Θυμίζουμε ότι οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου, Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Σημειώνουμε ότι οι συμβάσεις προβλέπουν την αύξηση των διοδίων σε τρία στάδια: Οι πρώτες αυξήσεις που κυμάνθηκαν από 35% έως και 180% (!) έγιναν πέρσι. Φέτος ακολούθησαν νέες αυξήσεις από 52% έως 73%, με πρόσχημα τη χιλιομετροχρέωση, ενώ νέες αυξήσεις θα αρχίσουν να επιβάλλονται σταδιακά σε δύο χρόνια, ανάλογα με την ολοκλήρωση των έργων. Το χαράτσι θα φτάσει στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από 3,5 με 4 λεπτά που είναι σήμερα και 1,7 λεπτό που ήταν μέχρι πέρσι. Μάλιστα, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό...
Από την Τρίτη 6 Οκτώβρη 2009, εκτός από τους μετωπικούς, έκαναν την εμφάνισή τους κατά μήκος της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας και οι πλευρικοί σταθμοί, που αναγκάζουν τους οδηγούς να πληρώνουν χαράτσια ακόμη και για τοπικές διαδρομές για να πάνε στο σπίτι, τη δουλειά ή το χωράφι τους! Ειδικότερα, πλευρικοί σταθμοί λειτουργούν ήδη στις περιοχές:
Παράλληλα, η ιδιωτική κοινοπραξία ετοιμάζει την κατασκευή και άλλων πλευρικών σταθμών διοδίων κατά μήκος της διαδρομής, με πιο χαρακτηριστικούς αυτούς στους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης, ενώ παρόμοιους σταθμούς αναμένεται να στήσουν και οι υπόλοιποι ιδιωτικοί όμιλοι...