Τρίτη 25 Οχτώβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΗΣΑΠ
Σοβαρό ατύχημα εξαιτίας έλλειψης προσωπικού

«Φτηνά» τη γλίτωσε ηλικιωμένος επιβάτης στο σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά

Ο τραυματισμός ενός ηλικιωμένου επιβάτη του ΗΣΑΠ την περασμένη Παρασκευή στο σταθμό του Πειραιά, είναι η πρώτη καταγεγραμμένη συνέπεια των 144 υποχρεωτικών μετατάξεων υπαλλήλων της εταιρείας. Συγκεκριμένα, το πρωί αυτής της μέρας, ο ηλικιωμένος (τα στοιχεία του είναι στη διάθεση της εφημερίδας) δεν κατάφερε να επιβιβαστεί στο βαγόνι εξαιτίας του συνωστισμού που επικρατούσε εκείνη την ώρα στο σταθμό, όμως οι πόρτες έκλεισαν «μαγκώνοντας» την άκρη του σακακιού του. Ο οδηγός της αμαξοστοιχίας βλέποντας την ένδειξη στον σχετικό πίνακα ελέγχου ότι οι πόρτες είναι κανονικά κλειστές, ξεκίνησε το τρένο με αποτέλεσμα ο ηλικιωμένος να παρασυρθεί για αρκετά μέτρα. Ευτυχώς, εκείνη την ώρα άλλος οδηγός που κατά τύχη βρισκόταν στην αποβάθρα, πρόλαβε και ειδοποίησε το συνάδελφό του να σταματήσει το συρμό, με αποτέλεσμα να μη συμβεί κάτι πολύ σοβαρό - ίσως και το μοιραίο - στον άτυχο επιβάτη, που μεταφέρθηκε με το ΕΚΑΒ στο «Ναυτικό Νοσοκομείο».

Υπενθυμίζουμε πως πριν από λίγο καιρό η διοίκηση του ΗΣΑΠ, στο πλαίσιο της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής περικοπών οργανικών θέσεων στο Δημόσιο, αποφάσισε την κατάργηση της θέσης του προϊσταμένου στις αποβάθρες, ο ρόλος των οποίων ήταν να ενημερώνουν τους οδηγούς των συρμών αν μπορούσαν να ξεκινήσουν με ασφάλεια. Στις προειδοποιήσεις των εργαζομένων προς τη διοίκηση του ΗΣΑΠ, ότι με την απόφασή της αυτή, θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, εκείνη ισχυρίστηκε ότι οι προϊστάμενοι δε χρειάζονται σε κάθε αποβάθρα, παρά μόνο σε εκείνες που παρουσιάζουν «καμπύλη γραμμή» και ο οδηγός «δεν έχει ορατότητα». Μόνο που όπως αποδείχτηκε, τις μέρες και ώρες που ο συνωστισμός των επιβατών είναι τέτοιος ώστε να περιορίζει αντικειμενικά την ορατότητα του οδηγού, η ασφάλεια των επιβατών εξαρτάται από την τύχη. Τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονούσε η απόφαση αυτή, είχε επισημάνει το ΚΚΕ με Ερώτηση που είχε καταθέσει στις 22 Σεπτέμβρη στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών, στην οποία υπογράμμιζε ότι η λειτουργία των συρμών χωρίς προϊσταμένους «εγείρει ζητήματα ασφαλείας και εύλογων φόβων για ατυχήματα».

Αυτές είναι οι τραγικές συνέπειες του «εκσυγχρονισμού» των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής περικοπών στο Δημόσιο. Η διοίκηση του ΗΣΑΠ, αλλά κυρίως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών οφείλει άμεσα να τοποθετηθεί επισήμως για το παραπάνω περιστατικό, το οποίο αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, πιθανότατα δε θα είναι το τελευταίο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ