Κυριακή 3 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΑΤΖΕΝΤΑ
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
«Νυχτερίδα» για παιδιά

Οπερέτα είναι η φετινή πρόταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τα παιδιά, καθώς ήδη από την παραμονή των Χριστουγέννων, στο θέατρο «Ακροπόλ», παρουσιάζεται «Η Νυχτερίδα» (Ο χορός των παραμυθιών) του Γιόχαν Στράους υιού. Μια κεφάτη, μελωδική κωμωδία, πλημμυρισμένη από βιενέζικα βαλς, που θα παρουσιάζεται μέχρι τα τέλη Απριλίου, καθημερινά (11πμ), εκτός Σαββάτου και Δευτέρας. Τη διασκευή, το κείμενο πρόζας και τη σκηνοθεσία της παράστασης έχει αναλάβει η Κάρμεν Ρουγγέρη, που αναφέρει: «Ο Γιόχαν Στράους θεωρείται ο βασιλιάς του βαλς και η "Νυχτερίδα" βασίλισσα της οπερέτας. Ονειρευόμουν να ανεβάσω τη Νυχτερίδα, θέλοντας να γνωρίσω στα παιδιά αυτόν το μοναδικό συνθέτη. Για να μπορούμε να το παρουσιάσουμε στα παιδιά, οι συνεργάτες μου κι εγώ, κρατήσαμε τα πιο όμορφα μουσικά μέρη, διαλέξαμε τα μελωδικότερα τραγούδια και "διακοσμήσαμε" διαφορετικά αυτό το μουσικό αρχιτεκτόνημα. Στο πρώτο και στο τρίτο μέρος χρειάστηκαν περισσότερες "επεμβάσεις". Κρατήθηκαν όμως τα ονόματα και οι χαρακτήρες του πρωτότυπου. Το δεύτερο μέρος είναι όλο ένας χορός μεταμφιεσμένων. Τι πιο ωραίο, λοιπόν, από ένα χορό γεμάτο παραμυθένιους ήρωες...». Μουσική διεύθυνση: Δημήτρης Κατσίμπας, Γιώργος Αραβίδης.

«Ποδαρικό» στη Θεσσαλονίκη

Μ' ένα μελωδικό διήμερο στη Θεσσαλονίκη καλωσορίζει το 2010 ο Χρήστος Θηβαίος. Στις 15 και 16 Ιανουαρίου (10μμ) εμφανίζεται στο Club του «Μύλου» (Ανδρέου Γεωργίου 56, 2310.510.081), όπου με μια εξαιρετική μπάντα, θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με τις καλύτερες στιγμές της δισκογραφίας του και επιλογές από αγαπημένα του τραγούδια. Από το «Ημερολόγιο», τις «Περικοπές Ενός Απόκρυφου Ευαγγελίου», το «Κόκκινο Θολό Φεγγάρι» και το «Γορίλα» μέχρι το «Πόσο Πολύ Σ' Αγάπησα», τη «Μικρή Πατρίδα» και τον «Αμλετ Της Σελήνης». Σ' αυτό το ιδιαίτερο πρόγραμμα, δίπλα στα γνωστά τραγούδια του, διασκευάζει και ερμηνεύει Pearl Jam, Jeff Buckley, Three Doors Down και άλλους, πάντα με το δικό του ξεχωριστό ύφος και τη σπάνια εκφραστικότητά του. Ενορχήστρωση - πνευστά: Δημήτρης Γιαννόπουλος, Μπάσο, ακουστική κιθάρα: Πέτρος Βαρθακούρης, Τύμπανα: Γιάννης Αγγελόπουλος, Πλήκτρα, βιολί, ηλεκτρική κιθάρα: Βαγγέλης Στεφανόπουλος. Ηχοληψία: Χάρης Κρεμμύδας, Φωτισμοί: Γιάννης Δίπλας.

«Χρώματα» της Σχολής του Μονάχου

Εργο του Κωνσταντίνου Μαλέα
Εργο του Κωνσταντίνου Μαλέα
Στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, παρουσιάζεται (έως 30/1) η έκθεση «Απόγειο και κρίση της ακαδημαϊκής ζωγραφικής: Επιλογές από τη συλλογή Γ.Ι. Κατσίγρα της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας». Η παρουσίαση εστιάζει στην εξέλιξη της ακαδημαϊκής ζωγραφικής, μέσα από 45 έργα καλλιτεχνών που κινήθηκαν στο πλαίσιο της Σχολής Μονάχου. Οι πίνακες αποτελούν μέρος της συλλογής του Γεωργίου Ι. Κατσίγρα, η οποία περιλαμβάνει 781 έργα από τα μέσα του 19ου μέχρι και τα μέσα του 20ού αιώνα. Στην έκθεση εκτίθενται δημιουργίες κύριων εκφραστών της Σχολής του Μονάχου, όπως των Γεωργίου Ιακωβίδη, Κωνσταντίνου Βολονάκη, Συμεών Σαββίδη, Σπύρου Βικάτου, Γεωργίου Ροϊλού, Θάλειας Φλωρά - Κραβία, Πολυχρόνη Λεμπέση, κ.ά., ενώ θα παρακολουθήσουμε τις υπερβάσεις και τις ανανεωτικές τάσεις της ζωγραφικής στις αρχές του 20ού αιώνα, μέσα από έργα των Νικόλαου Λύτρα, Κωνσταντίνου Μαλέα, Θεόφραστου Τριανταφυλλίδη, Κωνσταντίνου Παρθένη, κ.ά., οι οποίοι επιχείρησαν τολμηρές ρήξεις με την αυστηρή ακαδημαϊκή τεχνοτροπία.

Αυστηρότητα και ένταση

Εκθεση έργων του Γιάννη Βαλαβανίδη παρουσιάζεται στο χώρο τέχνης «william james», (Υμηττού 64 Χολαργός, τηλ. 210.6534.326). Χαρακτηριστικά στοιχεία της ζωγραφικής του αποτελούν: Η εμμονή στο σχέδιο, η σχεδιαστική ακρίβεια, το λιτό χρώμα και η πειθαρχημένη διευθέτηση του χώρου στο επίπεδο του πίνακα. Αποτέλεσμα είναι μία ζωγραφική με χαρακτηριστικά της την αυστηρότητα και την ένταση. «Δε θέλω να αντιγράψω την πραγματικότητα σαν αντικείμενο ή σαν ψευδαίσθηση» σημειώνει. «Θέλω η εικόνα να περιέχει τα πράγματα ως έχουν, να τα προβάλλει ως θέμα, όχι ως θέαμα. Τα εικαστικά στοιχεία είναι και στοιχεία του θέματος και στοιχεία της ζωγραφικής. Παρατηρώ και συνήθως φωτογραφίζω τα θέματά μου. Μετά δουλεύω παράλληλα, από τη φωτογραφία, από το φυσικό και από μνήμης. Οι διάφορες φάσεις της δουλειάς δημιουργούν τις διαδοχικές εκδοχές της εικόνας, που ο συνδυασμός τους θα δώσει την τελική ζωγραφιά. Το αποτέλεσμα αυτής της διεργασίας δεν μπορεί να είναι από πριν καθορισμένο. Βγαίνει μέσα από συνεχείς συγκρούσεις των διαφόρων φάσεων, που συχνά αλληλοαναιρούνται ή δύσκολα συνδυάζονται».

Ο Γ. Βαλαβανίδης σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, ζωγραφική, χαρακτική και ψηφιδωτό (1957-1963) με τους Γιάννη Μόραλη και Κωνσταντίνο Γραμματόπουλο. Η επαφή του καλλιτέχνη με τον κριτικό ρεαλισμό πραγματοποιείται ευθύς με την είσοδό του στην ΑΣΚΤ. Η πρώτη του ατομική έκθεση οργανώνεται στην Αθήνα το 1970, ενώ μετείχε σε ομαδικές εκθέσεις ήδη από το 1958. Υπήρξε μέλος της «Ομάδας Τέχνης Α'» (1965-1967), της ομάδας «Νέοι Ελληνες Ρεαλιστές» (1971-1973), της «Ομάδας για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη» (1979-1986) και του «Σύνδεσμου Σύγχρονης Τέχνης» (1979-1984). Στη συνέχεια δίδαξε ως καθηγητής στην ΑΣΚΤ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ