Συνέχιση των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας
Αμετακίνητη στην εφαρμογή μιας πολιτικής που στερεί από τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας τη μόρφωση, που θέτει στην υπηρεσία του μεγάλου κεφαλαίου την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, εμφανίστηκε η κυβέρνηση στις προγραμματικές δηλώσεις.
Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος περιέγραψε τα βήματα της κυβέρνησης που κινούνται στην ίδια αντιλαϊκή ρότα. Ταυτίζοντας το «δημόσιο συμφέρον» με τη μετατροπή των πανεπιστημίων σε ΑΕ και τη διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ξεκαθάρισε τις προθέσεις της κυβέρνησης για εφαρμογή του νόμου - πλαισίου. Σε ό,τι αφορά την ανάδειξη των αντιδραστικών οργάνων διοίκησης των ιδρυμάτων έκανε λόγο για «απαραίτητες διασαφηνίσεις και προσαρμογές», διευκρινίζοντας ότι δε θα αλλοιωθεί «ο πυρήνας, η κατεύθυνση και η φιλοσοφία της μεταρρύθμισης». Μίλησε επίσης για «διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας» των ιδρυμάτων, για «ανοιχτά ΑΕΙ και ΤΕΙ», γνωρίζοντας πως η πολιτική που ακολουθείται έχει απέναντί της όσους διεκδικούν μια άλλη ανώτατη εκπαίδευση, σύγχρονη, με δημοκρατική λειτουργία, αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν για όλους, στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων.
Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε άμεση προώθηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, όμως η αξιολόγηση στην πραγματικότητα θα ελέγχει αν ο εκπαιδευτικός ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς, αν εμπέδωσε και μετέδωσε στους μαθητές του το περιεχόμενο που δίνουν τα μονοπώλια στη γνώση. Εκανε επίσης λόγο για ενίσχυση των υποδομών, της κτιριολογικής και υλικοτεχνικής υποδομής με «έξυπνα» βιοκλιματικά σχολεία, μπόλικες νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση. Λόγια που φαντάζουν πρόκληση για όσους βλέπουν τα παιδιά να λιποθυμούν από την πείνα στις τάξεις, σχολεία να ρημάζουν λόγω της υποχρηματοδότησης, μαθητές να μην μπορούν να πάνε στο σχολείο λόγω προβλημάτων στις μεταφορές, προβλήματα που θα ενταθούν, με το υπουργείο να παραπέμπει για λύσεις στην τοπική διοίκηση, τις φιλανθρωπίες και τους χορηγούς.
Ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης δήλωσε ότι «στόχος και μέλημά μας είναι από την πρώτη στιγμή του αγιασμού τα σχολεία να λειτουργούν ομαλά και χωρίς κενά», θέτοντας ως «στόχο» το αυτονόητο. Μεταξύ άλλων είπε ότι θα κατατεθεί νομοσχέδιο εντός του έτους για τη μεταρρύθμιση του γενικού και επαγγελματικού λυκείου, στην κατεύθυνση του να γίνει περισσότερο διακριτή η διαφορά ανάμεσα στην τεχνική και την πρόωρη επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία σε κάθε μεταρρύθμιση χάνει όλο και περισσότερο τα χαρακτηριστικά γενικής εκπαίδευσης και προσανατολίζεται αποκλειστικά στην κατάρτιση. Εξήγγειλε επίσης μεταφορά της αρμοδιότητας για τη λειτουργία των ΙΕΚ στην τοπική διοίκηση και επανασχεδιασμό του συστήματος εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση με ορίζοντα εφαρμογής την ακαδημαϊκή χρονιά 2016-2017.