Ανακοίνωση με αφορμή την τροπολογία που ψηφίστηκε χτες
«Τις τελευταίες μέρες ακούγονται και γράφονται πολλά με αφορμή την τροπολογία για το νόμο για το "Νέο Λύκειο". Ούτε αλλάζει κάτι προς το καλύτερο, ούτε κρύβεται κάτι θετικό πίσω από τις αλλαγές που γίνονται. Η τροπολογία λύνει τεχνικές λεπτομέρειες, ώστε να διασφαλίσει πιο στέρεο έδαφος για να πατήσει καλύτερα ο νόμος για το "Νέο Λύκειο".
Το "Νέο Λύκειο" είναι και παραμένει ένα σχολείο - φίλτρο που ξεσκαρτάρει τους μαθητές με βάση την τσέπη των γονιών τους. Είναι το σχολείο της παπαγαλίας, των αποσπασματικών γνώσεων και των σκόρπιων δεξιοτήτων, είναι το σχολείο - πανάκριβο εξεταστικό κέντρο.
Αυτή είναι και παραμένει όλη η ουσία του νόμου και των όποιων τροποποιήσεων γίνονται.
Ολα αυτά μάλιστα την ώρα που κατατέθηκε στη βουλή ο νέος προϋπολογισμός για το 2015. Και εδώ επιβεβαιώνεται ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση θα χειροτερέψει κι άλλο. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι κατά 285.000.000 ευρώ μικρότερος (-5%) από πέρυσι.
Αν, λοιπόν, την περσινή χρονιά, όπως έλεγε το υπουργείο, δεν υπήρχαν λεφτά για θέρμανση, μετακινήσεις, σχολικές υποδομές, προσλήψεις καθηγητών κ.ά., ας αναλογιστεί κανείς τι θα γίνει φέτος.
Και όσο πιο πίσω πάμε τα πράγματα γίνονται όλο και πιο αποκαλυπτικά.
Τα νούμερα άλλωστε μιλάνε από μόνα τους:
Ο προϋπολογισμός του 2015 λοιπόν είναι μειωμένος κατά 2 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2011, ενώ σε σχέση με το 2010 η χρηματοδότηση της Παιδείας από το κράτος είναι η μισή!
Η μόρφωση που προσφέρουν είναι φτηνή για το κράτος και ακριβή για το λαό!
Ολα αυτά αποδεικνύουν πως δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.
Ο αγώνας των μαθητών πρέπει να δυναμώσει τώρα ακόμα περισσότερο, να αγκαλιάσει ακόμα περισσότερα σχολεία, ακόμα περισσότερους μαθητές. Το δικαίωμα στη μόρφωση και τη ζωή δεν είναι για διαπραγμάτευση.
Τα μέλη της ΚΝΕ μπαίνουν μπροστά για την οργάνωση, το συντονισμό του αγώνα, για να είναι οι μαθητές μια γροθιά μαζί με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους φοιτητές, συνολικά με τον εργαζόμενο λαό.
Για να δυναμώσει ο αγώνας για τα δίκαια αιτήματα των μαθητών: