Παρασκευή 17 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στο «παζάρι» ο κινηματογράφος

Το αντιδραστικό, στον πυρήνα του, πρόγραμμα «κινήτρων για προσέλκυση ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα», που ανακοίνωσε στις αρχές του χρόνου το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ), μπαίνει σε εφαρμογή από το φετινό Φεστιβάλ Καννών (15 - 26/5), όπως προκύπτει από σχετική ανακοίνωση του Κέντρου, με την οποία γνωστοποιείται η συνεργασία ΕΚΚ και... Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Σήμερα, που τα χάλια της εγχώριας κινηματογραφικής παραγωγής είναι πολύ μεγαλύτερα απ' ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν, αφού το ΕΚΚ βουλιάζει από την κρατική υποχρηματοδότηση - ψάχνοντας «χορηγούς» για να συνεχίσει τη λειτουργία του - και οι νέοι κινηματογραφιστές δημιουργούν σε χειρότερες από πριν συνθήκες, το Κέντρο ασχολείται με τη «βιτρίνα» και θέτει το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου στις ορέξεις των μονοπωλίων, κινηματογραφικών αλλά και τουριστικών. Οπως ανέφερε το Γενάρη ο «Ρ», παρουσιάζοντας τα νέα προγράμματα του ΕΚΚ, αυτό το πρόγραμμα εντάσσεται πλήρως στη «λογική» του κράτους για μετατροπή των Ελλήνων δημιουργών και κινηματογραφιστών σε χαμηλόμισθους, «ευέλικτους» κομπάρσους και βοηθούς των μονοπωλίων και της Ελλάδας σε «σκηνικό» των προσδοκώμενων «μεγάλων» παραγωγών. Να θυμίσουμε ότι σε όποιες άλλες χώρες - κυρίως πρώην σοσιαλιστικές - τα μονοπώλια του οπτικοακουστικού χρησιμοποίησαν για ένα κομμάτι ψωμί υποδομές και εξειδικευμένο προσωπικό, άφησαν πίσω τους «αποκαΐδια», σε μεροκάματα και στην όποια παραγωγή ταινιών. Το πρόγραμμα στοχεύει στη «μεγαλύτερη δυνατή προσέλευση ξένων ταινιών, ως αναπτυξιακό εργαλείο της κινηματογραφικής αγοράς για την εφαρμογή νέου μοντέλου τουριστικού μάρκετινγκ - τον "κινηματογραφικό τουρισμό", προβάλλοντας στο εξωτερικό τη χώρα μας, που αυτή την περίοδο έχει τεράστια σημασία για την εικόνα της», έλεγε το ΕΚΚ, προσθέτοντας, με αφορμή την παρουσία του στις Κάννες, ότι η συνεργασία με τον ΕΟΤ γίνεται «προκειμένου να προβληθεί η χώρα μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο εξωτερικό, με στόχο τη δημιουργία συνθηκών για την αύξηση της τουριστικής ζήτησης διεθνώς και να ενισχυθεί η εικόνα της ως ιδανικός τόπος για την παραγωγή διεθνούς εμβέλειας οπτικοακουστικών παραγωγών».

Η παραπάνω εικόνα δεν αμβλύνεται με την παρουσία στις Κάννες, στο πλαίσιο του Short Film Corner, δέκα ταινιών μικρού μήκους ελληνικής παραγωγής ή συμπαραγωγής. Πρόκειται για τις: «The way of styx» του Δημήτρη Τσιλιφώνη, «One line» του Δημήτρη Αργυρίου, «It's ok my friend» της Γιολάντας Μαρκοπούλου, τη γαλλοελληνική συμπαραγωγή «Η ζωή μάς ανήκει» των Γκερί Καραμαούνα - Ναυσικάς Φορισιέρ - Ματίλντ Ντουρέ, «Evergreen» της Ιφιγένειας Κοτσώνη, «Μήδεια» της Κλειούς Φανουράκη, «Διάλειμμα για γεύμα» του Χρήστου Γκότση, «Γλάρος» του Νίκου Σαράφη, την ελληνοτσεχική ταινία του Μαξίμ Σιρλέν «Now you know» και «Unrequited» της Χρυσάνθης Κουρή.

Αποτέλεσμα της απουσίας κρατικής χρηματοδότησης στον κινηματογράφο είναι ότι οι κινηματογραφιστές βγάζουν τα δημιουργικά τους σχέδια ως «προϊόντα» στο παζάρι, μήπως και «συγκινηθεί» κάποιος ιδιώτης και τους χρηματοδοτήσει. Ετσι, στο Φεστιβάλ των Καννών, Ελληνες παραγωγοί (σ.σ. ως επί το πλείστον σκηνοθέτες) θα παρουσιάσουν τα έργα τους που βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης, σε «ειδικά καλεσμένους» ξένους παραγωγούς και χρηματοδότες.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παραιτήθηκε η διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου(2020-09-23 00:00:00.0)
Θα γίνει υπόθεση... του ΕΟΤ!(2013-01-20 00:00:00.0)
Στο βάλτο της κρατικής απαξίωσης...(2012-07-15 00:00:00.0)
Η πραγματικότητα που προσπαθούν να κρύψουν(2009-09-27 00:00:00.0)
Προβλήματα ενόψει(2007-03-24 00:00:00.0)
Διέγραψε εγκεκριμένες παραγωγές!(2005-06-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ