ΚΟΛΟΣΣΙΑΙΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΗΠΑ
Αναβαθμίζεται ο ρόλος της Σούδας ως πολεμικού ορμητηρίου

Οι συμφωνίες των ελληνικών κυβερνήσεων με τις ΗΠΑ - ΝΑΤΟ και η ελληνική εμπλοκή στα βρώμικα σχέδιά τους μετατρέπουν ολοένα και περισσότερο το λαό σε μαγνήτη μεγάλων κινδύνων

Δευτέρα 23 Σεπτέμβρη 2019

Το τι μεθοδεύουν οι Αμερικανοί, με τη σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης και των άλλων αστικών πολιτικών δυνάμεων στην Ελλάδα, μέσα από την αναθεώρηση της διμερούς «Αμυντικής Συμφωνίας», φαίνεται ανάγλυφα από όσα σχεδιάζουν για επέκταση των εγκαταστάσεών τους στη Σούδα, όπως τα αποκαλύπτει σήμερα αναλυτικά ο «Ριζοσπάστης».

Φαραωνικά σχέδια, που «κουμπώνουν» πάνω στην όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και με τη βάση να παίρνει «φωτιά» το αμέσως επόμενο διάστημα, με αύξηση των δυνατοτήτων της να συντονίσει αεροπορικές επιχειρήσεις και στρατηγικές αερομεταφορές (όπλων, πυρομαχικών, λοιπών πολεμοφοδίων και προσωπικού), προς και από τα μέτωπα όπου επιχειρούν οι αμερικανικές Ενοπλες Δυνάμεις.

Οι παρεμβάσεις στη βάση της Σούδας από τη μια επιβεβαιώνουν τη μεγάλη σημασία που έχει για τα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια στην περιοχή, και από την άλλη προδίδουν πολεμική προετοιμασία, καθώς αναβαθμίζονται υποδομές κρίσιμες για την προώθηση στρατιωτικών δυνάμεων.

Αποκαλύπτεται και με αυτόν τον τρόπο γιατί βιάζονται να ανανεώσουν τη Συμφωνία για τις βάσεις και επαληθεύεται ταυτόχρονα ότι ο λαός μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε μαγνήτη κινδύνων από την ελληνική ιμπεριαλιστική εμπλοκή.

Τα δύο έργα

Αμερικανικό πλοίο ελλιμενισμένο στη βάση της Σούδας
Πιο συγκεκριμένα, πριν από μερικές μέρες ο υπουργός Αμυνας των ΗΠΑ Μαρκ Εσπερ παρουσίασε στο Κογκρέσο μια λίστα με 127 σχέδια για επέκταση, ανακαίνιση ή κατασκευή νέων στρατιωτικών υποδομών στις ΗΠΑ και βάσεών τους στο εξωτερικό.

Απ' αυτά ξεχωρίζουν δύο έργα για την αεροναυτική βάση στη Σούδα, αμφότερα στο πλαίσιο της περιλάλητης «Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Αποτροπής» (European Deterrence Initiative - ΕDΙ), του ευρύτερου σχεδίου των Αμερικανών για απομείωση ή παρεμπόδιση της επιρροής άλλων ιμπεριαλιστικών κέντρων (π.χ. Ρωσία, Κίνα) σε αυτό που εύγλωττα ονοματίζουν «ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων».

Θυμίζουμε ότι τον Απρίλη του 2018, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ (σε άλλη μια υπόθεση όπου η τωρινή κυβέρνηση, της ΝΔ, τρώει «από τα έτοιμα»...), στο υπουργείο Αμυνας συνεδρίασε η «Συμβουλευτική Επιτροπή Υψηλού Επιπέδου Ελλάδας - ΗΠΑ» («High Level Consultative Commitee», HLCC), με αρμοδιότητα θέματα «αμυντικής συνεργασίας».

Επισήμως οι δυο αντιπροσωπείες «κατέληξαν σε συμφωνία για Μνημόνιο Κατανόησης για προβλήτα ΝΑΤΟ και εγκαταστάσεις ναυτικής υποστήριξης, καθώς και Τεχνική Διευθέτηση για ανάπτυξη αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ».

Αρμόδιοι παράγοντες εκτιμούσαν τότε ότι οι δύο πλευρές έδιναν το «πράσινο φως» για εργασίες αναβάθμισης των υποδομών στη Σούδα, ώστε οι Αμερικανοί όχι απλά να δένουν περιστασιακά, αλλά και να σταθμεύουν εκεί μεγάλα αντιτορπιλικά τύπου «Arleigh Burke», που ρίχνουν για περιπολίες και επιχειρήσεις τους σε Ανατολική Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα.

Σε κάθε περίπτωση, οι Αμερικανοί έχουν ορίσει ως επιθυμητή ημερομηνία ανάθεσης του σχετικού συμβολαίου για το «EDI: Marathi Logistics Support Center at Souda Bay (Greece)», με όποιον προκρίνουν ως κατασκευαστή - εργολάβο, το Νοέμβρη του 2019, αφού δηλαδή θα έχει υπογραφεί η νέα διμερής «Συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας», που να τους λύνει τα χέρια για μακρόχρονη ...αξιοποίηση από μέρους τους της βάσης, με τις αντίστοιχες επενδύσεις.

«Απογειώνουν» τις δυνατότητες της βάσης

Η σχετική προκήρυξη δίνει μια κατατοπιστική εικόνα σχετικά με το γιγαντιαίων διαστάσεων πρότζεκτ:

«Το κτίριο περίπου 8.970,26 τετραγωνικών μέτρων θα στεγάσει τις βασικές λειτουργίες των υπηρεσιών Αεροπορικών Επιχειρήσεων και Αερομεταφορών για να υποστηρίξει την αύξηση της κυκλοφορίας. Το νέο κτίριο αποτελείται από ένα συγκρότημα αεροπορικών επιχειρήσεων με νέο τέρμιναλ επιβατών, χώρους συντονισμού αεροπορικών επιχειρήσεων και τερματικό σταθμό αερομεταφορών (...)

Ο τερματικός σταθμός επιβατών πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τουλάχιστον 30.000 επιβάτες ετησίως και να υποστηρίζει ένα επιβατικό αεροσκάφος ευρείας ατράκτου (περίπου 300 επιβάτες με αποσκευές/εξοπλισμό) και τέσσερα αεροσκάφη μεγάλου βάθους φορτίου τη φορά (βλ. μεταγωγικά)». Να μπορεί να αντεπεξέλθει δηλαδή ακόμα και σε συνθήκες ...μποτιλιαρίσματος.

Το διώροφο - όπως προκύπτει από τα σχέδιά τους - κτίριο θα πιάσει τόση έκταση που απαιτεί να... ανοίξουν χώρο ακόμα και γκρεμίζοντας άλλα κτίρια της βάσης: «Το JMPC P-903 θα βρίσκεται ανάμεσα στα υπάρχοντα κτίρια 4 και 34 και η θέση αυτή θα απαιτήσει την κατεδάφιση των κτιρίων 5 και 6, του θόλου 34 και του κατακόρυφου σταθμού προσκείμενου στο θόλο 34 κατά την έναρξη της κατασκευής. Το κτίριο 22 θα κατεδαφιστεί μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής και την ευεργετική λειτουργία του νέου JMPC».

Ορίζουν τέλος ότι η όλη κατασκευή θα διαρκέσει «περίπου 912 ημέρες μετά την απονομή του συμβολαίου». Σαν να λέμε, θα τους πάρει κοντά τρία χρόνια μόνο η κατασκευή του, εξ ου και η πρεμούρα τους για πολυετή επέκταση της διμερούς «Αμυντικής Συμφωνίας», ώστε και χρόνο να έχουν να το φτιάξουν και ...εγγυημένη περίοδο απόσβεσης να εξασφαλίσουν. Σε κάθε περίπτωση, συνολικά για αυτά τα δύο κατασκευαστικά έργα στη Σούδα προϋπολογίζουν 47,85 εκατ. δολάρια, χώρια τον εξοπλισμό τον οποίο θα πρέπει να εξασφαλίσουν.

Ορμητήριο πολέμου

Θυμίζουμε τέλος ότι στην ευρύτερη περιοχή της Σούδας λειτουργεί ένα σύμπλεγμα υποδομών που παρέχει φουλ υποστήριξη στις επιχειρήσεις των Αμερικανών, οι οποίοι έχουν κατ' επανάληψη επισημάνει ότι οι πολεμικές επεμβάσεις στην περιοχή μέχρι το Ιράκ θα ήταν αδύνατες χωρίς το βασικό αυτό στήριγμα. Ειδικότερα: