Είναι η αγαπημένη ταινία του δημιουργού της, του Βρετανού μετρ του σασπένς. Το δήλωσε ο ίδιος ο Χίτσκοκ στην περίφημη συνέντευξη του 1961 με τον Φρανσουά Τριφό. Το περίεργο είναι ότι το συγκεκριμένο θρίλερ δεν αποδίδει πιστά και απόλυτα το στιλ του Χίτσκοκ, όντας φτωχό σε τυπική του σκηνοθέτη θεματική, με φόνους, δηλητηριάσεις, ίντριγκες, ένταση... `Η μάλλον, όλα αυτά είναι παρόντα και με το παραπάνω, με έναν ιδιαίτερα αθόρυβο τρόπο. Η σασπένς του υπαινιγμού είναι το κυρίαρχο στοιχείο που ποτίζει κάθε κύτταρο της ταινίας ήδη από την εισαγωγική σκηνή, εκείνη τη σκηνή του βαλς υπό τους ήχους της «Εύθυμης Χήρας» του Λέχαρτ. Ο Χίτσκοκ στην αγαπημένη του ταινία «βλέπει» την Αμερική μέσα απ' το πνεύμα ό,τι πιο έξυπνου και επικίνδυνου πλανάται πάνω από τη χώρα, της νέας γενιάς... Και η συμβολή στο σενάριο του συγγραφέα του γνωστού θεατρικού «Η Μικρή μας Πόλη», Θόρντον Γουάιλντερ, ανυπολόγιστη ...Η παραστατικότητα στην καταγραφή της ατμόσφαιρας του αφελούς μικρόκοσμου της επαρχιακής κωμόπολης ντύνει την ιστορία της ταινίας, που στρέφεται εξ ολοκλήρου, γύρω από την ανάπτυξη της σχέσης δύο διαφορετικών Τσάρλι, οι οποίοι μεταξύ τους συνδέονται με κάποιο, παράξενου είδους, οιδιπόδειο, ίσως λανθάνοντα πλατωνικό έρωτα. Πρόκειται για πρόσωπα διαφορετικού γένους και γενιάς. Η νεαρή Τσάρλι πήρε το όνομά της από το θείο της, τον μικρό και χαϊδεμένο αδελφό της μητέρας της. Αυτόν τον θείο Τσάρλι βλέπουμε αρχικά ντυμένο και ξαπλωμένο στο κρεβάτι της πανσιόν του. Ακίνητος με βλέμμα απλανές. Σκορπισμένα στο κομοδίνο και το πάτωμα ένα σωρό χαρτονομίσματα. Η σπιτονοικοκυρά του, εμφανώς γοητευμένη από τον άνδρα που αντικρίζει, του δίνει ραπόρτο. Δύο άνδρες ήρθαν και τον ζήτησαν, εκείνη δεν είπε ότι βρισκόταν στο δωμάτιό του, καλά δεν έκανε; Η εικόνα θα προξενούσε πολύ διαφορετική εντύπωση εάν ο άνδρας, ήταν άλλος από τον γοητευτικό και εμβληματικό Τζόζεφ Κότεν... Οι δύο που τον ζήτησαν περιμένουν ακόμα στο πεζοδρόμιο. Τον κυνηγούν, εκείνος τους ξεφεύγει και φροντίζει για την τέλεια κάλυψη. Στέλνει τηλεγράφημα στην αδελφή του, ότι έρχεται να την επισκεφθεί στην ηλιόλουστη Σάντα Ρόζα της Καλιφόρνιας. Στην άνετη μεσοαστική μονοκατοικία της οικογένειας της αδελφής του, η έφηβη κόρη της Τσάρλι, λες από τηλεπάθεια, πηγαίνει στο τηλεγραφείο να προσκαλέσει το θείο της να τους επισκεφθεί. Κι εκείνος καταφθάνει... Κομψός, γοητευτικός, κοσμοπολίτης και μυστικοπαθής, με κείνο το καχύποπτο βέλο στο βλέμμα του.
Παρότι γυρισμένη στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια, η ταινία χαρακτηρίζεται από τις πιο ερεβώδεις σκηνές του σκηνοθέτη σε ό,τι έχει να κάνει με την ανθρώπινη φύση, ιδιαίτερα του θείου Τσάρλι που συμπεριφέρεται αλλόκοτα κάθε φορά που ο λόγος πάει να πλησιάσει το θέμα ενός καταζητούμενου, κατά συρροή δολοφόνου, εύπορων χήρων γυναικών. Συμπεριφορά που, γίνεται ενστικτωδώς αντιληπτή από τη διάφανη κι ευαίσθητη έφηβη ανιψιά, που η αγάπη της προς το θείο αρχίζει να μεταλλάσσεται σε φόβο και απέχθεια... Ο Χίτσκοκ στην εκπληκτικής αφήγησης αξιόπιστη ιστορία του, αναπτύσσει μια από τις χαρακτηριστικότερες θεματικές του, το δυσδιάκριτο ανάμεσα στο κακό και το καλό και πώς το πρώτο μπορεί να διεισδύει παντού χωρίς να γίνεται ανιχνεύσιμο εμφανώς. Να τη δείτε!
Παίζουν: Τζόζεφ Κότεν, Τερέζα Ράιτ, Μακ Ντόναλντ Κάρεϊ, Χένρι Τράβερς, Πατρίσια Κόλιντζ, κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ (1943)