Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Η «ψυχαγωγία» και η «επιμόρφωση» των αστικών ΜΜΕ

Μετά τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων και των «μαραθώνιων μεταδόσεων» από τα κρατικά κανάλια, η ελληνική τηλεόραση των ιδιωτικών και κρατικών καναλιών επιστρέφει στους παραδοσιακούς ρυθμούς. Τα προγράμματα «κονσέρβα», οι εκπομπές μαγειρικής και οι αρκετές σειρές από τη γειτονική χώρα, είναι αυτό που τα αστικά ΜΜΕ αποκαλούν «ψυχαγωγία» για την οικογένεια, που έχει να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της ζωής.

Ετσι, όταν επιστρέφουν τα μέλη της στο σπίτι, έχοντας στο μυαλό την ανεργία, τα μεροκάματα - ψίχουλα και γενικότερα τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης, τους προσφέρεται από τις περισσότερες «συχνότητες» πρόγραμμα με σάπιες αξίες και ιδανικά.

Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα ψυχαγωγίας και... επιμόρφωσης. Στα αστικά κανάλια καθημερινά προβάλλονται τέσσερις σειρές, τουρκικής παραγωγής, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πλούσιοι στη γειτονική χώρα. Επίσης, μεταδίδονται έξι εκπομπές μαγειρικής για όσους θέλουν να γίνουν... σεφ καθώς και εφτά αστυνομικές σειρές. Οι αριθμοί αυτοί πέφτουν το Σαββατοκύριακο, με τις κουζίνες να εξακολουθούν να έχουν την τιμητική τους καθώς ανήλικοι και ενήλικοι βρίσκονται παρέα με κουτάλες και συνταγές για να... χορτάσουν τους τηλεθεατές τη στιγμή που πολλά νοικοκυριά δεν έχουν ούτε τα βασικά για τη διατροφή τους.

Λόγω της έλλειψης προγράμματος, τα κανάλια εξακολουθούν να ξεθάβουν τηλεοπτικές σειρές για να καλύψουν τις ώρες. Χαρακτηριστικό είναι πως το πρόγραμμα ενός... μεγάλου αστικού καναλιού, το περασμένο Σάββατο είχε όλες τις προβαλλόμενες εκπομπές, αμφιβόλου πάντα περιεχομένου, σε επανάληψη.

Φυσικά, δε θα μπορούσε να λείψει η ευκαιρία για το «εύκολο χρήμα». Δίωρη μεταμεσονύχτια εκπομπή, στηριζόμενη στις περικοπές μισθών, συντάξεων αλλά και την ανεργία, «δίνει» την ευκαιρία στον τηλεθεατή να κερδίσει μεγάλα χρηματικά ποσά υπό προϋποθέσεις και με την τηλεφωνική κλήση να ανέρχεται σε σχεδόν 2 ευρώ. Υπογραμμίζεται, μάλιστα, πως οι πιθανότητες για να πετύχει κάποιος τη... χρυσή γραμμή είναι 1 στις 3.000.

Αυτός είναι ο τηλεοπτικός χάρτης από τον οποίο οι τηλεθεατές δεν έχουν να κερδίσουν κάτι. Στόχος της προβολής όλων αυτών των «ψυχαγωγικών» προγραμμάτων είναι ο αποπροσανατολισμός από τα πραγματικά προβλήματα που μαστίζουν το λαό. Στόχος είναι η απομάκρυνση από τον οργανωμένο συλλογικό ταξικό αγώνα για τα καθημερινά τους προβλήματα. Σε αυτόν πρέπει να σταθούν οι τηλεθεατές για να μη μένουν θεατές σε αυτά που προσπαθούν να «περάσουν» τα αστικά κόμματα με τη βοήθεια των ΜΜΕ που τους στηρίζουν. Στόχος του κάθε τηλεθεατή πρέπει να είναι η ανατροπή αυτού του βάρβαρου, για τους εργαζόμενους και τις λαϊκές οικογένειες, συστήματος. Γι' αυτό το λόγο κάθε εργαζόμενος χρειάζεται να έχει μόνιμο σύντροφο τον «Ριζοσπάστη» και τον «902».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ