Σάββατο 22 Μάη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ΤΕΛΙΚΟΣ ΤΣΑΜΠΙΟΝΣ ΛΙΓΚ
Ενα πανάκριβο ραντεβού... κερδών

Το τρόπαιο του Τσάμπιονς Λιγκ κρύβει πίσω του μια τεράστια βιομηχανία κέρδους
Το τρόπαιο του Τσάμπιονς Λιγκ κρύβει πίσω του μια τεράστια βιομηχανία κέρδους
Ενα πανάκριβο ραντεβού που κρύβει πίσω του μια μεγάλη μάχη συμφερόντων. Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει για το σημερινό φετινό τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ μεταξύ της Ιντερ και της Μπάγερν Μονάχου στο Στάδιο «Μπερναμπέου» της Μαδρίτης (21.45 ΝΕΤ) όπως προκύπτει από τα στοιχεία σχετικής έρευνας διεθνούς χρηματοπιστωτικού οίκου που είναι εκ των επίσημων χορηγών της διοργάνωσης. Σύμφωνα με αυτά, η σημερινή ποδοσφαιρική μάχη στο χορτάρι του σταδίου της ισπανικής πρωτεύουσας έχει αξία περισσότερη από 120 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των κερδών για όσους εμπλέκονται με το συγκεκριμένο αγώνα θα φθάσει σε ένα ποσό που θα υπερβαίνει τα 351 εκατ. ευρώ, με τα περισσότερα από αυτά να καταλήγουν στα ταμεία της ΟΥΕΦΑ.

Από το Κύπελλο Πρωταθλητριών στο ...πανάκριβο προϊόν

Από τη στιγμή που η ΟΥΕΦΑ εδώ και μια 15ετια περίπου αποφάσισε να μετατρέψει το μέχρι τότε Κύπελλο Πρωταθλητριών σε Τσάμπιονς Λιγκ, ήταν ξεκάθαρη η πρόθεσή της για την αντίστοιχη μετατροπή μιας αθλητικής διοργάνωσης σε ένα πανάκριβο προϊόν προς πώληση. Μάλιστα, τότε αυτή η ενέργεια αποτέλεσε και το βαρύ όπλο της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας στον πόλεμο με τη Λίγκα των ισχυρών ομάδων, την περίφημη G-14 που εκείνη την εποχή ανδρωνόταν απαιτώντας αρχικά μεγαλύτερο μερίδιο και μετέπειτα τον έλεγχο της πίτας των κερδών. Αργότερα όμως, το δέλεαρ του Τσάμπιονς Λιγκ με τα πολλά έσοδα μέσω των λεγόμενων μπόνους που πρόσφερε η ΟΥΕΦΑ για τις ομάδες που θα μετείχαν στη διοργάνωση, οδήγησαν στη διάλυση της Λίγκας. Αλλωστε, δεν υπήρχε λόγος αφού όλοι, ΟΥΕΦΑ, χορηγοί, ομάδες ήταν ευχαριστημένοι από το ξαναμοίρασμα της πίτας. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος η διοργάνωση απέφερε στα ταμεία της ΟΥΕΦΑ το ποσό του 1 δισ. ευρώ το οποίο μάλιστα αναμένεται να παγιωθεί σαν έσοδο της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας για τα επόμενα τρία χρόνια. Την ίδια ώρα, την τελευταία πενταετία παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση των εσόδων όσων ομάδων συμμετείχαν στη διοργάνωση, εξαιτίας της αναπροσαρμογής των συμφωνιών με τους χορηγούς της διοργάνωσης αλλά και την είσοδο καινούργιων πολυεθνικών στα δρώμενα του προϊόντος.

Ολοι κερδισμένοι....

Στη συγκεκριμένη έκθεση με τίτλο «The MasterCard Heart of Sports Commerce» προβλέπεται αύξηση 41,5 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τον αγώνα της προηγούμενης χρονιάς, κάτι που αποδεικνύει στην πράξη την ολοένα και περισσότερο εμπορευματοποίηση της διοργάνωσης που επιχειρεί κάθε χρόνο η ΟΥΕΦΑ και απ' ό,τι φαίνεται το πετυχαίνει. Μάλιστα, το γεγονός ότι φέτος για πρώτη φορά εδώ και πέντε χρόνια, στον τελικό της διοργάνωσης δε συμμετέχουν ομάδες από τις παραδοσιακές μεγάλες ποδοσφαιρικές δυνάμεις της Ευρώπης, την Αγγλία ή την Ισπανία αυξάνει το ενδιαφέρον του αγώνα άρα και την εμπορικοτητά του. Σύμφωνα με την έρευνα, η αδυναμία πρόβλεψης του τελικού νικητή θα προσθέσει επιπλέον διαστάσεις στην οικονομική αξία του τελικού. Είναι χαρακτηριστικό δε, ότι ακόμα και ο χαμένος του τελικού θα μπορεί να... παρηγορηθεί για την απώλεια του τροπαίου με το ποσό που θα βάλει στα ταμεία του και ξεπερνάει τα 70 εκατ. ευρώ. Σε όλους τους τομείς των κερδών, η έρευνα προβλέπει αύξηση των μεγεθών σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2009. Ακόμα και το γεγονός ότι η ΟΥΕΦΑ αποφάσισε να αλλάξει την καθιερωμένη παραδοσιακά Τετάρτη σαν μέρα της διεξαγωγής του τελικού και καθιερώνει από φέτος το Σάββατο, ήταν σημαντικό στοιχείο ώστε να ανέβει ακόμα περισσότερο ο πήχης των εσόδων.

Βαρύ ...χαρτί τα τηλεοπτικά

Ο τελικός του Τσάμπιονς Λιγκ αποτελεί το κορυφαίο αθλητικό γεγονός για το τηλεοπτικό κοινό ολόκληρου του κόσμου. Τον τελικό του 2009 ανάμεσα στη Μπαρτσελόνα και τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ παρακολούθησαν κατά μέσο όρο 145.2 εκατομμύρια τηλεθεατές, αριθμός σημαντικά μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του τελικού του αμερικάνικου ποδοσφαίρου (Superbowl), αγώνα ο οποίος προσέλκυσε, κατά μέσο όρο, 106 εκατομμύρια τηλεθεατές . Σύμφωνα με τις προβλέψεις για το 2010, τον τελικό αναμένεται να παρακολουθήσουν 170 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Καλύτερος ...πελάτης οι οπαδοί

Η κινητήρια δύναμη ώστε να εδραιωθεί ως ακριβό προϊόν η διοργάνωση του Τσάμπιονς Λιγκ σίγουρα δεν είναι άλλη από την εκμετάλλευση της μάζας των φιλάθλων και των οπαδών που στην ουσία αποτελούν τους καλύτερους πελάτες για ΟΥΕΦΑ και χορηγούς. Μια εκμετάλλευση που είναι πολύπλευρη και γίνεται σε όλα τα επίπεδα. Από αυτούς που παρακολουθούν τους αγώνες από το σπίτι τους μέσω των τηλεοπτικών διαφημίσεων μέχρι αυτούς που δίνουν το «παρών» στον τόπο διεξαγωγής, οι φίλαθλοι αποτελούν το πρόσφορο έδαφος ώστε να στηθεί το γαϊτανάκι των κερδών για κάποιους. Φέτος οι φίλαθλοι που θα ταξιδέψουν από τη μια άκρη της ηπείρου στην άλλη, και κυρίως από τη Γερμανία και την Ιταλία, για να παρακολουθήσουν τον τελικό από κοντά προβλέπεται να συνεισφέρουν σημαντικά στο ποσό των 100 εκατ. που αναμένουν οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης. Και βέβαια, η εκμετάλλευση δε σταματάει μόνο σε αυτούς που θα ταξιδέψουν στη Μαδρίτη αυτό το τριήμερο, αλλά και σε πολύ περισσότερους καθώς εξίσου σημαντικά έσοδα αναμένονται και από την πώληση προϊόντων που συσχετίζονται με τον τελικό (μπλουζάκια, αναμνηστικά, σουβενίρ) σε όλο τον κόσμο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι απειλές των ισχυρών συλλόγων το μετατρέπουν σε κλειστή Λίγκα(2016-08-28 00:00:00.0)
Ξανά στο τραπέζι... η πίτα των κερδών(2013-10-26 00:00:00.0)
Μεγιστοποιούν το κέρδος τους οι επιχειρηματίες(2012-09-09 00:00:00.0)
Σταυρόλεξο χάριν του κέρδους(2009-05-17 00:00:00.0)
Πατρίκιοι και Πληβείοι...(2008-05-18 00:00:00.0)
Γιορτή του... κέρδους(2006-05-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ