στα πρότυπα του εργασιακού κάτεργου της COSCO. Στο στόχαστρο είναι και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, αφού ανήκει στον ΟΛΠ που ιδιωτικοποιείται, αλλά και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, τα οποία είναι ενταγμένα στο Αττικό Λιμενικό Δίκτυο που παραδίδεται στα μονοπώλια με ό,τι σημαίνει αυτό για τους εργαζόμενους των ναυπηγείων.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ