Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου απαλλάσσει το μελλοντικό ιδιοκτήτη από κόστη που φορτώνονται στις πλάτες του λαού |
Οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών θα είναι το θέμα της συνεδρίασης, που θα γίνει αύριο, Πέμπτη, της διοίκησης της Ομοσπονδίας Μονίμων Υπαλλήλων Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ), η πλειοψηφία της οποίας (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ) έχει σημαία της την ανταγωνιστικότητα των ΟΛΠ και ΟΛΘ. Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο όνομα αυτής της ανταγωνιστικότητας, υπέγραψε Συλλογική Σύμβαση με τον ΟΛΠ ΑΕ που επέβαλε τη μείωση κατά 35% των αποδοχών των εργαζομένων και το χτύπημα συνολικά των εργασιακών δικαιωμάτων τους.
Παράλληλα, προχωράνε και τα έργα εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών υποδομών, για να βρει έτοιμες και σύγχρονες υποδομές όποιος επιχειρηματικός όμιλος βάλει στο χέρι την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Χτες, ο υφυπουργός Υποδομών, Μ. Παπαδόπουλος, και ο πρόεδρος και διευθύνον σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ενημέρωσαν τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για την εξέλιξη των έργων του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας - Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας.
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας». Οπως αναφέρθηκε, με την ολοκλήρωσή του, το 2017, θα μειώσει το χρόνο της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη στις 3,5 ώρες. Το έργο, προϋπολογισμού 415 εκ. ευρώ, είναι ενταγμένο στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών πλοίο - σιδηρόδρομος για τη μεταφορά των εμπορευμάτων των πολυεθνικών.
Παρουσιάζοντας τα σχέδια της ΕΡΓΟΣΕ, ο πρόεδρος, Κ. Σπηλιώπουλος, είπε, μεταξύ άλλων: «Ο στόχος της εταιρείας μας είναι να ολοκληρώσει τον ΠΑΘΕΠ τον άξονα και να συνδέσει και τα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας. Αυτή είναι οι άμεσοι στόχοι, οι προτεραιότητες οι μεγάλες».