Τετάρτη 21 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ
Νέα «καταιγίδα» χαρατσιών από το 2010

Νέες αυξήσεις στις τιμές διοδίων, ακόμη πιο «τσουχτερές» και από αυτές που επιβλήθηκαν τον τελευταίο ενάμιση χρόνο (ξεπερνούν το 200%) έρχονται το επόμενο διάστημα, αρχής γενομένης από τα μέσα του 2010! Συνέπεια των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν ψηφίσει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Οι αυξήσεις προβλέπεται να γίνουν σε δύο φάσεις: Η πρώτη στα μέσα του 2010 και η δεύτερη στις αρχές του 2011! Παράλληλα, διόδια θα αρχίσουν να πληρώνουν σύντομα οι οδηγοί που κινούνται στην Εγνατία Οδό, ενώ πρόσθετα διόδια θα στηθούν στην Αττική, καθώς και η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιμένει στην κατασκευή των επεκτάσεων της Αττικής Οδού με σύμβαση παραχώρησης τύπου ΣΔΙΤ. Αυτά αποκαλύφτηκαν χτες σε συνάντηση των δημοσιογράφων με τον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα και τον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη.

Η κυβέρνηση επαναδιαπραγματεύεται τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, με σκοπό να περιορίσει τις αυξήσεις στην τιμή των διοδίων! Αντικείμενο της διαπραγμάτευσης θα είναι και η ορθολογικότερη απόσταση τοποθέτησης των σταθμών. Τα αποτελέσματα μάλιστα της επαναδιαπραγμάτευσης δεν πρόκειται να φανούν σύντομα, παρά μόνο μέσα στο 2010, καθώς, όπως δήλωσαν οι υπουργοί, αυτή θα είναι δύσκολη, αφού εμπλέκονται κατασκευαστικοί όμιλοι και τράπεζες που έχουν χορηγήσει τα δάνεια. Στο μεταξύ, οι κάτοικοι πολλών περιοχών της Αττικής, της Φθιώτιδας και αλλού, θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν διόδια για διαδρομές ακόμη και από τη δουλειά στο σπίτι.

Κυβερνητικά κόλπα

Ενα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι η κυβέρνηση με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων δε θα απαιτήσει τη μείωση των αυξήσεων της τιμής των διοδίων, μέσω μείωσης των κερδών των κατασκευαστικών ομίλων και των τραπεζών, αλλά μέσω της μείωσης της πρόσθετης φορολογίας υπέρ του Δημοσίου επί της τιμής των διοδίων που προβλέπεται να ισχύσει σε τρεις τουλάχιστον συμβάσεις παραχώρησης, με το εξής χρονοδιάγραμμα: Στη σύμβαση Ράχες - Μαλιακός από το 2013, στη σύμβαση της Ιόνιας Οδού από το 2015 και στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα) από το 2021!

Την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα διόδια, καλούνται να πληρώσουν και μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό μέχρι το τέλος του χρόνου άλλα 250 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων.

Επίσης, η κυβέρνηση συνεχίζει από κει που άφησε δύο έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Πρόκειται για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα προσθέσουν νέα διόδια στην Αττική και για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης. Το μόνο που θα αλλάξει είναι ότι θα δώσει περισσότερο χρόνο τόσο στους υποψήφιους κατασκευαστές όσο και στους τοπικούς φορείς για κάποιες παρατηρήσεις όσον αφορά τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, αλλαγές μελετών κ.λπ.

Τέλος, οι υπουργοί προανήγγειλαν αλλαγή του συστήματος ανάθεσης μελετών και έργων κατόπιν διαβούλευσης, αλλά και τη σύσταση ανεξάρτητης αρχής", που θα αναλαμβάνει τη διενέργεια των διαγωνισμών στα μεγάλα έργα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ