Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από την πλευρά της κυβέρνησης η πάση θυσία σταδιακή παράδοση ολόκληρου του λιμενικού μετώπου του Πειραιά, του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και άλλων λιμανιών της χώρας στα μονοπώλια με πρώτο στη λίστα το μονοπώλιο της COSCO. Χτες, σε άτυπη συνάντηση με τους ναυτιλιακούς συντάκτες ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι θα γινόταν επίσης χτες νέα συνάντηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτη με αντιπροσωπεία της ΣΕΠ, δηλαδή τη θυγατρική που σύστησε η COSCO για να παραλάβει το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ που της παραχωρήθηκε. Η συνάντηση αφορούσε τον «φιλικό διακανονισμό», δηλαδή την απαίτηση που προβάλλει η κινεζική πολυεθνική ότι για να συνεχίσει τις επενδύσεις θα πρέπει να καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο ενοίκιο που καταβάλλει για τους προβλήτες που διαχειρίζεται και να επεκταθεί και σε χώρους που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.
Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ναυτιλιακού Τύπου, η COSCO, επειδή «τρώγοντας έρχεται η όρεξη» έχει διαμηνύσει ότι σε περίπτωση που δεν προχωρήσει ο «φιλικός διακανονισμός» θα προχωρήσει με νομικά μέτρα, επειδή θεωρεί ότι η σύμβαση με την οποία της παραχωρήθηκε η προβλήτα ΙΙ δεν ικανοποιεί πλέον τα συμφέροντά της! Ενώ απειλεί ότι από την πορεία των «διαπραγματεύσεων του φιλικού διακανονισμού θα εξαρτηθεί και η συμμετοχή της στο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα άλλα λιμάνια». Πάντως, ο υπουργός διευκρίνισε ότι «πρόταση και διάθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει αυτή η συμφωνία».
Το τρελό φαγοπότι που έχει στήσει για τα μονοπώλια η κυβέρνηση και η αντιλαϊκή πολιτική της σε βάρος υποδομών πληρωμένων με ιδρώτα και αίμα από τους εργαζόμενους της χώρας, είναι στο όνομα της «ανάπτυξης», ενώ οι όποιες επενδύσεις γίνονται όπως η κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ από την COSCO είναι πάνω στα αποκαΐδια των εργασιακών δικαιωμάτων. Παρόλα αυτά, την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας ο υπουργός Ναυτιλίας τη χαρακτήρισε «αξιοποίηση που εξασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και θα φέρει νέες θέσεις εργασίας».