Στο θέατρο «Εμπρός» στις 12, 13, 14, 20, 21, 22, 23, 24 Μαΐου, θα παρουσιαστούν τα έργα: «Η κραυγή» της Εφης Βενιανάκη και «Μαρία, όπως Παναγία» του Γιάννη Σολδάτου. «Η κραυγή» παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Μαρίας Κυριάκη. Ερμηνεία: Εφη Βενιανάκη. Φωτισμοί: Νίκος Βασιλόπουλος. Μια γυναίκα μονολογεί, μια ιερή πόρνη εξομολογείται, ένα παιδί αφήνει να ξεχυθεί από μέσα του η πιο σπαρακτική κραυγή, αυτή του αποχωρισμού. Στο δωμάτιό της κι ενώ έξω βρέχει, σ' ένα ίδρυμα περιμένοντας τη θεραπεία, στο σκοτεινό κελί του μυαλού της, η Μαρία αποκαλύπτει τους τρεις εαυτούς της, την κόρη, τη μάνα, την ερωμένη καθώς η διαταραγμένη της μνήμη ταξιδεύει από το παρελθόν στο παρόν κι από κει στο μέλλον, αποκαλύπτοντας σπαράγματα μιας ρημαγμένης ζωής και κατακερματισμένα όνειρα ενός πλάσματος που διάλεξε το δρόμο τον πιο μοναχικό: Αυτόν της αγάπης... Το «Μαρία, όπως Παναγία» ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Σολδάτου. Παίζουν: Μαρία Δρακοπούλου, Δημήτρης Ξηρός, Ούγκο Βάρβογλης. Φωτισμοί: Νίκος Βασιλόπουλος. Ενας καλόγερος - ζωγράφος βρίσκεται καταδικασμένος για φόνο στο κελί μιας φυλακής. Σκότωσε, πραγματικά ή στο μυαλό του, μια γυναίκα που της ζήτησε να ποζάρει για να ζωγραφίσει την Παναγία. Μαζί της, ίσως, είχε κάποια ερωτική σχέση, πριν χρόνια, νεαρός. Εκείνη όταν την εγκατέλειψε έγινε πόρνη. Τώρα της ζητάει να ποζάρει γυμνή, η γυναίκα δέχεται, αλλά το αποτέλεσμα της αγιογραφίας τής προκαλεί αναστάτωση. Είναι μια ωραία μορφή που δεν την αναγνωρίζει για δική της και ζητάει την καταστροφή της εικόνας. Στα όρια της κρίσης και της συνείδησης, τα δύο άτομα φτάνουν στην υπέρβαση.
Με ανατρεπτικό ύφος, ο Ιγνάσι Γκαρσία δημιουργεί μια ρεαλιστική, παράξενη ξενάγηση θεατών σε ένα εμπόλεμο περιβάλλον, σχολιάζοντας τα δεινά της σύγχρονης εποχής. Με χιούμορ, ανατροπές και διεισδυτικό βλέμμα, ο θεατής εισέρχεται στον κόσμο της Μπέρτα και του σύγχρονου «βομβαρδισμένου» πολιτισμού. Η Μπέρτα είναι ξεναγός σε ένα τουριστικό γραφείο που οργανώνει εκδρομές σε εμπόλεμες ζώνες. Καθημερινά επισκέπτεται με γκρουπ (θεατές) έναν εγκαταλελειμμένο χώρο, για να παρακολουθήσουν την πρώτη «ατραξιόν» της ημέρας. Το τηλεφώνημα που κάνει στην Μπέρτα το αφεντικό της μια μέρα οδηγεί σε απρόβλεπτες καταστάσεις... Μετάφραση: Δημήτρης Ψαρράς. Σκηνικά - Κοστούμια: Λία Ασβεστά. Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου. Επιμέλεια κίνησης: Μαρίζα Τσίγκα. Μέχρι 2/6.