Με αφορμή πρόσφατη Ερώτηση στη Βουλή που έθεσε ο βουλευτής Πειραιά της Χρυσής Αυγής Ιω. Λαγός για την παραχώρηση αιθουσών γυμνασίων του Πειραιά για μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες, η Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Πειραιά, με ψήφισμά της, δηλώνει ότι πρόκληση για το κοινό αίσθημα είναι κάθε ρατσιστική - φασιστική εκδήλωση και τονίζει ότι οι εκπαιδευτικοί του Πειραιά διδάσκουν καθημερινά στα σχολεία μαθητές, που δεν τους διαχωρίζουν σε αλλοδαπούς κι «ελληνικό αίμα».
Η ΕΛΜΕ Πειραιά ενισχύει επίσης, με κάθε τρόπο, πρωτοβουλίες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες, ως μια από τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την ομαλή ένταξη των μεταναστών στην κοινωνία μας. Θεωρεί ακόμη πως θα έπρεπε να διδασκόταν και η μητρική γλώσσα, η ιστορία και ο πολιτισμός των μεταναστών και προσφύγων μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, όχι μόνο για να μην ξεκοπούν και να μπορούν να επιστρέψουν - όταν θελήσουν και μπορέσουν - στη χώρα τους, αλλά και για να μη νιώθουν άνθρωποι β' κατηγορίας.
Κι όσον αφορά το φασισμό, η ΕΠΚΕ τονίζει: «Η απάντηση θα δοθεί με την άνοδο του οργανωμένου, ταξικού εργατικού κινήματος, με την αλληλεγγύη ανάμεσα στους εργαζόμενους χωρίς διαχωρισμούς χρώματος ή καταγωγής, με την ανοιχτή ιδεολογική αντιπαράθεση και με την ιστορική συνείδηση, που οφείλουμε να διαμορφώσουμε στους μαθητές μας μέσα από πλατιά συζήτηση στο μάθημα και εκδηλώσεις στα σχολεία, που θα κατανικήσουν το φόβο και την παθητική στάση απέναντι στη ρατσιστική - φασιστική βία».
Την πειθαρχική δίωξη εκπαιδευτικών στο νηπιαγωγείο και σε δημοτικό σχολείο στο Νυδρί της Λευκάδας μετά από «καταγγελίες» φασιστοειδών για το περιεχόμενο σχολικής γιορτής στην 28η Οκτωβρίου, καταδικάζει η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων, που πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοεμβρίου και 1η Δεκεμβρίου, στην Αθήνα.
Στο ψήφισμά της αναφέρει, μεταξύ άλλων: «Πληροφορηθήκαμε με οργή τον πειθαρχικό έλεγχο που ασκήθηκε σε βάρος νηπιαγωγού στο Νυδρί Λευκάδας μετά από καταγγελία εξωθεσμικών παραγόντων και της Χρυσής Αυγής. Καταδικάζουμε τη σπουδή των εκπαιδευτικών αρχών να υιοθετήσουν τέτοιου τύπου αυθαίρετες παρεμβάσεις, οι οποίες υπονομεύουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να ασκήσουν το παιδαγωγικό τους έργο».