ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 31 Οχτώβρη 2012
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΧΟΡΟΥ - ΘΕΑΤΡΟΥ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Οχι άλλος εμπαιγμός

Σαν «μπαλάκι του πινγκ πονγκ» αντιμετωπίζουν τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού τους Σπουδαστές των Σχολών Χορού, Θεάτρου, Κινηματογράφου. Ο Σύλλογος Σπουδαστών, όταν διαμαρτύρεται στο ΥΠΠΟ, παραπέμπεται στο Παιδείας και όταν διαμαρτύρεται στο «αναρμόδιο» υπουργείο Παιδείας παραπέμπεται στο ΥΠΠΟ. Αυτό έκανε και χτες ο γγ του υπουργείου Παιδείας, Θ. Κυριαζής. Σε συνάντηση με τους σπουδαστές, απάντησε ότι οι σχολές τους δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου του και να απευθυνθούν στο ΥΠΠΟ.

«Η μόνη ρεαλιστική απάντηση σε αυτά που ζούμε και σε αυτά που έρχονται», λέει ο Σύλλογος Σπουδαστών, «είναι η πάλη για ίδρυση Ανωτάτων Καλλιτεχνικών Σχολών, δημόσιων και δωρεάν, στα πλαίσια της ενιαίας ανώτατης εκπαίδευσης, για την επιστημονική μόρφωση των ηθοποιών και των καλλιτεχνών κάθε ειδικότητας. Για σπουδές που να παρέχουν υψηλού επιπέδου καλλιτεχνική μόρφωση για όλους τους σπουδαστές».

Ο Σύλλογος χαιρετίζει όλους τους σπουδαστές που συμμετείχαν στις πρόσφατες κινητοποιήσεις του, για το κόστος σπουδών και καλεί σε κλιμάκωση του αγώνα. «Κάθε σπουδαστής να μπει μπροστά - λένε - να πάρει θέση στον αγώνα. Μπορούμε να τους σταματήσουμε. Μας ζητούν να βάλουμε πλάτη σε αυτούς που μας εξαθλιώνουν. Σε όλες μας τις συναντήσεις με τους αρμόδιους των υπουργείων ένα ήταν το μοτίβο: "Βάλτε και εσείς πλάτη, μη ζητάτε τόσα, οι στιγμές για τη χώρα μας είναι δύσκολες". Απαντάμε: Τέρμα στα ψέματα και στις απειλές ότι, αν δεν παρθούν τα μέτρα θα καταστραφούμε. Με αυτά καταστρέφουν τη ζωή και το μέλλον μας. Τέρμα στο παραμύθι των κομμάτων της συγκυβέρνησης ότι "εμείς δεν θέλουμε", αλλά επιβάλλουν τα μέτρα οι κακοί ξένοι, η τρόικα. Κεφαλαιοκράτες και κυβέρνηση μαζί με τους συμμάχους και φίλους τους, την ΕΕ, το ΔΝΤ ισοπεδώνουν τα πάντα. Τέρμα στις αυταπάτες ότι κάποιοι άλλοι καλύτεροι διαχειριστές, χωρίς αυτοί να συγκρουστούν με την Ευρωπαϊκή Ενωση και τα μονοπώλια, θα μας κάνουν να ζήσουμε καλύτερα, θα κάνουν τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ "αρνάκι". Η σιωπή δεν μας ταιριάζει».

Τα ερωτήματα που θέτουν οι σπουδαστές είναι: Ποιο υπουργείο είναι αρμόδιο για τις Δραματικές Σχολές, ποιο θα έχει την ευθύνη για τις δημοτικές, κρατικές και ημικρατικές καλλιτεχνικές σχολές; Ποιο θα είναι το νέο νομικό - νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολών; Θα υπάρχει ενιαίο πρόγραμμα σπουδών; Πόσα θα είναι τα έτη σπουδών; Θα συνεχιστούν οι εξετάσεις στο ΥΠΠΟ; Ποιος οργανισμός θα είναι υπεύθυνος για την πιστοποίηση των πτυχίων;

Εκλεισε το Μουσείο Θυρρείου

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Θύμα της αγοραίας «τουριστικής» αντίληψης για τον πολιτισμό έπεσε το Μουσείο Θυρρείου στο Δήμο Ακτίου - Βόνιτσας, όπως επισημαίνει με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας - Πολιτισμού, στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης.

«Οργή και αγανάκτηση κυριαρχεί στους κατοίκους του Δ.Δ. Θυρρείου του Δήμου Ακτίου - Βόνιτσας για την αναστολή της λειτουργίας του Μουσείου. Βέβαια, αυτή η απαράδεκτη ενέργεια του υπουργείου και της ΛΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών - Κλασικών Αρχαιοτήτων Μεσολογγίου δεν είναι "κεραυνός εν αιθρία". Είναι συνειδητή επιλογή υποβάθμισης και απαξίωσης των μουσείων της περιφέρειας. Χρησιμοποιούν τη δικαιολογία ότι το ορεινό Θύρρειο είναι μακριά από τα αστικά κέντρα και δεν διευκολύνεται η πρόσβαση πολιτών και τουριστών. Αντί να δημιουργήσουν οδικά δίκτυα προσβάσιμα και άλλες προϋποθέσεις, κλείνουν μουσεία και σε συνδυασμό με την αντιλαϊκή πολιτική οδηγούν στην υποβάθμιση και το μαρασμό την ελληνική ύπαιθρο».

«Ολα τα χρόνια, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι το Μουσείο Θυρρείου θα επισκευαστεί, θα γίνει επέκταση του εκθεσιακού χώρου για να στεγαστούν τα ευρήματα της περιοχής, αυτό ποτέ δεν έγινε. Και όταν έρχονταν στην επιφάνεια όχι από ανασκαφές, αλλά από άλλα έργα (διανοίξεις δρόμων, εκσκαφές οικοδομών), πάντα οι αρμόδιοι επικαλούνταν λόγους ασφάλειας, τα μετέφεραν σε μουσεία μεγάλων πόλεων, όπως στα Μουσεία Κορίνθου, Πατρών, Αγρινίου, ακόμα και σε ...άγνωστες κατευθύνσεις. Εδώ να αναφέρουμε και τις τεράστιες ευθύνες των τοπικών διοικήσεων, που είτε σιγοντάρανε είτε σιωπούσαν σε τέτοιες ενέργειες. Ετσι έγινε πριν 3 χρόνια με τα ευρήματα των ανασκαφών στην περιοχή Ακτίου».

Ο βουλευτής σημειώνει ότι «με την υπ' αρ. ΥΠΠΟ/ΔΙΟΙΚ/Α1/70458» («Εφημερίδα της Κυβέρνησης», αρ. φύλλου 1903, 22/12/2003) «έχουν κατανεμηθεί 3 οργανικές θέσεις στο Μουσείο Θυρρείου ΔΕ φύλαξης - πληροφοριών. Αυτές όμως δεν καλύφθηκαν ποτέ. Τα ευρήματα που υπάρχουν στην περιοχή μπορεί να είναι ασφαλή στο Μουσείο Θυρρείου, αρκεί να λειτουργεί με τις απαραίτητες προϋποθέσεις, προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό».

Ρωτά τον υπουργό αν: θα προχωρήσει στην κάλυψη των οργανικών θέσεων στο μουσείο, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει, θα φροντίσει ώστε τα αρχαία ευρήματα της περιοχής να επιστραφούν στο Μουσείο Θυρρείου όπου ανήκουν, θα σταματήσει τη μεταφορά των αρχαίων αντικειμένων από το Μουσείο Θυρρείου.

Παρουσίαση του Αρχαιολογικού Κτηματολογίου

Το σύνολο της περιουσίας του υπουργείου Πολιτισμού, συμπεριλαμβανομένης και της ακίνητης πολιτιστικής κληρονομιάς που αυτό διαχειρίζεται, καταγράφεται στο πλαίσιο του έργου του Αρχαιολογικού Κτηματολογίου, το οποίο παρουσιάστηκε χτες στο υπουργείο. Οπως ειπώθηκε, το έργο «εκτός από τη συστηματική καταγραφή της ακίνητης περιουσίας, περιλαμβάνει και τη συστηματική καταγραφή του συνόλου της ακίνητης πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, δηλαδή των Περιοχών Προστασίας Πολιτιστικού Περιβάλλοντος και των ακίνητων μνημείων, δηλαδή των θεσμοθετημένων αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, των Ζωνών Α' και Β' και όλων των λοιπών περιοχών προστασίας αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπως επίσης και όλων των ακίνητων μνημείων από την απώτερη αρχαιότητα έως σήμερα».

Αν και ο υπουργός Πολιτισμού, Κ. Τζαβάρας, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια περιουσία «όπου η ιδιοκτησία του Δημοσίου είναι αναμφισβήτητη», ωστόσο, το σημαντικό, αντικειμενικά, αυτό έργο, δεν μπορεί παρά να λειτουργήσει στην κυρίαρχη κατεύθυνση για πλήρη εμπορευματοποίηση του πολιτισμού. Στους στόχους αναφέρεται ότι επιδίωξη είναι η «συστηματική και ψηφιακή τεκμηρίωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς κατά ως επιβάλλει η αρχαιολογική νομοθεσία», «η διασφάλιση και προστασία της δημόσιας περιουσίας, η δημιουργία του κατάλληλου τεχνολογικού και πληροφοριακού υποβάθρου για την καλύτερη αξιοποίηση και διαχείριση τόσο της πολιτιστικής κληρονομιάς όσο και της δημόσιας περιουσίας, η δημιουργία υποβάθρου για ένα στρατηγικό σχέδιο αξιοποίησης, οργάνωσης και ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων».

Ως γνωστόν, οι όροι «αξιοποίηση» και «διαχείριση» κάθε άλλο παρά «ουδέτεροι» είναι...

Το Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, παρουσιάζει (έως 11/11) την έκθεση «Siamo tutti Greci - Είμαστε όλοι Ελληνες». Εκτίθενται έργα 112 Ιταλών εικαστικών, που δώρισαν οι ίδιοι στο Μουσείο Μπενάκη, για την οικονομική στήριξή του. Η πρωτοβουλία του εικαστικού Renzogallo, της Dea Bedin, διευθύντριας του πολιτιστικού φορέα «Arco Di Rab Project» και της ιστορικού τέχνης Alice Rubbini, ενθουσίασε τους Ιταλούς καλλιτέχνες, που με τη δωρεά έργου τους, αναγνωρίζουν την κοινή ιστορική - πολιτιστική μνήμη των δύο λαών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ