Παρασκευή 10 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Μεγάλος ο καημός για την τύχη της σοσιαλδημοκρατίας

Παπαγεωργίου Βασίλης

«Δεξιότερα η ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία», ο πηχυαίος πρωτοσέλιδος τίτλος της χτεσινής «Αυγής» που θλίβεται επειδή «το γερμανικό SPD φτιάχνει νέα διεθνή με τίτλο Προοδευτική Συμμαχία για να διευκολύνει την κυβερνητική συνεργασία με τη δεξιά», που «Εγκαταλείπει τη Σοσιαλιστική Διεθνή»...

Εχει λόγους να διαμαρτύρεται ο ΣΥΡΙΖΑ, σαν πικαρισμένη ντάμα που την άφησε στα κρύα του λουτρού ο καβαλιέρος της. Ανακαλύπτει «δεξιά μετατόπιση» της σοσιαλδημοκρατίας, γιατί πώς αλλιώς να δικαιολογήσει το γεγονός ότι για πολύ καιρό φλέρταρε ξεδιάντροπα μαζί της, ξεπλένοντάς την και συγκαλύπτοντας ότι ήταν η δύναμη που διεκπεραίωσε το μεγαλύτερο όγκο των φιλομονοπωλιακών αντιλαϊκών ανατροπών.

Ταυτόχρονα, στον ανταγωνισμό του με το ΠΑΣΟΚ για τα σκήπτρα της εγχώριας σοσιαλδημοκρατίας το σχετικό άρθρο της «Αυγής» τοποθετείται υπέρ της γνωστής και μη εξαιρετέας «Σοσιαλιστικής Διεθνούς» και εναντίον της «Προοδευτικής Συμμαχίας», βάλλοντας κατά του γερμανικού SPD που ανέλαβε την πρωτοβουλία.

Πρόκειται για το ίδιο κόμμα στο οποίο προ ολίγων μηνών ο Αλ. Τσίπρας έδινε εξετάσεις, δηλώνοντας: «Πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι ο συνομιλητής της στην Ελλάδα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, μια παράταξη που έχει πρόταση για την Ευρώπη» και άρα όχι το ΠΑΣΟΚ! Καμάρωνε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ επειδή στελέχη όπως ο Χ. Σμιτ ασπάζονται τις θέσεις του κόμματός του.

Μάλιστα, φαίνεται πως ήταν αμοιβαία τα... αισθήματα, με τον πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Ομάδας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Χ. Σβόμποντα να τάσσεται υπέρ της συμμετοχής του ΣΥΡΙΖΑ στη διακυβέρνηση της χώρας, διαμηνύοντάς του ότι θα έχει την υποστήριξη της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας. Ολα αυτά αφού κατά δήλωσή του σε συναντήσεις με συμβούλους του ΣΥΡΙΖΑ διατυπώθηκαν από μέρους τους «ρεαλιστικότερες προσδοκίες».

Κρατάει χρόνια το φλερτ των ευρωοπορτουνιστών με τη σοσιαλδημοκρατία. Και δε θα περίμενε κανείς καμία άλλη αντίδραση από το ΣΥΡΙΖΑ που σταδιακά μεταλλάσσεται σε κόμμα σοσιαλδημοκρατικό και επιδιώκει να συναγελάζεται με δυνάμεις που έχουν ρημάξει τους λαούς.

Τόση πολλή χαρά...

Σαν γύφτικο σκεπάρνι καμαρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ μετά την πρόταση της προέδρου της ομάδας της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς στο Ευρωκοινοβούλιο Γκ. Τσίμερ να είναι ο Αλ. Τσίπρας ο προτεινόμενος της ευρωομάδας για τη θέση του προέδρου της Κομισιόν. Η ιδέα που πέταξε η Γερμανίδα ευρωβουλευτής πατάει στις συζητήσεις που γίνονται για εκλογή του προέδρου της Κομισιόν -θέση που σήμερα κατέχει ο Ζ.Μ. Μπαρόζο- απευθείας απ' το Ευρωκοινοβούλιο και όχι απ' τη Σύνοδο Κορυφής όπως ισχύει.

«Εξαιρετικά τιμητική» χαρακτηρίζει την πρόταση η «Αυγή», ενώ ο Δ. Παπαδημούλης (ρ/σ ΦΛΑΣ) σχολιάζει: «Είναι τιμητική για τον ίδιον, για τον ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και για την ίδια τη χώρα. Οταν μια πολιτική οικογένεια σκέφτεται και διατυπώνει δημόσια μια τέτοια ιδέα, αυτό είναι εξαιρετικά θετικό και μόνο ικανοποίηση δημιουργεί σε όλους μας στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ (...) "μετράει" πολύ και έχει γίνει σημείο αναφοράς όχι μόνο για την Ευρωπαϊκή Αριστερά αλλά και για ευρύτερες προοδευτικές δυνάμεις».

Η ουσία όμως του ζητήματος που προκαλεί τόση χαρά και ικανοποίηση στον όλο ΣΥΡΙΖΑ είναι αποκαλυπτική των βλέψεων και προθέσεών του. Η Κομισιόν βρίσκεται στον σκληρό πυρήνα της ευρωενωσιακής λυκοσυμμαχίας, είναι το επιτελείο που επεξεργάζεται, διαμορφώνει τις πλέον σκληρές αντιλαϊκές προτάσεις που βαθαίνουν τη φιλομονοπωλιακή στρατηγική της ΕΕ, εγγυήτρια της κοινοτικής νομοθεσίας που ισοπεδώνει εργασιακά ασφαλιστικά και άλλα δικαιώματα των λαών. Είναι αυτό το ιερατείο που ο ΣΥΡΙΖΑ κατακεραυνώνει κατά καιρούς, για να αφήσει βεβαίως στο απυρόβλητο την ΕΕ ως σύνολο.

... αποκαλύπτει προθέσεις και προσανατολισμούς

Πέρυσι μάλιστα αποφασίστηκε να δοθούν υπερεξουσίες στην Κομισιόν. Ηταν τον Ιούνη του 2012 που η Αλ. Παπαρήγα δήλωνε: «Θέλουμε να απευθύνουμε ένα ερώτημα σε όλα τα κόμματα και ιδιαίτερα σ' αυτά τα κόμματα που θέλουν να κυβερνήσουν ή είναι πιθανόν να κυβερνήσουν ή να πάρουν μέρος στην κυβέρνηση: Ποια είναι η θέση τους, τώρα μάλιστα που η κρίση στην Ευρωζώνη βαθαίνει και έχουμε τα νέα μνημόνια και τα νέα συστήματα στην Ισπανία, τι θέση θα πάρουν στο σχέδιο που έρχεται στη Σύνοδο, όπου ζητούνται περισσότερες και πρωτόγνωρες υπερεξουσίες στην Κομισιόν, όπου θα αποφασίζει η ίδια για τους εθνικούς προϋπολογισμούς, για τη φορολογία στα κράτη - μέλη, για το σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης. Τι στάση θα κρατήσουν απέναντι στις υπερεξουσίες. Θα ανοίξουν τη συζήτηση ή θα αρνηθούν να πάρουν μέρος, κάτι που βεβαίως για μας είναι και το πιο σωστό και το πιο εύστοχο».

Οπως φαίνεται, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κρατιέται να πάρει θέση, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Ας επιταχύνει όμως, υπάρχει και η πρόταση Ασμουσεν για κατάργηση της Κομισιόν. Μη μείνει με τη χαρά...

«Φύλλο και φτερό»

Την επιδίωξη της κυβέρνησης να κάνει «φύλλο και φτερό» το δικαίωμα όλης της εργατικής τάξης στην απεργία, επιβεβαιώνει η νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το υπουργείο Ναυτιλίας, η οποία θα προβλέπει τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά τη διάρκεια απεργίας των ναυτεργατών. Οπως ξεκαθαρίστηκε από την πλευρά του υπουργείου, η ρύθμιση αυτή θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο που αφορά τα «Τουριστικά σκάφη αναψυχής», και βρίσκεται στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, όταν αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή. Η ρύθμιση για «πλοίο ασφαλείας» προωθείται ενώ οι ναυτεργάτες είναι ήδη «ντυμένοι στο χακί», καθώς από το Φλεβάρη παραμένει σε πλήρη ισχύ το επαίσχυντο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης στα καράβια. Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση αφού περνάει στη Βουλή τον ένα νόμο μετά τον άλλο που, για τα κέρδη των εφοπλιστών, μετατρέπουν τους ναυτεργάτες σε σύγχρονους δούλους, χωρίς Συλλογική Σύμβαση και Κοινωνική Ασφάλιση, έρχεται τώρα από πάνω να τους αφαιρέσει και το ίδιο το δικαίωμα στην απεργία.

Ξεπερνάει κάθε πρόκληση ότι η ρύθμιση για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» προωθείται στο όνομα της «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος». Το μόνο συμφέρον που υπηρετεί το «πλοίο ασφαλείας» είναι των εφοπλιστών. Τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους. Οι εφοπλιστές δρομολογούν και αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με την κερδοφορία τους, με αποτέλεσμα ο ακτοπλοϊκός στόλος να είναι ήδη αποδεκατισμένος και νησιά να βρίσκονται σε μερική απομόνωση, ακόμα και όταν η επιβατική κίνηση κορυφώνεται. Με ένα και μόνο πλοίο έμειναν τα νησιά Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, ακόμα και την περίοδο των γιορτών, με αποτέλεσμα το εισιτήριο να είναι δυσεύρετο, χώρια ότι είναι και πανάκριβο. Με ένα πλοίο είναι οι περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές. Επομένως για ποιο «πλοίο ασφαλείας» γίνεται λόγος;

Η κυβέρνηση επικαλείται το δημόσιο συμφέρον όταν έχει ήδη ψηφίσει στη Βουλή το νόμο 4150 «Για την Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ» που ενσωματώνοντας τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ξεπαστρεύει ό,τι έχει απομείνει από το ακτοπλοϊκό δίκτυο, ξεπουλάει λιμάνια, ενώ οι ναυτεργάτες με όλους τους εργαζόμενους καλούνται να το ακυρώσουν στην πράξη. Προσπαθεί με τις πολιτικές επιστρατεύσεις και τα «πλοία ασφαλείας» -μέτρα με τα οποία υποτίθεται ότι προστατεύει το λαό- να καλλιεργεί συνειδήσεις που να εναντιώνονται στους αγώνες των ναυτεργατών για το δικαίωμα των νησιωτών και όλων των εργαζομένων να ταξιδεύουν με πλοία ασφαλή, σύγχρονα, 365 μέρες το χρόνο, με πληρώματα που θα έχουν εργασιακά δικαιώματα, ικανά να προστατεύσουν την ανθρώπινη ζωή.

Κεφάλαιο και κυβέρνηση στο όνομα του «δημοσίου συμφέροντος» επιτίθενται σε κάθε κλάδο που απεργεί, διεκδικώντας τα αυτονόητα. Τον περασμένο Φλεβάρη δεν δίστασαν να ανοίξουν ευθέως τη συζήτηση ακόμα και για την αναμόρφωση του Ν. 1264 με επίκεντρο το δικαίωμα στην απεργία. Κυβέρνηση και πλουτοκράτες με την υπονόμευση του δικαιώματος της απεργίας για τους ναυτεργάτες και συνολικά την εργατική τάξη, δείχνουν ότι η ανυπακοή στις εντολές τους, η αμφισβήτηση της κυριαρχίας τους, το ξεστράτισμα από τον ευρωμονόδρομο είναι αιτία ταξικού πολέμου ενάντιά τους. Οτι η διεκδίκηση αιτημάτων, όπως αυτά που προβάλλουν οι ναυτεργάτες, που απαντούν στις σύγχρονες και πραγματικές λαϊκές ανάγκες, «απαγορεύονται». Γι' αυτό και: κεφάλαιο, μονοπώλια και οι πολιτικοί τους εκφραστές, πρέπει να πάρουν την κατάλληλη απάντηση από την εργατική τάξη και τους συμμάχους της.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

Νερό κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα

Γρηγοριάδης Κώστας

Στα χέρια ιδιωτών οδηγείται (και) η διαχείριση του νερού, που είναι όρος ζωής για το λαό και τα παιδιά του, καθώς οι σχεδιασμοί ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Η Υγεία των εργατικών λαϊκών νοικοκυριών γίνεται πλέον υπόθεση των πολυεθνικών που θα διαχειρίζονται τον εν λόγω φυσικό πόρο με γνώμονα την κερδοφορία τους. Η ιδιωτικοποίηση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ θα έχει μια σειρά αρνητικές επιπτώσεις. Τα δίκτυα, με ευθύνη των αστικών κυβερνήσεων, είναι σε κακό χάλι και μια ιδιωτική εταιρεία αποκλείεται να ενδιαφερθεί για την ανακατασκευή τους με νέα και ασφαλή δίκτυα για τη Δημόσια Υγεία,. Οι λαϊκές οικογένειες θα πληρώνουν ακόμη πιο ακριβό το νερό. Οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερο πετσόκομμα των μισθών τους και εντατικοποίηση της δουλειάς. Αυτό δείχνει η διεθνής εμπειρία, όσα έγιναν σε μια σειρά χώρες όπου ιδιωτικοποιήθηκε η διαχείριση του νερού. Π.χ. στη Βρετανία οι ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν την περίοδο 1989-1993 είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του νερού σε πρώτη φάση 50% και συνολικά 245% μέχρι το 2006. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες ύδρευσης υποβαθμίστηκαν δραστικά, οι εταιρείες περιόρισαν στο ελάχιστο δυνατό τις επενδύσεις σε έργα υποδομής. Στην Αργεντινή το 1993 ιδιωτικοποιήθηκε το σύστημα ύδρευσης - αποχέτευσης του Μπουένος Αϊρες. Υστερα από 4 χρόνια διαπιστώθηκε ότι η πολυεθνική εταιρεία τηρούσε μόνο το 45% των υποχρεώσεών της όσον αφορά στις νέες συνδέσεις, τα δε τιμολόγια πήγαν στα ύψη. Δέκα χρόνια μετά την ανάληψη των δικτύων από ιδιωτική εταιρεία, διαπιστώθηκε ότι μόλις στο 12% των λυμάτων γινόταν επεξεργασία, ενώ η υπόλοιπη ποσότητα διοχετευόταν χωρίς καμιά επεξεργασία στον ποταμό Ρίο Ντε Λα Πλάτα.


Παπαγεωργίου Βασίλης

Με αυτά ως δεδομένα, το ΚΚΕ τονίζει ότι το νερό πρέπει να αποτελεί κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα. Επιπλέον ο αγώνας ενάντια στην πολιτική ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης του νερού, για να είναι νικηφόρος πρέπει να είναι ενταγμένος σε ένα γενικότερο πλαίσιο πάλης, για λαϊκή εξουσία με κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, ώστε η αξιοποίηση του νερού να σχεδιάζεται, υλοποιείται και ελέγχεται με γνώμονα τη λαϊκή ευημερία.

Αυγή: Συνεχίζει τα ψέματα

Γρηγοριάδης Κώστας

Επιμένει η «Αυγή» του ΣΥΡΙΖΑ να προβάλλει την εκδήλωση με θέμα «Κρίση και δημοκρατική νομιμότητα» που διοργανώνει μια ομάδα που αυτοαποκαλείται «Πρωτοβουλία μελών του Συνδέσμου Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών 1967-1974» ως εκδήλωση του ίδιου του ΣΦΕΑ.

Παρόλο που ο ΣΦΕΑ ξεκαθάρισε ότι η εν λόγω ημερίδα δεν αποτελεί δική του εκδήλωση και μάλιστα με επιστολή διαμαρτυρίας του ίδιου του προέδρου του ΣΦΕΑ σε εφημερίδα, η «Αυγή» επιμένει και με το χθεσινό της δημοσίευμα να παρουσιάζει την «πρωτοβουλία μελών του ΣΦΕΑ» (και άλλων που ανήκουν βασικά στο χώρο του ΣΥΡΙΖΑ), ως «ημερίδα του ΣΦΕΑ». Συνεχίζει δηλαδή να γράφει συνειδητά ψέματα.

Η επιμονή της «Αυγής» να βαφτίζει τις δραστηριότητες που στηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ ως δραστηριότητες μαζικών φορέων, είναι μια επιπλέον απόδειξη του σεβασμού που (δεν) δείχνει η εφημερίδα του ΣΥΡΙΖΑ και ο ΣΥΡΙΖΑ στους ίδιους τους μαζικούς φορείς και τη δράση τους. Δείχνει επίσης το επίπεδο της δημοσιογραφίας. Δε σέβονται τίποτα. Ούτε την αλήθεια. Κατά τα λοιπά «κόπτονται» περί «αυτονομίας του κινήματος», διαφάνειας και άλλα παρόμοια...

Τα «ρεκόρ» των εφοπλιστών

«Ιστορικό ρεκόρ» χαρακτηρίζεται η αύξηση που καταγράφει στη συνολική χωρητικότητά του ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου Committee. Συγκεκριμένα, μέχρι και το Μάρτη του 2013, η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου ανερχόταν στους 265.336.520 τόνους. Δηλαδή, αυξήθηκε κατά 1,3 εκατ. τόνους σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ αντιστοιχεί πλέον στο 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας! Επιπλέον, οι Ελληνες εφοπλιστές από τις αρχές του 2013 και μέχρι το Μάρτη, δηλαδή μέσα σε τρεις μήνες, παρήγγειλαν 41 καράβια (όχι βέβαια σε ελληνικά ναυπηγεία), αξίας 3,149 δισ. δολαρίων!

Αυτά τα απίστευτα μεγέθη καταγράφονται σε περίοδο βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης. Ερχονται να δείξουν για πολλοστή φορά τα δυσθεώρητα κέρδη που έχουν συσσωρεύσει οι Ελληνες εφοπλιστές. Κέρδη που τα έχουν «πληρωμένα» οι ναυτεργάτες με τον ιδρώτα και το αίμα τους, την επέκταση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας στα καράβια, τη λεηλασία σε βάρος του ΝΑΤ και όλων των ασφαλιστικών τους ταμείων. Τα έχει πληρωμένα συνολικά ο εργαζόμενος λαός που η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ τον έχει γονατίσει από τη φτώχεια, την ανεργία, τα χαράτσια, για να εξασφαλίζει τρελά προνόμια, πλήρη φοροαπαλλαγή και δισεκατομμύρια επιδοτήσεων στους εφοπλιστές. Τελευταία απλόχερη προσφορά από κυβέρνηση και ΕΕ προς τους εφοπλιστές είναι η συγχρηματοδότηση προγράμματος για να τους εξασφαλίσουν στην κυριολεξία τζάμπα ναυτεργατικό δυναμικό. Το πρόγραμμα θα στοιχίσει σε πρώτη φάση 6.400.000 ευρώ και αφορά 1.000 ναυτεργάτες, οι οποίοι τον Αύγουστο θα μπαρκάρουν στα καράβια ανασφάλιστοι και θα πληρώνονται από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, με μισθό λιγότερο από το ένα τρίτο του μισθού που προβλέπουν οι Συλλογικές Συμβάσεις. Και μετά έχουν το θράσος οι εφοπλιστές και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι να μιλάνε για «ναυτιλιακό θαύμα» και «ελληνικό δαιμόνιο»...

Αντιπυρικά προβλήματα

«Μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων, το Πυροσβεστικό Σώμα και η Πολιτική Προστασία είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις», δήλωσε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Ν. Δένδιας, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού, Αντ. Σαμαρά, στο υπουργείο. Ο ίδιος ο υπουργός θυμίζουμε πως τόνιζε σε υψηλούς τόνους, από το βήμα της Βουλής, ότι «ο στόλος των αεροσκαφών, που είναι το κύριο όπλο πυρόσβεσης, είναι γερασμένος και χρειάζεται αλλαγή», «έχουμε και μεγάλο πρόβλημα στα αυτοκίνητα» και «ελπίζω να μη μας κοστίσει την περίοδο που έρχεται».

Παίζοντας με τις λέξεις, ο Ν. Δένδιας χρησιμοποίησε το... «πλαίσιο των δυνατοτήτων» θέλοντας έτσι να καλύψει τη συνειδητή υποβάθμιση - και από αυτή τη (συγ)κυβέρνηση - της Πυροσβεστικής, με τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, τα παλιά υλικοτεχνικά μέσα που έχουν στην κατοχή τους οι πυροσβέστες, τα φθαρμένα λάστιχα, τα χαλασμένα οχήματα και τη... βερεσέ βενζίνη που βάζουν στα πυροσβεστικά οι εργαζόμενοι. Επίσης, θέλησε να κρύψει τις περικοπές στις δαπάνες για το Σώμα που το 2013 είναι μειωμένες κατά 5.162.000 ευρώ σε σχέση με αντίστοιχες του 2012 και κατά 30% σε σχέση με αυτές του 2009.

Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά, για άλλη μία χρονιά οι εργαζόμενοι στην Πυροσβεστική καλούνται να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων με πετσοκομμένους μισθούς, με κουτσουρεμένα εργασιακά δικαιώματα, με ελλιπή μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και με μόνο όπλο το φιλότιμο...

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Θυσίες για άλλη εξουσία

Δεν είναι η πρώτη φορά, τα τελευταία τρία τουλάχιστον χρόνια, που η κυβέρνηση και τα επιτελεία της προσπαθούν να καλλιεργήσουν την ψευδαίσθηση στο λαό ότι οι θυσίες του πιάνουν τόπο, ότι η ανάκαμψη της οικονομίας είναι προ των πυλών και ότι από αυτή έχει να κερδίσει ο ίδιος. Πριν και μετά από κάθε αντιλαϊκό ορόσημο, είτε αυτό αφορούσε την υπογραφή ενός από τα μνημόνια, είτε τη συνεδρίαση μιας Συνόδου Κορυφής της ΕΕ με θέμα την κρίση, είτε μια αναθεώρηση του δημοσιονομικού προγράμματος, στο πλαίσιο της συμφωνίας με την τρόικα, τα αστικά επιτελεία οργίαζαν, προσπαθώντας να πείσουν το λαό ότι η έξοδος από τα βάσανα είναι κοντά και πως αν κάνει λίγη υπομονή ακόμα, θα ανταμειφθεί με καλύτερους όρους διαβίωσης. Με δεδομένα τα μέτρα που ετοιμάζουν για το λαό μπροστά και στο μεσοπρόθεσμο του Ιούνη, η προπαγάνδα τους δεν εκπλήσσει.

Αυτό που επαληθευόταν κάθε φορά ήταν οι εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι καμιά διέξοδο προς όφελος του λαού από τη βαθιά καπιταλιστική κρίση δεν μπορεί να εξασφαλίσει η διαχείριση που ασκεί αυτή, οι προηγούμενες ή μια επόμενη κυβέρνησης, στο βαθμό που αναγνωρίζει την ΕΕ σαν πεδίο διαπραγμάτευσης και τα μονοπώλια σαν όχημα για να έρθει ανάπτυξη. Το ίδιο θα γίνει και τώρα. Παρά την κυβερνητική δημαγωγία, η κρίση δεν πρόκειται να ξεπεραστεί άμεσα, πολύ περισσότερο που οι προβλέψεις μιλάνε για μεγαλύτερα ζόρια συνολικά στην καπιταλιστική οικονομία της Ευρωζώνης. Ακόμα όμως κι αν υπάρξει ανάκαμψη, ακόμα κι αν γίνουν οι επενδύσεις που διαφημίζει η κυβέρνηση, ακόμα και αν επιτύχει δημοσιονομικά πλεονάσματα, τίποτα δεν έχει να κερδίσει ο λαός. Αντίθετα, έχει να περιμένει τα χειρότερα.

Σε ποιο έδαφος θα γίνουν (αν γίνουν) οι επενδύσεις που λέει η κυβέρνηση; Σ' αυτό των διαλυμένων εργασιακών σχέσεων, των μισθών πείνας για τους εργαζόμενους και ιδιαίτερα τους νέους, του νέου καθεστώτος φοροασυλίας και φοροαπαλλαγής του κεφαλαίου, της πλήρους ιδιωτικοποίησης στρατηγικών τομέων της οικονομίας, της παραπέρα ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της Υγείας, της Παιδείας και της Πρόνοιας. Αυτή η πραγματικότητα, που διαμορφώνεται χρόνια τώρα σε βάρος του λαού σε όλη την ΕΕ, επιταχύνθηκε όμως σε συνθήκες κρίσης, δεν πρόκειται να αλλάξει, ακόμα κι αν έρθει αναιμική ανάπτυξη. Οι αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις έχουν στόχο να αντισταθμίσουν τη μείωση του μέσου ποσοστού κέρδους για τα μονοπώλια με την παροχή φθηνότερης εργατικής δύναμης και αυτή η στρατηγική του κεφαλαίου ξεδιπλώνεται κλιμακούμενα τα 20 τουλάχιστον τελευταία χρόνια.

Από αυτή την άποψη, δεν μπορεί να είναι λύση για το λαό η «άλλη διαχείριση» που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ, επειδή κι αυτή θέλει ενίσχυση των μονοπωλίων με χρήμα και κρατικές υποδομές, προκειμένου να γίνει ανάπτυξη. Καμιά κυβέρνηση που θέλει να διαχειριστεί τον καπιταλισμό, όσο καλές προθέσεις κι αν έχει, δεν μπορεί να αναστείλει, να ματαιώσει τους νόμους του που συντρίβουν τα λαϊκά στρώματα. Μόνο η διακυβέρνηση της λαϊκής εξουσίας μπορεί να το κάνει, καταργώντας την ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, κοινωνικοποιώντας τα μονοπώλια, σχεδιάζοντας κεντρικά την οικονομία, με αποδέσμευση της χώρας από την ΕΕ και μονομερή διαγραφή του χρέους. Για μια τέτοια εξουσία και διακυβέρνηση παλεύει το ΚΚΕ. Και για την κατάκτησή της, ο λαός δεν πρέπει να λυπηθεί καμιά θυσία.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ